چاپ خبر

خبرگزاری بیان گلپایگان

عقب‌نشینی ترامپ از مواضع جنگ‌طلبانه علیه سوریه

به گزارش خبرگزاری بیان؛  «دونالد ترامپ» رئیس‌جمهور آمریکا با عقب‌نشینی از تهدید خود به اقدام نظامی علیه سوریه، گفت فعلا زمانی برای این حمله تعیین نکرده‌ام.

ترامپ امروز (پنجشنبه) در توئیتر خود نوشت: «هرگز نگفتم چه زمانی حمله به سوریه صورت می‌پذیرد. شاید خیلی زود باشد یا شاید هم اصلا زود نباشد».

وی با تکرار ادعاهایش درباره موفقیت‌های آمریکا در نبرد با گروه تروریستی داعش افزود: «در هر صورت، دولت آمریکای تحت هدایت من کار فوق العاده‌ای انجام داده و داعش را از منطقه بیرون کرد. پس تشکرتان از آمریکا کجا است؟»

رئیس‌جمهور آمریکا روز گذشته در واکنش به اظهارات سفیر روسیه، در توئیتر خود گفته بود: «روسیه ادعا کرده که هر موشکی و تمام موشک‌هایی که به سمت سوریه شلیک شود را ساقط می‌کند. آماده باش روسیه، چراکه آن‌ها (موشک‌ها) دارند می‌آیند؛ زیبا، جدید و هوشمند.!»

ترامپ بار دیگر با تکرار توهین‌هایش علیه رئیس‌جمهور سوریه، «بشار اسد» را «حیوان» توصیف کرده و مدعی شده است که او از کشتن مردم سوریه با استفاده از تسلیحات شمیایی لذت می‌برد.

«الکساندر زاسیپکین» سفیر روسیه در لبنان روز چهارشنبه هشدار داده بود که روسیه هر موشکی را که به سمت سوریه شلیک شود، هدف قرار می‌دهد.

وی گفته بود: «نیروهای روسیه با هرگونه تهاجم آمریکا علیه سوریه مقابله خواهند کرد و تمام موشک‌هایی که این کشور را نشانه می‌گیرد رهگیری شده و سکوهای پرتاب هدف قرار داده خواهند شد».

تروریست‌ها در شامگاه شنبه (11 فروردین) با گاز شیمیایی به غیرنظامیان در شهر دوما واقع در غوطه شرقی دمشق حمله کردند. در این حمله نزدیک به 100 نفر کشته شده و صدها تن دیگر نیز مجروح شدند. (جزئیات بیشتر)

این در حالی است که وزارت دفاع روسیه روز شنبه هشدار داده بود گروه‌های تروریستی «جیش الاسلام» و ارتش آزاد قصد دارند با استفاده از گاز شیمیایی، به شهر دوما در غوطه شرقی دمشق حمله کنند. (جزئیات بیشتر)

وزارت دفاع روسیه تاکید کرده بود که تروریست‌ها به دنبال تحریک کردن احساسات جامعه بین‌المللی و متهم کردن دولت سوریه به حمله علیه شهروندان خود است. همچنین این حمله می‌تواند مورد استفاده متحدین غربی و عربی تروریست‌ها قرار بگیرد.

دولت سوریه همچنین در سال 2013 با همکاری روسیه و تحت نظارت کشورها و سازمان‌های بین‌المللی از جمله آمریکا و سازمان ملل، تمام سلاح‌های شیمایی خود را نابود کرد.

منبع: فارس

ثبت شده در سایت خبرگزاری بیان گلپایگان
کد خبر : 113946 و در روز پنجشنبه 23 فروردین 1397 ساعت ۱۲:۲۱:۰۷
2024 copyright.