امروز : سه شنبه ۲۹ اسفند ۱۴۰۲

تاریخ خبر : ۹۷/۰۲/۱۷
کد خبر : 114540
چاپ خبر :

نصرالله: آنچه می‌خواستیم محقق شد/ پارلمان جدید نیروی بزرگی برای حمایت از ملت و مقاومت فراهم می‌کند

دبیرکل حزب الله لبنان در واکنش به نتایج اولیه انتخابات پارلمانی لبنان گفت: آنچه که می‌خواستیم محقق شد و می‌توانیم بگوییم که ترکیب جدید پارلمان، ضمانت و نیروی بزرگی برای حمایت از گزینه استراتژیک و معادله ارتش، ملت و مقاومت فراهم خواهد کرد.

به گزارش خبرگزاری بیان؛  سید حسن نصرالله دبیرکل حزب الله لبنان از طریق شبکه المنار به سخنرانی درباره تحولات اخیر این کشور و منطقه پرداخت.

این سخنرانی در حالی برگزار می‌شود که لبنان روز یکشنبه شاهد برگزاری انتخابات پارلمانی بعد از حدود 9 سال بود و نامزدهای حزب الله و همپیمانان آن توانستند در این انتخابات بیشتر کرسی‌های پارلمان را از آن خود کنند.

دبیر کل حزب‌الله لبنان در آغاز سخنان خود گفت: برگزاری انتخابات دستاورد ملی بسیار بزرگی بعد از 9 سال و بعد از تمدید است. این دستاورد برای میشل عون رئیس پارلمان، دولت لبنان و همه اقشار مردم که برای موفق برگزار شدن انتخابات همکاری کردند، ثبت خواهد شد.

باید عمل به قانون نسبیت در انتخابات لبنان را ادامه دهیم

نصرالله گفت: ما معتقدیم که قانون نسبیت در انتخابات لبنان فرصت زیادی برای مشارکت بسیاری از گروه‌های سیاسی و شخصیت‌ها فراهم کرد و باید با توجه به برخی مشکلات، عمل به این قانون را ادامه بدهیم.

وی تاکید کرد: درباره موضوع قانون انتخابات نباید به عقب بازگردیم، من بر موضوع مهمی تاکید می‌کنم و آن این است که قانون نسبیت، امکان کنار گذاشتن هیچ کسی را فراهم نمی‌کند.

نصرالله افزود: اوضاع امنیتی عالی بود و اینکه دولت انتخابات را در یک روز برگزار کند، دستاورد بزرگی است گرچه برخی از خطاها وجود داشت که باید حل شود. تجربه ثابت کرد که اوضاع امنیتی عالی است و بسیاری از شخصیت‌ها می‌توانند خیلی راحت در سرتاسر لبنان به آمد و شد بپردازند و تنها کسی که نمی‌تواند به راحتی رفت و آمد کند، من هستم که دلیل آن هم اسرائیل است.

آنچه که می‌خواستیم محقق شد

وی گفت: ما از ابتدای انتخابات بر دو موضوع اصلی تاکید کردیم. یکی اینکه نیاز به حضور گسترده در پارلمان داریم و آن هم به دو دلیل یکی برای تامین حمایت سیاسی از مقاومت و معادله ارتش و ملت و مقاومت؛ و دومی اینکه در صورت وجود یک فراکسیون پارلمانی قوی، امکان تحقق برنامه‌های انتخاباتی وجود خواهد داشت.

نصرالله افزود: با توجه به نتایج اولیه ما می‌توانیم بگوییم، آنچه که می‌خواستیم محقق شد و ما امروز می‌توانیم درباره این مسأله سخن بگوییم که ترکیب جدید پارلمان، ضمانت و نیروی بزرگی برای حمایت از گزینه استراتژیک و معادله ارتش، ملت و مقاومت فراهم خواهد کرد.

دبیرکل حزب الله تاکید کرد که گزینه مقاومت که از حاکمیت کشور حمایت می‌کند و پیروزی سیاسی و معنوی بزرگی به دست آورده است.

شاهد حضور گسترده، متوازن و حقیقی نیروهای مقاومت در پارلمان هستیم

وی با بیان اینکه فقط معادله طلایی است که می‌تواند از کشور محافظت کند، افزود: در پارلمان کنونی شاهد حضور گسترده، متوازن و حقیقی نیروهای مقاومت هستیم و این امر از گزینه استراتژیک (معادله طلایی) حمایت می‌کند.

