امروز : پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳

تاریخ خبر : ۹۷/۰۲/۱۷
کد خبر : 114558
چاپ خبر :

پوتین، مدودف را به عنوان نخست وزیر روسیه معرفی کرد

رئیس جمهور روسیه پس از مراسم تحلیف امروز به عنوان رئیس جمهور جدید این کشور، دیمیتری مدودف را به عنوان نخست وزیر جدید به دومای دولتی معرفی کرد.

به گزارش خبرگزاری بیان؛  ولادیمیر پوتین از دومای دولتی خواست که دیمیتری مدودف را به عنوان نخست وزیر جدید روسیه تایید کند.

مراسم تحلیف بعد از ظهر امروز در تالار بزرگ کاخ کرملین و با حضور مقامات بلندپایه سیاسی، نظامی، قضایی، اعضای کابینه سابق، نمایندگان دومای دولتی و شورای فدراسیون روسیه و برخی میهمانان خارجی دعوت شده، برگزار شد.

پوتین در تاریخ 18 ماه مارس (27 اسفند گذشته) برای چهارمین مرتبه از سوی مردم روسیه به سمت ریاست‌جمهوری این کشور انتخاب شد. او در سال 2000 برای نخستین بار رئیس جمهوری روسیه شد و سپس در سال 2004 نیز بار دیگر از سوی مردم روسیه به این سمت انتخاب شد. وی در انتخابات سال 2008 شرکت نکرد، برای اینکه بر اساس قانون اساسی روسیه، یک فرد حق ندارد برای سومین بار متوالی وظیفه ریاست جمهوری این کشور را در اختیار داشته باشد. در آن سال، پوتین از نامزدی “دمیتری مدودف” در این پست حمایت کرده و خود در طول سالهای 2008 الی 2012، در پست نخست وزیری به روسیه خدمت کرد.

در سال 2012 تغییراتی در قانون اساسی روسیه صورت گرفت و بر اساس آن دوره ریاست‌جمهوری در این کشور از 4 سال به 6 سال افزایش یافت. در همان سال پوتین بار دیگر نامزد پست ریاست جمهوری شده و مردم روسیه بار دیگر وی را برگزیدند. او در سال 2018 نیز توانست با حمایت  56،4 درصدی، رای اعتماد دوباره شهروندان روس را بعنوان رئیس جمهوری بدست آورد. بر اساس قانون اساسی روسیه، پوتین در سال 2024 دیگر نمی تواند نامزد این پست شود.

Cloob Facenama Facebook Twitter artabaz Digg Stumble Upon
نظرات

دیدگاه شما

تبلیغات