چاپ خبر

خبرگزاری بیان گلپایگان

نامه ۵۰۰ نماینده پارلمان‌‌های تروئیکای اروپا به همتایان آمریکایی برای حفظ برجام

به گزارش خبرگزاری بیان؛ ۵۰۰ نفر از نمایندگان پارلمان‌های سه کشور انگلیس، فرانسه و آلمان با امضای نامه‌ای خطاب به قانونگذاران کنگره آمریکا درباره لغو توافق هسته‌ای ایران و گروه ۱+۵ (برجام) هشدار داده‌ و خواستار تلاش برای حفظ این توافق شده‌اند.

در این نامه از «برنامه جامع اقدام مشترک» یا همان توافق هسته‌ای برجام به عنوان یک «گشایشی عمده» یاد شده که پس از ۱۳ سال تلاش‌‌های دیپلماتیک مشترک به دست آمده است.

نگارندگان خاطرنشان کرده‌اند: «بعد از ۱۳ سال تلاش‌های دیپلماتیک مشترک، به گشایشی عمده [در پرونده برنامه هسته‌ای ایران] دست یافته و برجام را امضا کردیم. این توافق ما را به تحمیل بررسی‌های بی‌سابقه از برنامه هسته‌ای ایران، برچیدن بخش زیادی از تأسیسات غنی‌سازی هسته‌ای آنها و حذف محسوس خطر رقابت سلاح‌های هسته‌ای قادر کرد.»

قانونگذاران اروپایی در ادامه به برخی نگرانی‌ها در آمریکا درباره انقضای محدودیت‌های غنی‌سازی علیه ایران پس از گذشت چند سال پرداخته و نوشته‌اند: «این محدودیت‌ها بعد از گذشت ۱۰ سال از عمر برجام به پایان نخواهند رسید: ایران در معرض نظارت‌های پیمان منع اشاعه هسته‌ای خواهد بود که همچنان غنی‌سازی را محدود می‌کنند.»

نمایندگان پارلمان اروپا هشدار داده‌اند لغو توافق هسته‌ای برجام ائتلاف میان آمریکا و کشورهای اروپایی را بر هم خواهد زد.

ثبت شده در سایت خبرگزاری بیان گلپایگان
کد خبر : 114295 و در روز پنجشنبه 30 فروردین 1397 ساعت ۱۳:۳۸:۵۰
2024 copyright.