امروز : پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳

تاریخ خبر : ۹۷/۰۱/۲۸
کد خبر : 114055
چاپ خبر :
مسعود اسکندری رئیس شورای شهرستان گلپایگان:

وحدت شهرستانهای گلپایگان و خوانسار عامل پیشرفت دو شهرستان در منطقه

اسکندری ضمن اشاره به خلأ یک بیمارستان جامع در منطقه گفت : اگر وحدت بین مسئولین و فرمانداران دوشهر بوجود بیاید و از طرف نماینده محترم حمایت شود و کار پیگیری شود مطمئناً به نتیجه می رسد و میتوان یک بیمارستان مجهز را بین این دو شهر احداث کرد .

به گزارش خبرگزاری بیان؛  مسعود اسکندری رئیس شورای شهرستان گلپایگان در اولین جلسه تعامل و هم اندیشی اعضای شورای شهر و شهرستان دو شهر گلپایگان و خوانسار که در سالن جلسات فرمانداری گلپایگان برگزار گردید هدف از تشکیل این جلسه را تعامل و دوستی بین این دوشهر عنوان نمود و اظهار داشت: اگر کمی واقع بین باشیم این دو شهر در واقع یک شهرستان است و این بدان معناست که این دوازده نماینده برای یک شهرستان فعالیت می کنند .

وی ادامه داد: درست است که از قدیم میان این دو شهر بحث هایی بوده است ولی هم اکنون برخی از مدیران گلپایگان ، خوانساری هستند و برخی از مدیران خوانسار ، گلپایگانی اند .

وی ضمن اشاره به نامگذاری دو خیابان در شهرهای گلپایگان و خوانسار بنام علمای بزرگ این دو شهر افزود : علیرغم پیگیری های اعضای دوره قبل شورا و نماینده سابق دو شهرستان در مجلس شورای اسلامی، جهت احداث بلوار بین این دو شهر، بدلایل مختلفی همچون تغییر اعضای محترم شورا و نماینده محترم و برخی مسئولین، دیگر اقدامی در اینباره صورت نگرفت و این طرح می تواند یکی از طرح هایی باشد که در این دوره پیگیری شود که اگر غریبه ای وارد این دوشهر شد متوجه وحدت بین آنان شود .

?رئیس شورای شهرستان گلپایگان ضمن اشاره به شرکت بازیافت مشترک بین دو شهر گلپایگان و خوانسار بیان کرد : اگر اعضای شورای شهر و شهرستان گلپایگان و خوانسار مایل باشند ، در جلسه آتی از چهار شهردار محترم در مورد ارائه گزارش این شرکت به اعضای محترم برای پیشرفت هایی که تا کنون داشته و سوله هایی که احداث شده است ، دعوت به عمل آید .

?اسکندری به پروژه هایی همچون کشتارگاه صنعتی منطقه که در بین شهرهای گلپایگان و خوانسار به بهره برداری رسید اشاره کرد و افزود : وقتی افرادی بین دو شهرستان سرمایه گذاری کردند حداقل باید قادر به تامین هزینه ای که صرف احداث واحد تولیدی ویا خدماتی نمودند باشند، و ضرری در این بین به ایشان متحمل نشود و این وظیفه ماست که محکم پشت این عزیزان باشیم تا بقیه افراد سرمایه گذار نیز با دیدن حمایت مسئولین مربوطه انگیزه پیدا کرده و این دوشهر از وجود این عزیزان بهره مند شوند .

?اسکندری ضمن اشاره به خلأ یک بیمارستان جامع در منطقه گفت : اگر وحدت بین مسئولین و فرمانداران دوشهر بوجود بیاید و از طرف نماینده محترم حمایت شود و کار پیگیری شود مطمئناً به نتیجه می رسد و میتوان یک بیمارستان مجهز را بین این دو شهر احداث کرد .

وی با اشاره به راه اندازی برخی از واحد های تولیدی در گلپایگان و خوانسار افزود : حدود سی درصد از نیروهای شرکتی که در گلپایگان فعالیت دارند خوانساری هستند و همین طور بالعکس این قضیه نیز برخی از نیروهای شرکت های صنعتی خوانسار گلپایگانی هستند .

?اسکندری در ادامه سخنان خود به عدم حمایت مرکز استان از شهرستانهای غرب استان اشاره کرد و گفت: وقتی محصول کشاورزی در شرق استان از بین می رود علاوه بر بیمه محصول و پرداخت خسارت ایشان ، وام بلاعوض نیز به آنان داده می شود اما متأسفانه محصول و یا درخت چندین ساله کشاورزان عزیز غرب استان که از بین می رود اصلاً کسی به آن توجه نمی کند .

وی خاطر نشان کرد: با وجود وحدت بین این دوشهرستان این قبیل مشکلات به راحتی قابل حل است و تا حد زیادی می توان آن را پیگیری کرد.

?در ادامه این جلسه صانعی رئیس شورای اسلامی شهر خوانسار اظهار داشت: این دوشهر همانند دو خیابان نزدیک به هم تهران هستند و با توجه به فاصله کمی که بین دو شهر است می توانیم به راحتی از امکانات همدیگر استفاده کنیم .

وی در ادامه افزود : ما باید فضای فرهنگی را در جامعه به گونه ای طراحی کنیم که اگر به سرمایه داری کمک نمی کنیم ، توهین نیز نکنیم تا این عزیزان انگیزه پیدا کنند تا برای پیشرفت کارها بتوانند به ما کمک کنند

صانعی در ادامه به جاده های مواصلاتی شهرهای گلپایگان و خوانسار که از زمان نمایندگان سابق پیگیری شده است اشاره کرد و افزود : در آن سال ها هر هفته گزارش پیشرفت جاده موته-گلپایگان را به وزیر محترم راه ارائه می دادیم که بعضاً به بنده هم خورده می گرفتند ولی چون راه اصلی مواصلاتی به خوانسار این جاده است ما هم از آن بهره مند می شویم .

وی گفت: ما متاسفانه حوادثی در جاده خوانسار داشتیم که بنده با آقای بختیار نماینده محترم مرتب در تماس هستم که با دوبانده کردن مسیر بین دو شهر حوادث را به حداقل برسانیم .

وی در ادامه به بحث بیمارستان اشاره کردند و فرمود : اینکه ما فضای فیزیکی را زیاد کنیم خیلی خوب نیست و ما باید از فضاهای موجود بهترین استفاده را ببریم . اگر ما بتوانیم فوق تخصص در زمینه های مختلف را جذب کنیم که برخی در گلپایگان و برخی در خوانسار باشند هم مردم و هم دولت استقبال خواهند کرد .

?در پایان این جلسه هر یک از اعضای شورای این دو شهرستان نقطه نظرات وپیشنهادات خود را ارائه نمودند ومقرر شد در جلسه بعدی از نماینده و فرمانداران این دو شهرستان دعوت بعمل آید وپیگیری های لازم صورت گیرد

Cloob Facenama Facebook Twitter artabaz Digg Stumble Upon
نظرات

دیدگاه شما

تبلیغات