امروز : جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳

تاریخ خبر : ۹۷/۰۲/۱۳
کد خبر : 114640
چاپ خبر :

با گفتار درمانی  مشکلات حل نخواهد شد.

نماینده گلپاگان وخوانسار گفت: رسانه ها دائما علیه مجلس و دولت مسائلی را مطرح می کنند که گویا مسئله اقتصادی کشور مربوط به همین دولت و مجلس است،  گویا مشکل معیشتی ، مشکل اشتغال و بیکاری جوانان ما همین امروز ایجاد شده است / در 40 سال قبل همه در مدارس دولتی آموزش می دیدند

رسانه ها دائما علیه مجلس و دولت مسائلی را مطرح می کنند

نماینده گلپاگان وخوانسار گفت: رسانه ها دائما علیه مجلس و دولت مسائلی را مطرح می کنند که گویا مسئله اقتصادی کشور مربوط به همین دولت و مجلس است،  گویا مشکل معیشتی ، مشکل اشتغال و بیکاری جوانان ما همین امروز ایجاد شده است / در 40 سال قبل همه در مدارس دولتی آموزش می دیدند

 

به گزارش خبرگزاری بیان؛ به نقل از هفته نامه استانی نسل نو گلپایگان ، علی بختیار در آیین روز بزرگداشت معلم اظهار کرد:حدود 35 سال قبل، حدود 30 درصد بودجه کل کشور  به آموزش و پرورش اختصاص داشت ،طی این 30 سال بودجه آموزش و پرورش از 30 درصد به حدود 7 درصد رسید. در مجلس دهم روی این موضوع تاکید کردیم که اگر می خواهیم یک زیر ساخت مناسبی برای توسعه و پیشرفت کشور در همه عرصه های فرهنگی اقتصادی اجتماعی و صنعتی داشته باشیم ، باید کار را از آموزش و پرورش شروع کنیم.

 

وی ادامه داد: در 40 سال قبل همه در مدارس دولتی آموزش می دیدند  اما اکنون مدارس مختلف با عناوین متفاوتی فعالیت می کنند لذا باید ساختارها و نظام ها بازنگری شود. در زمینه بودجه در تلفیق برنامه ششم یک بسته کاملی راجع به قوانین و برنامه های پنج ساله برنامه ششم با همکاری آموزش پرورش کشور، مدیران و معاونین تدوین شد. در بودجه امسال هم سعی شد بودجه آموزش و پرورش که زیر ده درصد بود به حدود بیش از ده درصد افزایش پیدا کند.

 

نماینده گلپایگان و خوانسار گفت:امروز برخی در کشور یاس و ناامیدی را در بین ملت ما القا و تزریق می کنند ، رسانه ها دائما علیه مجلس و دولت مسائلی را مطرح می کنند که گویا مسئله اقتصادی کشور مربوط به همین دولت و مجلس است،  گویا مشکل معیشتی ، مشکل اشتغال و بیکاری جوانان ما همین امروز ایجاد شده است.

 

بختیار با بیان اینکه من باید از شان مجلس دفاع کنم افزود:مجلس سعی کرده با یک نگاه علمی  و به جای اینکه توپ را از زمین مجلس به زمین دولت بیاندازد و یا بالاعکس ، در رفع مشکلات کشور گام به گام رو به جلو حرکت کند.

 

وی درخصوص مسائل بین المللی  اضافه کرد: باید با تعامل با دنیا بتوانیم مسائل را حل کنیم ما نه با مردم آمریکا بلکه با دولت های استکباری دچار مشکل هستیم، ما با ملت ها دچار مشکل نیستیم.  از ابتدای پیروزی انقلاب حرکت های بزرگی در رشد، پیشرفت و توسعه اقتصادی توسعه صنعتی کشاورزی و… انجام شده است.

