امروز : جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳

تاریخ خبر : ۹۷/۰۱/۳۰
کد خبر : 114235
چاپ خبر :
سردار مؤمنی:

48 درصد جرایم فضای مجازی مربوط به تلگرام است/ کشف بیش از ۱۶۰ میلیون دلار و یورو از دلالان

جانشین فرماندهی نیروی انتظامی با بیان اینکه 48 درصد جرایم فضای مجازی مربوط به تلگرام است، گفت: عدم همکاری تلگرام سبب افزایش جرایم در فضای مجازی شده است.

به گزارش خبرگزاری بیان؛ سردار اسکندر مومنی صبح در سفر به مازندران در جمع خبرنگاران اظهار کرد: مبارزه با قاچاق کالا برای تحقق شعار سال به صورت ویژه پیگیری می‌شود.

وی با اعلام اینکه از همه ظرفیت برای مبارزه با قاچاق کالا استفاده می‌کنیم، افزود: فعالیت قرارگاه مبارزه با قاچاق کالا در سال ۹۷ استمرار  پیدا می‌کند.

جانشین ناجا با اعلام اینکه برای مبارزه با قاچاق ارز ۲۰۰ تیم عملیاتی برای مبارزه فعال هستند، ادامه داد: در مدت کوتاه ۱۱۲ نفر دستگیر شدند و بیش از ۱۶۰ میلیون دلار و یورو از دلالان کشف و ضبط شده است.

اسکندری با اعلام اینکه ۵ صرافی غیرمجاز پلمب شد و به ۱۰۰ صرافی اخطار دادیم و ۵۰ سایت و کانال التهاب‌آفرین مسدود شدند، خاطر نشان کرد: کنترل فضای مجازی یکی از برنامه‌های جدی پلیس است.

جانشین فرماندهی نیروی انتظامی گفت: از مجموعه جرایمی که در فضای مجازی رخ می‌دهد ۴۸ درصد مربوط به تلگرام است و بیش از ۳۰ درصد تخلفات در فضای مجازی کلاهبرداری است.

وی دلیل این موضوع را نبود سرور این نرم‌افزار در داخل کشور عنوان کرد و افزود: به دلیل عدم همکاری اطلاعات به سختی حاصل می‌شود.

اسکندری از برنامه‌ریزی برای اجرای طرح امنیت اخلاقی در ایام ماه مبارک رمضان خبر داد و بیان کرد: نیروی انتظامی طرح ویژه رد در سال جاری در دستور کار دارد.

منبع: فارس

Cloob Facenama Facebook Twitter artabaz Digg Stumble Upon
نظرات

دیدگاه شما

تبلیغات