چاپ خبر

خبرگزاری بیان گلپایگان

انتظار فرج امید به آینده ای روشن است / کل جهان از آن انسانهای بزرگ دینی و شیعی خواهد شد

به گزارش خبرگزاری بیان ؛ آیت‌الله سید هاشم حسینی بوشهری در نخستین همایش‌بین‌المللی گفتمان مهدویت که ظهر دیروز در دانشگاه فنی مهندسی گلپایگان برگزار گردید با بیان اینکه یکی از حقایقی که برای همه انسانها نقش تاثیر گذاری دارد امید به آینده است اظهار داشت : امید به آینده نقش کلیدی یک جامعه است و اگر کسی فعالیت و خدمتی انجام دهد اما نسبت به آینده نا امید باشد آرام آرام احساس سستی می کند و دست از کار ، تلاش و فعالیت بر می دارد .

 

وی با بیان اینکه کسی که به آینده روشن امید داشته باشد  تا رسیدن به هدف تلاش می کند عنوان کرد: آنچه از آیات قرآنی بر می آید این است که قرآن جامعه بشری را به آینده روشن امید داده و ما در فرهنگ مهدویت از آن به عنوان انتظار فرج نام می بریم و انتظار فرج یعنی امید به آینده روشن که جهان حالت تحول و دگرگونی پیدا می کند.

 

حسینی بوشهری تصریح کرد: بر اساس کلمات نورانی بعد از این که فضای این جهان پر از تباهی و فساد و ظلم و پلیدی شد آن منجی ظهور خواهد کرد و با ظهورش عدل و قسط و داد بر سر گیتی برقرار خواهد شد .

 

وی با تاکید بر اینکه آیات زیبای قرآنی نوید بخش این حقیقت بزرگ است اذعان داشت : در انتظار فرج و در غیبت کبری وظیفه انسان شیعی مشخص است و بر اساس آنچه در روایات آمده است آینده روشن برای ما ترسیم شده است.

 

عضو شورای عالی حوزه های علمیه با بیان اینکه آینده از آن شما دانشجویان است و مدیران آینده این مملکت دانشجویان هستند گفت : شما دانشجویان باید فرهنگ مهدویت را بدانید و بدان عمل کنید زیرا کل جهان از آن انسان های بزرگ دینی و شیعی خواهد شد.

 

وی عنوان کرد: در پایان این جهان بندگان صالح بر مستکبران پیروز خواهند شد و به سروری خواهند رسید و حاکمیت زمین از آن اهل بیت خواهد بود.

 

وی خاطرنشان کرد: خداوند متعال به مومنان و صالحان دو وعده داده که خلافت و حکومت پایان جهان با احساس دینی و جامعه امن از آنان خواهد شد

 

وی با بیان اینکه حضرت آیت الله صافی مانند آنچه در آیات آمده برای بشریت آینده ای روشن امید دادند  گفت: با ظهور منجی عالم بشریت در کل جهان فضای معنویت و امنیت دینی برقرار خواهد شد و این همان وعده ایست که خداوند متعال به بندگان مومن خود داده است.

 

حسینی بوشهری با عنوان اینکه انتظار فرج در روایات فراوانی آمده است گفت: بالاترین انتظار، انتظار فرج منجی عالم بشریت می باشد.

 

 

عضو شورای عالی حوزه های علمیه با اشاره به اینکه خدا در قرآن سه جا از واژه منت استفاده می کند تصریح کرد: خداوند در یک آیه فرموده است این خدایی است که به خاطر این نعمت بزرگ بر شما منت می گذارد.

 

وی با اشاره به آیات دیگر بیان داشت : در دو آیه دیگر آمده است که خدا بر مومنان بخاطر نعمت بزرگ بعثت منت می گذارد

 

و ما می خواهیم بر مستضعفان منت گذاریم و اینها را در پایان جهان به عنوان حاکمان روی زمین قرار دهیم .

 

 

عضو شورای حوزه های علمیه با تاکید بر اینکه انتظار و امید جامعه را امیدوار کننده می سازد خاطر نشان کرد : انتظار فرج اثر عقیدتی ، روانی ، سیاسی ، عرفانی ، معرفتی ، تربیتی و اخلاقی دارد.

 

حسینی بوشهری تصریح کرد : اثر عقیدتی این است که انسان منتظر، انسانی است که همیشه به یاد امام زمان است کسی که از این دنیا برود و امام زمانش را نشناخته باشد مسلمان نیست

 

وی افزود : اثر روانی، امید است آنهم امید به آینده روشن و اصلاح جهان لذا می گوییم انقلاب ما پیش مقدمه و زمینه ساز ظهور است و اگر وعده داده شده که ۳۱۳ نفر یاران امام زمان عج هستند اینها از آسمان نیامده اند و اهل زمین هستند .

 

 

حسینی بوشهری یاد آور شد: از نظر سیاسی انسان ها دنبال حکومت عدل بوده و به هر حکومتی بسنده نیستند

 

وی اضافه کرد : برخی مدعیان دروغین تحت عنوان منتظر به انسان های بی گناه جهان جنایت می کنند و می خواهند حکومت دروغین به وجود آورند اما  جوامع بشری ادعای دروغین را به رسمیت نمی پذیرند و منتظر حکومت فرزند فاطمه زهرا مهدی موعود هستند

 

وی در خصوص اثر عرفانی انتظار بیان کرد:  انتظار فرج در کسی که امام زمانش را شناخته روز به روز بیشتر می شود و دلتنگ آن حضرت می باشد

 

وی ادامه داد : اثر عرفانی و معرفتی  یعنی انسان همیشه دلتنگ عزیزی است آدمی که منتظر مهمان عزیزی است خود را برای پذیرایی از آن مهمان آماده می کند ،انتظار در نقش معلم است برای انسان، ما معتقدیم در عصر غیبت در حالت انتظار گویا معلم ما را تربیت می کند تا دچار باتلاق نشویم لذا از جمله وظایف ما صبر و تحمل مشکلات است نباید احساس کنیم همه درها به روی ما بسته است وظایف ما در حالت انتظار موحد بودن است شاخصه یاران امام زمان عج خداباوری و رابطه عمیق با خدا داشتن است.

 

خبرنگار بیان: مریم‌ محمدی

ثبت شده در سایت خبرگزاری بیان گلپایگان
کد خبر : 114637 و در روز یکشنبه 16 اردیبهشت 1397 ساعت ۰۶:۲۳:۰۰
2024 copyright.