چاپ خبر

خبرگزاری بیان گلپایگان

شهرستان گلپایگان در اجرای طرح بازآفرینی پیش قدم بوده است /  این طرح در سه محله شهرستان در حال اجرا می باشد .

به گزارش خبرگزاری بیان؛  منصور فخاران رئیس اداره عمران و بهسازی استان اصفهان در جلسه ستاد بازآفرینی شهری که ظهر امروز در سالن جلسات فرمانداری شهرستان گلپایگان برگزار گردید ؛ با بیان اینکه هدف ستاد بازآفرینی احیای بافت های فرسوده شهر می باشد اظهار داشت : باید شهرستان به این جمع بندی  برسد که این کار را انجام دهد و محله ای به عنوان محله هدف در نظر گرفته شود.

 

فخاران با عنوان اینکه طرح بازآفرینی در سه محله شهرستان در حال اجرا می باشد تصریح کرد : شهرستان گلپایگان در این زمینه پیش قدم بوده است.

 

وی ابراز داشت : کاری که قرار است انجام دهیم با مشارکت کلیه دستگاه های اجرایی شهرستان و مردم به عنوان کسانی که قرار است برایشان بازآفرینی انجام دهیم اتفاق می افتد.

 

وی تاکید کرد : این کار در قالب یک  برنامه تحت عنوان اقدام مشترک صورت می گیرد .

 

رئیس اداره عمران و بهسازی استان اصفهان عنوان کرد : اقداماتی که باید در این محلات با نظرات مردم اتفاق بیفتد مشخص و اولویت بندی کرده و سهم هر دستگاه را برای انجام کار مشخص می کنیم.

 

وی با بیان اینکه این برنامه ای است که  در سال ۹۷ در سه محله  از محلات شهرستان گلپایگان به عنوان محلات هدف در نظر گرفته شده است خاطرنشان کرد :در محله بازار گلپایگان ، محله حسین‌آباد گلشهر و محله دروازه‌شهر گوگد برای اجرای طرح بازآفرینی در سال 97 انتخاب شدند.

 

رئیس اداره عمران و بهسازی استان اصفهان ضمن درخواست از مردم در خصوص همکاری با شهرداری و  دستگاه ها واعلام آنچه که نیاز واقعی مردم هست گفت : با همکاری مردم و دستگاه ها می توانیم برنامه ها را مشخص و انجام دهیم .

 

وی افزود : ما معتقدیم بازآفرینی باید با مردم و برای مردم باشد و اگر مردم نباشند بازآفرینی به معنای واقعی اتفاق نخواهد افتاد .

 

فخاران تصریح کرد : فرق کار ما در حوزه بازآفرینی با برنامه توسعه این است که برنامه ریزی از پایین به بالا انجام خواهد شد و خواسته های مردم در بحث بازآفرینی اتفاق بیفتد .

 

وی با بیان اینکه اعتقاد ما بر این است  که محله هایی که داریم باید درصدی از جمعیت و مساحت شهر را در بر گیرد ابراز داشت : معتقدیم اعتباری که برای محلات در نظر می گیریم باید نسبت به جمعیت و نسبت به شهر باشد و همین درصد را باید از اعتبارات مان در محلات بگذاریم.

 

وی افزود: هر کدام از دستگاه ها این درصد را بگذارند ، کفایت خواهد کرد .

 

فخاران خاطرنشان کرد : ما به عنوان راه و شهرسازی استان از محل تخفیفات عوارض ، از محل املاکی که در اختیار داریم به شهرداری ها در طرح های بازآفرینی کمک خواهیم کرد .

 

رئیس اداره عمران و بهسازی استان اصفهان در پایان گفت : از محل اعتبارات ملی  و از محل اعتبارات شهرستانی نیز دستگاه های مختلف اعتبار بگذارند که این محلات و هدفی که مشخص کردیم بتوانیم بحث بازآفرینی آن را انجام دهیم.

تصاویر مرتبط:

خبرنگار بیان: مریم محمدی

 

 

 

ثبت شده در سایت خبرگزاری بیان گلپایگان
کد خبر : 114686 و در روز چهارشنبه 19 اردیبهشت 1397 ساعت ۱۲:۱۱:۰۷
2024 copyright.