امروز : پنجشنبه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳

تاریخ خبر : ۹۷/۰۱/۲۷
کد خبر : 114051
چاپ خبر :
مدیر اداره آب و فاضلاب روستایی گلپایگان خبر داد:

بهره برداری از پروژه انتقال آب تصفیه شده به ۱۹ روستای شهرستان گلپایگان تا یکماه آینده

ریاحی اظهار داشت : پروژه آب رسانی به نوزده روستای شهرستان با اعتباری بالغ بر یک میلیارد و ۸۰۰ میلیون تومان در مهر ماه سال ۹۶ از محل اعتبارات صندوق توسعه ملی آغاز گردید.

به گزارش خبرگزاری بیان؛ اسفندیار ریاحی مدیر اداره آب و فاضلاب روستایی گلپایگان در مصاحبه با خبرنگار بیان در خصوص پروژه خط انتقال آب تصفیه شده به روستای سعیدآباد و هجده روستای دیگر اظهار داشت : پروژه آب رسانی به نوزده روستای شهرستان از جمله روستاهای رباط سرخ ، سعید آباد ، درب امامزاده ، قشلاق ، غرقه ، رباط محمود ، فقستان ، خاکه ، علی آباد ، ضامن آباد ، رباط ابوالقاسم ، ملازجان ، مزرعه ، قالقان ، دستجرده و رباط قالقان با اعتباری بالغ بر یک میلیارد و ۸۰۰ میلیون تومان در مهر ماه سال ۹۶ از محل اعتبارات صندوق توسعه ملی آغاز گردید.

مدیر اداره آب و فاضلاب روستایی شهرستان گلپایگان با بیان اینکه اجرای این پروژه در مهر ماه سال ۹۶ با حضور مسئولین شهرستان اعم از مدیر عامل شرکت آب و فاضلاب روستایی ،نماینده شهرستان های گلپایگان و خوانسار ، دکتر بختیار معاون وزیر نیرو و سایر مسئولین دستگاه های اجرایی کلنگ زنی شد افزود : با پیگیری های انجام شده عملیات اجرایی این طرح شروع و شرکت آب سواران زاینده رود برنده مناقصه این قسمت از پروژه بود.

ریاحی تصریح کرد : هدف از این پروژه، اجرای ۹ کیلومتر خط انتقال آب از محل مخزن مسکن مهر شرکت آبفای شهری است .

وی اذعان داشت : در حال حاضر این پروژه در روستای رباط سرخ ۹۰ درصد پیشرفت فیزیکی دارد و تا یکماه دیگر مورد بهره برداری قرار خواهد گرفت.

مدیر اداره اب و فاضلاب روستایی شهرستان گلپایگان گفت: در این مرحله از پروژه ۱۹ روستای شهرستان از آب تصفیه برخوردار خواهند شد.

وی خاطر نشان کرد : از این طرح ۲۵۰۰ خانوار و جمعیت ۷ هزار نفری روستایی بهره مند می گردند.

ریاحی در خصوص فرسودگی لوله های اب روستای سعیداباد و اقدامات صورت گرفته در این خصوص بیان کرد :روستای سعیدآباد دارای ۱۸ کیلومتر شبکه داخلی و ۵۰ درصد فرسودگی و استهلاک بالای ۵۰ درصد می باشد.

وی ادامه داد : بعد از تامین آب تصفیه روستا ، تعویض شبکه جزو پروژه های پیشنهادی و در اولویت خواهد بود.

ریاحی یاد آور شد : فاز بعدی این پروژه احداث دو مخزن ذخیره ۵۰۰ متر مکعبی می باشد.

وی ادامه داد : یکی از دو مخزن در محل آبگیری مخزن و دیگری در روستای سعید آباد خواهد بود که در صورت تخصیص اعتبار عملیات اجرایی آن شروع خواهد شد.

ریاحی اذعان داشت : در بحث شکستگی لوله های آب در روستای سعید آباد با توجه به ۵۰ درصد فرسودگی و اتلاف آب فراوان فشار شکن دو زمانه جهت جلوگیری از شکستگی لوله ها نصب گردیده است تا بتوانیم نسبت به افزایش و کاهش فشار، مدیریت توزیع داشته باشیم که هم مشتری رضایت داشته باشد و هم از پرت و هدر رفت آب جلوگیری شود.

وی با بیان اینکه در سال گذشته تعویض پمپ آب نیز در سعید اباد صورت گرفته است در خصوص اجرای پروژه های دیگر در روستاهای شهرستان تصریح کرد : پروژه دیگر اصلاح شبکه نیوان نار بوده که فاز دوم آن در حال اجرا می باشد.

وی با عنوان اینکه این پروژه ۹۰ درصد پیشرفت فیزیکی داشته است گفت : در این پروژه کار اصلاح انجام شده و در مرحله مرمت و بهسازی آسفالت می باشد.

مدیر اداره اب وفاضلاب روستایی شهرستان گلپایگان عنوان کرد :اعتبارات این پروژه بالغ بر ۵۰۰ میلیون تومان و از محل صندوق توسعه ملی می باشد.

مدیر شبکه آب روستایی گلپایگان خاطر نشان کرد : فاز دوم این پروژه به طول ۶ کیلومتر و ۲۵۰ عدد انشعاب می باشد.

وی در پایان در خصوص بحث اجرایی این پروژه از مدیر عامل آبفار استان اصفهان، همکاران اداره آبفار شهرستان گلپایگان، پیمانکار این پروژه، کلیه مسئولین و دستگاه های اجرایی شهرستان ، نماینده شهرستان ، معاون وزیر نیرو ، مسئولین راه و شهرسازی ، شرکت آبفای شهری ، اداره حمل و نقل جاده ای ، منابع طبیعی ، اداره گاز و اداره برق شهرستان که در اجرای پروژه ها همکاری داشتند تشکر و قدردانی نمود .

تصاویر مرتبط: 

خبرنگار بیان: مریم محمدی

Cloob Facenama Facebook Twitter artabaz Digg Stumble Upon
نظرات

دیدگاه شما

تبلیغات