امروز : سه شنبه ۲۹ اسفند ۱۴۰۲

تاریخ خبر : ۹۷/۰۲/۱۷
کد خبر : 114561
چاپ خبر :

شفر: تا به امروز تیمی مانند استقلال ندیده بودم/ تیام فردا بازی می‌کند!

سرمربی تیم فوتبال استقلال به تمجید از تیمش پرداخت و مدعی شد تا به امروز تیمی مانند استقلالِ فعلی ندیده است.

به گزارش خبرگزاری بیان؛  وینفرد شفر در نشست خبری پیش از دیدار استقلال مقابل ذوب‌آهن در مرحله یک هشتم نهایی لیگ قهرمانان آسیا اظهار داشت: قبل از شروع مسابقات، شاید خیلی‌ها شانسی برای ما قائل نمی‌شدند که از گروه‌مان صعود کنیم. شاید برای خیلی‌ها غافلگیرکننده باشد که در این مرحله هستیم، اما ما خوشحالیم در این مرحله حضور داریم. ما دو مسابقه در پیش داریم و می‌خواهیم به مرحله بعد صعود کنیم.

وی در ادامه افزود: همه کارهایی که در گذشته انجام دادیم، صعود به رده سوم جدول، قهرمانی جام حذفی و صعود به مرحله بعدی آسیا کارهای بسیار بسیار سختی بودند. تاکنون تیمی مانند این تیم (استقلال) ندیده بودم. این تیم در تمام مسابقات با صددرصد وجودش بازی می‌کند و این پیغامی برای مدیرعامل باشگاه استقلال است.

«ما اعتمادبه‌نفس داریم و امیدوارم نتیجه خوبی برای بازی برگشت بگیریم»، سرمربی تیم فوتبال استقلال با بیان این جمله تصریح کرد: چرا باید دو تیم ایرانی در مرحله حذفی مقابل هم قرار بگیرند؟ در مراحل بالاتر است که دو تیم از یک کشور به‌هم می‌خورند، نه مرحله یک هشتم نهایی. این حالت نه برای ذوب‌آهن و استقلال خوب است و نه برای فوتبال ایران. البته الان کاری نمی‌توان کرد. در دوران مربیگری من این اتفاق افتاده است که در تورنمنت‌هایی دو تیم آلمانی با یکدیگر بازی کنند. امیدوارم این شرایط عوض شود و AFC بتواند این کار را انجام دهد.

شفر در پاسخ به سؤالی مبنی بر وضعیت مامه تیام که احتمال می‌رود در بازی فردا به میدان نرود، گفت: شما می‌دانید که این بازیکن نمی‌تواند برای ما بازی کند؟ شما اخبار و رسانه‌ها را می‌شناسید. ممکن است اخبار درست نباشند! تیام فردا برای ما بازی خواهد کرد! مصدومان ما فقط محسن کریمی و پادوانی هستند که آنها را در اختیار نداریم. این دو بازیکن مصدومیت طولانی مدت از گذشته دارند. در فینال جام حذفی همه بازیکنان پیراهنی با عکس پادوانی را پوشیدند. همه بازیکنان ما روحیه بسیار خوبی دارند و هر بازیکن با تمام وجودش برای تیم بازی می‌کند من از این موضوع خوشحال هستم و به آن افتخار می‌کنم.

وی در بازی فردا دو تیم بنام ایران بازی می‌کنند و از اینکه قرار است بعد از بازی برگشت یکی از این تیم‌ها از مسابقات حذف شوند و شما در این باره چه احساسی دارید، گفت: کاملاً صحبت شما درست است. هر دو تیم از تیم‌های خوب و مطرح هستند. مسابقه‌ای که ذوب‌آهن با تیم ازبکستانی داشت را نگاه کردم و بعد از 10 دقیقه متوجه شدم که ذوب‌آهن می‌تواند به مرحله بعد صعود کند که همین اتفاق هم افتاد. من نمی‌توانم راجع به احساسم به شما حرفی بزنم. اگر زمانی احساس خوبی نداشته باشم ممکن است بازیکنان حس دیگری به من داشته باشند. بعد از فینال جام حذفی کار ما هنوز تمام نشده و ما دو بازی دیگر در پیش داریم.

سرمربی تیم فوتبال استقلال راجع به اینکه مهدی رحمتی در فینال جام حذفی عملکرد خوبی داشته و با این اوصاف در بازی فردا حسینی درون دروازه می‌ایستد یا رحمتی بیان کرد: باید درباره این موضوع تصمیم بگیرم. خیلی وقت‌ها یک نظری داشته‌ام که صبح بازی نظرم را عوض کرده‌ام. در بازی مقابل العین حسینی بازی کرد. کلاً باید ببینیم حریف با چه سبکی بازی می‌کند. آیا پاس‌های بلند می‌دهد یا با پاس‌های کوتاه به دروازه ما می‌رسد؟ ما دو تا از بهترین دروازه‌بان‌های ایران را در تیم‌مان داریم که از هر دوی آنها می‌توانیم استفاده کنیم.

شفر در مورد اینکه ذوب‌آهن تیم لحظات پایانی است و چه برنامه‌ای برای این موضوع دارد، گفت: این اتفاق در بازی اخیرمان در لیگ برتر (بازی برگشت ذوب‌آهن – استقلال) افتاد و در دقایق پایانی نتیجه را واگذار کردیم، اما دیدار فردا، بازی لیگ نیست و لیگ قهرمانان آسیاست و شرایط خودش را دارد. ما هم تیمی هستیم که ممکن است این کار را انجام دهیم، یعنی در لحظات پایانی پیروز شویم. در بازی با پیکان با وجود 10 نفره بودن، در پایان موفق به کسب پیروزی شدیم.

وی ادامه داد: ما می‌دانیم فردا چه کاری می‌‌خواهیم انجام دهیم. این بازی آخر نیست و یک دیدار دیگر در ورزشگاه آزادی باقی مانده است. امیدوارم فردا بتوانیم نتیجه‌ای بگیریم که به دیدار برگشت‌مان کمک کند. خیلی از استقلالی‌ها در خیابان‌های اصفهان بودند و استقبال خوبی هم از ما در هتل کردند. امیدوارم فردا حمایت‌شان را از ما دریغ نکرده و به ورزشگاه بیایند. ما و هواداران با هم بازی می‌کنیم و دو مجموعه در کنار هم هستیم.

سرمربی تیم فوتبال استقلال در مورد اینکه ذوب‌آهن مهاجمان خطرناکی دارد، تصریح کرد: بهترین حالت این است که هیچ توپی به مهاجمان ذوب‌آهن نرسد. باید مواظب رسیدن توپ آخر به مهاجمان ذوب‌آهن باشیم. تیمی که از ضربات ایستگاهی و کرنر خوب استفاده کرده و بازیکنان قدبلندی دارد، نباید تا جایی که بتوانیم به آنها خطا یا کرنر بدهیم. ما هم بازیکنان سرزن و خوبی مثل فرشید باقری داریم که در لیگ قهرمانان بازی‌های خوبی انجام داد. بازیکنان قدبلندی که برابر باقری بودند، نبرد هوایی را به او باختند.

Cloob Facenama Facebook Twitter artabaz Digg Stumble Upon
نظرات

دیدگاه شما

تبلیغات