 

نماینده گلپایگان و خوانسار یادآورشد:کشور جمهوری اسلامی امروز در بالاترین سطح امنیتی منطقه قرار گرفته و درست است که مشکلات اقتصادی و فقر در کشور وجود دارد اما مربوط به این یکی دوسال نیست که دائما برخی بر طبل می کوبند که هرآنچه در این سالها اتفاق افتاده مربوط به این دولت و مربوط به این مجلس است. لذا ما با اتحاد، انسجام و برادری بین مردممان ، دولت ، مجلس و ارکان مختلف کشور و در سایه مقام معظم رهبری می توانیم بر مشکلات پیشرو فائق بیاییم.

 

 

♦با گفتار درمانی  مشکلات حل نخواهد شد.

 

در خبرها خواندیم که نماینده شهرستانهای گلپایگان و خوانسار در مجلس افاضه فرمودند که مشکلاتی که گریبان جامعه را گرفته مربوط به مجلس و دولت نیست و ‌مال گذشته است !!!

گیریم که این حرف درست باشه پس لطف بفرمایید توضیح دهید در حال حاضر ماهیت وجودی مجلس و دولت  چیست؟

 

زمانی که دولت یازدهم شروع به کار کرد حجم نقدینگی  کمتر از پانصد هزار میلیارد تومان بود و الان حجم نقدینگی به بیش از هزارو چهارصد هزار میلیاردتومان رسیده که ظاهرا علت آن طبق دیدگاه شما دولتهای پیشین هستند؟

 

دلار در زمان شروع به کار دولت یازدهم 3600تومان بود والان 6000تومان ولابد بازهم دولتهای قبل مقصرند!!!

 

حتماً در ساخت مسکن و قیمت شاخص مسکن ، تورم ،  قاچاق بی رویه کالا ، واردات از آدامس گرفته تا کود انسانی و میخ و پونز و سنگ پا و ودسته بیل و… که بلای جان تولید شده بازهم هنوز دولتهای قبل سرکارند که جلوی اینکارها را نمی گیرند.

 

حتما دولت مردان قبلی هستند که حقوق های نجومی گرفتند و الان بجای کار وتلاش با قاچاق کالا و پوشاک ضربه به تولید داخل می زنند.

 

حتما دولت مردان قبلی و وزرای قبلی هستند که با ثروتهای نجومی سر کارند و پاسخگوی حجم ثروتهای خود نیستند و عده ای بورژوا به جان اقتصاد ومردم افتادند.

 

وحتما نمایندگان قدیمی و ادوار قبلی هستند که با زد وبند سیاسی و طایفه ای به وظیفه نظارتی خود عمل نمی کنند که در جریان استیضاح نمایشی سه وزیر خود را به نمایش گذاشتند؟ حتما نمایندگان قبلی هستند  که سال گذشته وقتی تفریغ بودجه دولت رای نیاورد و آن افتضاح  تاریخی در خصوص انحراف بودجه عیان شد نه تنها عکس والعملی نشان ندادند بلکه بعد از بیرون افتادن این رسوایی سریع به لاپوشانی آن پرداختند!!!  چرا به این تخلف گسترده دولت در انحراف بودجه توجهی نشد؟

 

وهزاران مورد دیگر که نیاز نیست به آن پرداخت چون همانگونه که آقای روحانی  که سنگ آن را بر سینه میزدید گفتند ملاک جیب مردم است نه آمار وکاغذ .

 

واما در مورد سیاست خارجی و تعامل با دنیا   5ساله که حرف شنیدیم و قرار بود که عزت به پاسپورت ایرانی برگرده ولی چی شد؟

 

تهدیدات روزبه روز آمریکا وو اذناب دون پایه آن در منطقه کمتر که نشد هیچ ، براساس سیاست انفعالی و وادادگی ببشتر شده و میبینیم  آنچکه عیان است .برجامی که قرار بود همه تحریمها را بالمره لغو کندچه شد؟

 

سرمایه گذاری خارجی چه شد؟ تبدیل به بازار فروش محصولات اروپایی و هندی وچینی و … شدیم چون نمی توانیم پول نفت را وارد کشور کنیم !! وارد جنگ ارزی شدیم و باز زمین و زمان را مقصر میدانیم  بدون اندکی تقوا و صداقت !!

 

 

Cloob Facenama Facebook Twitter artabaz Digg Stumble Upon
نظرات

دیدگاه شما

تبلیغات