امروز : سه شنبه ۲۹ اسفند ۱۴۰۲

تاریخ خبر : ۹۷/۰۲/۱۷
کد خبر : 114555
چاپ خبر :

روی خوش بهار به ایران/سامانه بارشی جدیدی وارد می‌شود

مدیرکل پیش‌بینی و هشدار سازمان هواشناسی کشور با بیان اینکه سامانه بارشی جدیدی امروز عصر از غرب وارد کشورمان می‌شود، گفت: این سامانه بارشی بخش‌هایی از نیمه غربی، مرکز و شرق کشور را تحت تاثیر قرار می‌دهد و تا اوایل هفته آینده باقی می‌ماند.

به گزارش خبرگزاری بیان؛ احد وظیفه درباره وضعیت جوی سه روز آینده کشور اظهار کرد: سامانه بارشی که در روزهای گذشته وارد کشورمان شده بود و بخش‌هایی از غرب، مرکز و شرق را تحت تاثیر قرار داده است، امروز در بخش‌های شرقی به فعالیت محدود و پراکنده ادامه می‌دهد و از مرزهای کشورمان خارج می‌شود.

وی افزود: از عصر امروز رفته رفته سامانه بارشی جدیدی وارد کشور می‌شود که ابتدا بخش‌هایی از غرب کشورمان را با رشد ابر، بارش باران، رگبار، تگرگ و رعدوبرق مواجه می‌کند.

مدیرکل پیش‌بینی و هشدار سازمان هواشناسی کشور تصریح کرد: این سامانه بارشی طی روز سه‌شنبه به فعالیت خود با شدت بیشتری ادامه می‌دهد و بخش‌هایی از نیمه غربی، دامنه‌های البرز، مرکز و شرق کشور را در برمی‌گیرد.

وظیفه با بیان اینکه وزش باد شدید و باران به همراه رعدوبرق پیامد این سامانه بارشی است، گفت: شدت بارش‌ها در روز سه‌شنبه برای استان‌های آذربایجان‌ها، کردستان، کرمانشاه، ایلام و لرستان پیش‌بینی می‌شود.

وی افزود: طی روز چهارشنبه نیز این سامانه بارشی به فعالیت می‌پردازد و عمده بارش‌ها در غرب، مرکز و شرق کشور خواهد بود؛ شدت بارش‌ها در این روز برای استان‌های کرمانشاه، ایلام، خوزستان، همدان، مرکزی، لرستان، چهارمحال بختیاری، کهگیلویه و بویراحمد، بوشهر، البرز، قزوین و تهران خواهد بود.

مدیرکل پیش‌بینی و هشدار سازمان هواشناسی کشور با اشاره به استمرار بارش‌ها در روزهای آتی اظهار کرد: این سامانه بارشی تا اوایل هفته آینده در کشور فعال خواهد بود.

وظیفه تصریح کرد: از روز سه‌شنبه اردبیل، گیلان، شمال غرب و در روز چهارشنبه اغلب مناطق کشور با وزش باد شدید مواجه می‌شوند که این وضعیت می‌تواند در برخی نقاط شرق و جنوب شرق کشور به ایجاد گردوخاک منجر شود.

وی افزود: همچنین طی روزهای سه‌شنبه و چهارشنبه وزش باد شدید در خوزستان اتفاق می‌افتد که احتمال پدیده گردوخاک نیز دور از انتظار نخواهد بود.

مدیرکل پیش‌بینی و هشدار سازمان هواشناسی کشور تصریح کرد: این سامانه بارشی بخش‌هایی از خلیج فارس را تحت تاثیر قرار می‌دهد که بر همین اساس خلیج فارس نیز در روزهای سه‌شنبه و چهارشنبه مواج پیش‌بینی می‌شود.

وظیفه، زنجان با 7 درجه بالای صفر را خنک‌ترین و اهواز با 40 درجه بالای صفر را گرمترین نقاط کشور دانست و گفت: دمای هوای تهران امروز در گرمترین لحظات به 28 درجه بالای صفر رسید که در دو روز آتی دمای هوای پایتخت به سبب بارش‌های پراکنده باران تغییر خواهد کرد.

منبع: تسنیم

Cloob Facenama Facebook Twitter artabaz Digg Stumble Upon
نظرات

دیدگاه شما

تبلیغات