امروز : چهارشنبه ۵ اردیبهشت ۱۴۰۳

تاریخ خبر : ۹۷/۰۱/۳۰
کد خبر : 114238
چاپ خبر :

نخستین مانور مشترک قطر با ۴ کشور عربی از زمان قطع روابط

نیروهای قطر برای نخستین بار از زمان قطع روابط با چهار کشور عربی (مصر، عربستان، امارات و بحرین) در مانور موسوم به «سپر خلیج ۱» در شرق عربستان شرکت کردند.

به گزارش خبرگزاری بیان؛  قطر روز چهارشنبه (دیروز) اعلام کرد که مانور مشترک نیروهای این کشور با کشورهای عربی در شرق عربستان که از یک ماه قبل آغاز شده بود روز دوشنبه به پایان رسید.

وزارت دفاع قطر اعلام کرد که مانور این نیروها در منطقه شرقی عربستان در میدان صامت واقع در رأس‌الخیر با مشارکت 24 کشور از جمله چهار کشور محاصره‌کننده قطر (عربستان، مصر، امارات و بحرین) برگزار شد.

خبرگزاری قطر (قنا) گزارش داد که هدف از این تمرینات «تقویت پیوندهای برادری، تبادل تجربیات و مشارکت در هر فعالیتی است» که به امنیت و ثبات کشورهای حاشیه خلیج‌فارس و منطقه عربی و اسلامی منجر شود.

طبق اعلام وزارت دفاع قطر نیروهای این کشور به ریاست سرتیپ «خمیس محمد دبلان» پس از پایان مانورها به پایگاه هوایی العدید بازگشتند.

این تمرینات در چندین مرحله از جمله تمرین جنگ نظامی و غیرنظامی با استفاده از گلوله جنگی و رژه نظامی برگزار شد.

خبرگزاری آناتولی نیز گزارش داد که «غانم بن شاهین» رئیس ستاد مشترک نیروهای مسلح قطر بنا به دعوت «فیاض بن حامد الرویلی» همتای سعودی خود در اختتامیه این مانورها شرکت داشت.

چهار کشور عربی یاد شده از بیش از 10 ماه پیش روابط خود با قطر را قطع و تمامی گذرگاه‌های زمینی، هوایی و دریایی با این کشور را بسته‌اند.

Cloob Facenama Facebook Twitter artabaz Digg Stumble Upon
نظرات

دیدگاه شما

تبلیغات