نصرالله همچنین گفت: حضور گسترده نیروهای مقاومت در پارلمان اگر مخلصانه باشد، می‌تواند به تحقق برنامه‌های انتخاباتی که مطرح شد، کمک کند.

دبیرکل حزب الله در ادامه گفت: کنفرانس‌هایی در چندین کشور دنیا درباره مقاومت در لبنان با هدف تضعیف آن برگزار شد و در نهایت اگر اراده مقاومت وجود داشته باشد هرچند با امکانات ضعیف، مقاومت می‌تواند ادامه یابد.

تبلیغات و اتهامات علیه حزب‌الله نتیجه عکس داشت

وی افزود: تبلیغات و اتهاماتی که در “بعلبک الهرمل” علیه ما صورت گرفت، نتایجی عکس داشته و میزان مشارکت شیعیان در این منطقه در مقایسه با سال 2009 میلادی، افزایش یافت. نتایج حوزه بعلبک الهرمل در چارچوب قانون نسبیت و بافت جمعیتی منطقه طبیعی بود.‎

دیبرکل حزب الله اظهار داشت: برخی منتظر بودند تا بگویند که مقاومت پایگاه مردمی خود را از دست داده است اما نتایج عکس این موضوع را ثابت کرد.

نصرالله گفت: انتخابات پایان یافت و حقیقتی ملی در لبنان وجود دارد که کسی نمی‌تواند آن را نادیده بگیرد و آن اینکه هیچ کسی نمی‌تواند کسی را در لبنان کنار بگذارد و اگر کشور و حل مشکلات آن را می‌خواهیم همه باید با هم همکاری کنیم و درگیری‌ها را کنار بگذاریم.

بیروت همیشه پایگاه مقاومت بوده و باقی خواهد ماند

نصرالله ضمن دعوت از گروه‌های سیاسی به حفظ آرامش، گفت: اگر همان اختلافات و موضع‌گیری‌های قبل از انتخابات ادامه یابد، این یعنی اینکه ما به دنبال بهبود اوضاع کشور نیستیم و در نتیجه ملت لبنان نباید در قبال این امر سکوت کند.

دبیرکل حزب الله گفت: ما باید آرامش را در کشور برقرار و مذاکرات درباره تشکیل دولت را آغاز کنیم و صحیح نیست که تشکیل دولت 8 ماه به طول انجامد و این کار نیازمند جدیت است.

وی اظهار داشت: چه بخواهیم، چه نخواهیم یک پارلمان برای یک دوره چهار ساله داریم و دولت تشکیل خواهد شد و همه باید با یکدیگر همکاری کنند.

نصرالله گفت: با توجه به نتایج انتخابات در بیروت، همه اطمینان یافتند که هویت بیروت عربی باقی خواهد ماند. هنگامی که نتایج انتخابات در بیروت را نگاه می‌کنیم خواهیم فهمید که تنوع موجود بر این نکته تاکید دارد که بیروت برای همه است و ما باید برای حفظ هویت آن تلاش کنیم.

وی تاکید کرد که بیروت همیشه پایگاه مقاومت بوده و باقی خواهد ماند.

ملت وظیفه خود را انجام داد و امروز مسئولیت بر دوش نمایندگان است

نصرالله افزود: هرگونه توفیق یا پیروزی نعمتی از سوی خداوند است و ما از او تشکر می‌کنیم. مردم اراده خود را نشان دادند و من از آن‌ها تشکر می‌کنم. از همه شما از خانواده‌های شهدا که پاسدار خون عزیزانشان بودند از مجروحان، اشخاص مسن و حضور مردمی گسترده تشکر می‌کنم.

دبیرکل حزب‌الله لبنان در پایان سخنان خود گفت: ما در آستانه آغاز مرحله جدیدی هستیم. ملت وظیفه خود را انجام داد و امروز مسئولیت بر دوش نمایندگان است و مرحله بعدی، مرحله مسئولیت‌پذیری در قبال مردم است.

Cloob Facenama Facebook Twitter artabaz Digg Stumble Upon
نظرات

دیدگاه شما

تبلیغات