چاپ خبر

خبرگزاری بیان گلپایگان

سلیمی: رسیدگی به تخلفات بودجه طولانی است/ لاریجانی: تخلفات هر چه سریعتر در دیوان محاسبات رسیدگی شود

به گزارش خبرگزاری بیان؛ علیرضا سلیمی نماینده محلات در مجلس شورای اسلامی در جلسه علنی امروز (یکشنبه 26 فروردین) پارلمان، طی اخطار قانون اساسی با اشاره به اصول 52 و 55 این قانون، اظهار داشت: در این اصول اشاره شده که دیوان محاسبات باید به حساب های وزارتخانه ها، موسسات و شرکت های دولتی رسیدگی و حسابرسی کند.

وی افزود: علی رغم اینکه گزارش کمیسیون برنامه و بودجه درباره عملکرد اجزای یک و دو بند (ز) تبصره 1 قانون بودجه سال 96 کل کشور خیلی خوب تهیه شده، اما باید گفت موارد فراوانی وجود دارد که هزینه ها از مصوبات فراتر رفته است.به عنوان مثال در بند (الف) 2.5 میلیارد دلار تخلف شده است.

«آقایان می گویند افراد متخلف محکوم شده اند؛اما این سوال وجود دارد که چه کسی این مبالغ را برمی گرداند، به عبارتی فردی تخلف کرده،بعد عنوان می شود مبالغ باید از حساب شرکت مذکور جبران شود.»

سلیمی در همین زمینه اظهار داشت: همچنین 5200 میلیارد در بخش دوم تخلف شده است؛بنابراین از سال 89 تخلف رخ داده و تاکنون نیز رسیدگی به این تخلفات ادامه دارد که این مهم باید هر چه سریع تر به نتیجه برسد.

براساس این گزارش، علی لاریجانی رئیس مجلس شورای اسلامی، در واکنش به اخطار نماینده محلات گفت: گزارش مذکور براساس آیین نامه تهیه شده و کمیسیون ها بر این مبنا تخلفات را گزارش می دهند.

لاریجانی همچنین گفت: این مهم به این معنا نیست که دادستانی و دیوان محاسبات امور را رسیدگی نمی کنند،بنابراین کمیسیون باید تخلفات را رسیدگی کرده تا هرچه سریع تر رسیدگی قضایی در دیوان محاسبات انجام شود.

منبع: فارس

ثبت شده در سایت خبرگزاری بیان گلپایگان
کد خبر : 113998 و در روز یکشنبه 26 فروردین 1397 ساعت ۰۶:۵۰:۱۶
2024 copyright.