امروز : پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳

تاریخ خبر : ۹۷/۰۲/۱۷
کد خبر : 114619
چاپ خبر :

ولایتی: تدابیر میشل عون و سیدحسن نصرالله توطئه سعودی را در هم شکست

دبیرکل مجمع جهانی بیداری اسلامی گفت: سعودی‌ها چند ماه پیش بخت خودشان را در ایجاد آشوب و درگیری در داخل لبنان آزمودند و فهمیدند که توطئه در لبنان جواب نمی دهد. در واقع تدابیر "میشل عون" و "سید حسن نصرالله" توطئه سعودی‌ها را درهم شکست.

به گزارش خبرگزاری بیان؛ علی اکبر ولایتی دبیرکل مجمع جهانی بیداری اسلامی، امشب(17 اردیبهشت) در بخش خبری ساعت 21 شبکه یک،با اشاره به انتخابات لبنان و پیروزی ائتلاف حزب الله در این انتخابات گفت: این پیروزی در واقع مکمل پیروزی های نظامی لبنان به رهبری حزب الله، در مقابله با صهیونیسم است. این پیروزی نقش بسیار مهمی در آینده منطقه داشته دارد.

وی افزود: تفاوت این انتخابات با انتخابات های گذشته در این است که اکثریت کرسی های پارلمان را ائتلاف تحت رهبری حزب الله به دست آورد. این پیروزی، پیروزی قوه مقننه و پیروزی قوه مجریه است. همچنین تدابیر سید حسن نصرالله در این پیروزی تاثیرگذار بود.

ولایتی با اشاره به اینکه بر خلاف ادعاهای صهیونیست ها و توطئه های سعودی، انتخابات لبنان نتیجه عکس داد، اظهار داشت: سعودی‌ها چند ماه پیش بخت خودشان را در ایجاد آشوب و درگیری در داخل لبنان آزمودند و فهمیدند که توطئه در لبنان جواب نمی دهد. در واقع تدابیر “میشل عون” و “سید حسن نصرالله” توطئه سعودی‌ها را درهم شکست.

دبیرکل مجمع جهانی بیداری اسلامی خاطرنشان کرد: هزینه کردن برای اختلاف اندازی بین مردم لبنان جواب نمی دهد. آنها امتحان خودشان را در مبارزات و کارزارهای مختلف پس دادند و دیگر تحت تاثیر سعودی‌ها قرار نمی گیرند.

وی با اشاره به تاثیر این پیروزی در کابینه لبنان گفت: این پیروزی تاثیرات بسیار مثبتی در کابینه لبنان دارد. این پیروزی و رای دادن مردم لبنان به فهرست مقاومت تاثیر سیاست‌های کنونی لبنان در حفظ استقلال و کمک به سوریه در برابر تروریست‌ها است.

ولایتی در ادامه این گفتگو، درباره انتخابات عراق اظهار داشت: مردم رشید عراق نیز با قدرت در انتخابات حضور پیدا خواهند کرد. هرچه مردم عراق تصمیم بگیرند بخشی از محور مقاومت است. بعد از این انتخابات وزن جبهه مقاومت در دنیا چند برابر خواهد شد و این پیام را به کشورهای دیگر مانند آمریکا و دیگر همسایگان که گاهی دخالتهایی را انجام میدهند می رساند که جای آنها دیگر در منطقه نیست.

وی افزود: به امید خدا در آینده نزدیک شاهد جشن پیروزی سوری ها در مقابل تروریست ها خواهیم بود.

منبع: تسنیم

Cloob Facenama Facebook Twitter artabaz Digg Stumble Upon
نظرات

دیدگاه شما

تبلیغات