امروز : سه شنبه ۲۹ اسفند ۱۴۰۲

تاریخ خبر : ۹۷/۰۱/۲۸
کد خبر : 114061
چاپ خبر :

کارگاه گلیم بافی پایگاه بسیج شهید کلاهدوز سعید آباد گلپایگان افتتاح شد

فرمانده پایگاه شهید کلاهدوز حوزه شهید مدنی ابراز داشت : عصر امروز مراسم افتتاح کارگاه گلیم بافی پایگاه بسیج شهید کلاهدوز با حضور رئیس میراث فرهنگی ، فرمانده حوزه شهید مدنی ، فرمانده کلانتری کناررودخانه ، روحانی درب امامزاده ، روحانی سعیدآباد ، دهیار محترم درب امامزاده ، دهیارمحترم سعیدآباد و شورای محترم درب امامزاده و سعیدآباد وخانواده محترم روحانی شهید نکونام برگزار گردید.

به گزارش خبرگزاری بیان؛ حسین مهراسبی فرمانده پایگاه شهید کلاهدوز روستای سعیدآباد گلپایگان در درخصوص افتتاح کارگاه گلیم بافی که عصر امروز با حضور جمعی از مسئولین برگزار گردید ؛ اظهار داشت : این کار در جهت لبیک به فرمان مقام معظم رهبری در خصوص خرید کالای ایرانی و اقتصاد مقاومتی می باشد.

18

مهراسبی با بیان اینکه مکان برگزاری دوره آموزشی این کلاس ها مسجدجامع سعیدآباد می باشد ، اذعان داشت : در حال حاضر ۱۲نفر هنرجو برای این دوره ثبت نام کرده اند.

وی در خصوص تامین وسائل و ابزار مورد نیاز این کارگاه عنوان کرد : دوازده دار همراه با وسائل باسرپرستی سرکارخانم تقوایی تهیه گردیده است.

فرمانده پایگاه شهید کلاهدوز حوزه شهید مدنی با بیان اینکه خانم شیرزاد مسئول آموزش این کلاس ها می باشند ؛ تصریح کرد : آموزش این دوره ها در ۳ ترم می باشد که هرترم در دوهفته روزهای ۴شنبه ، ۵شنبه و جمعه برگزار می گردد.

وی در خصوص هزینه برگزاری کلاس ها با عنوان اینکه هزینه هر هنرجو ۳/۵۰۰/۰۰۰ ریال می باشد بیان داشت: این مبلغ با همکاری خانم حجازی به مبلغ ۱/۵۰۰/۰۰۰ ریال رسید.

وی افزود : هزینه هر ترم ۵۰۰/۰۰۰ ریال می باشد و هزینه تمامی دار و وسائل به عهده این حقیر میباشد .

مهراسبی گفت : مبلغ کل هزینه شده دوره آموزشی برای ۱۲ نفر ۵۵/۰۰۰/۰۰۰ ریال می باشد.

فرمانده پایگاه شهید کلاهدوز سعید اباد عنوان کرد : استقبال‌زیاد بوده ولی توان مالی زیادی می خواست که فقط توانستیم جوابگوی ۱۲ نفر باشیم .

مهراسبی با بیان اینکه در پایان دوره به هنرجویان کارت مهارت فنی حرفه ای داده می شود اظهار داشت : در پایان چند نفر حرفه ای برای کار و بیمه انتخاب و به کارکاه صنایع دستی سعیدآباد معرفی و بکارگیری می گردد.

 

وی در خصوص برگزاری کلاس های آموزشی دیگر برای بانوان روستایی در این پایگاه اذعان داشت : در حال حاضر دوره گلیم بافی برگزار می شود و بعد از آن دوره های سبدبافی و چرم دوزی را خواهیم داشت.

مهراسبی در خاتمه از حمایت های امام جماعت سعیداباد حجت الاسلام و المسلمین حسینی فخر و هیئت امنا مسجد جامع سعیدآباد تشکر و قدردانی نمود.

تصاویر مرتبط: 

 

خبرنگار بیان: مریم محمدی

Cloob Facenama Facebook Twitter artabaz Digg Stumble Upon
نظرات
  1. سعیده گفت:

    با عرض سلام
    علاقه زیادی ب گلیم بافی دارم. اما برای آموزش و کسب مهارت هیچ کلاس آموزشی در منطقه سکونت خود نیافتم.
    تا اینکه از طریق اینترنت با این کارگاه اشنا شدم ولی متاسفانه هیچ راه ارتباطی ندارد.
    در صورت امکان آدرس و یا شماره تماس کارگاه را در اختیارم بگذارید.

    با تشکر

دیدگاه شما

تبلیغات