امروز : سه شنبه ۲۸ فروردین ۱۴۰۳

تاریخ خبر : ۹۷/۰۱/۱۷
کد خبر : 113450
چاپ خبر :
آیت الله طهماسبی امام جمعه گلپایگان:

مسئولان غافلی که چشم به آمریکا و غرب دوخته اند از خواب غفلت بیدار شوند و بدانند که ما می توانیم

آیت الله طهماسبی ضمن گرامیداشت یاد و خاطره شهدای هسته‌ای تأکید کرد: امیدواریم مسؤولان غافلی که هنوز چشم به آمریکا و غرب دوخته ‌اند از خواب غفلت بیدار شوند و به این توجه کنند که ما می توانیم.

به گزارش خبرگزاری بیان؛ آیت‌الله سید علی طهماسبی خطیب جمعه گلپایگان در خطبه‌های نماز جمعه این هفته شهر گلپایگان که ظهر امروز در مصلی شهرستان برگزار گردید اظهار داشت : هجدهم فروردین به نام روز جهانی بهداشت نام گذاری شده است که در کشور ما هر ساله با نام روز سلامتی گرامی داشته می شود.

خطیب جمعه گلپایگان اذعان داشت : بهداشت زیر بنای فعالیت های اقتصادی و پیشرفت های اجتماعی یک ملت است و سلامت جامعه هم در گرو رعایت اصول بهداشتی است.

امام جمعه گلپایگان تاکید کرد : اسلام بر اهمیت و ارزشی که بر انسان قائل است با وضع قوانین بهداشتی سعی کرده است بهداشت و سلامت افراد را تامین کند تا جایی که سلامت غذایی داشتن یکی از موضوعات مهم دین می باشد که علم پزشکی چه پزشکی قدیم و چه علم پزشکی جدید به این قضیه معترفند که انسان غذای سالم مصرف کند

امام جمعه گلپایگان با بیان اینکه چرا وزارت بهداشت برای فست‌فودها و غذاهای کاذب فکری نمی کند تصریح کرد: تعداد مغازه ها و اغذیه فروشی های ناسالمی از این دست از تعداد غذا فروشی های سالم به مراتب بیشتر است و غذاهای مانده ای مثل غذاهای کنسرو شده و غذاهای فست فودی منشا بیماری های مختلفی هستند که باید برای انها فکر اساسی شود .

وی با اشاره به در پیش رو بودن سالروز شهادت ایت الله سید محمد باقر صدر در نوزدهم فروردین ماه بیان کرد: شهید صدر از مقام علمی والایی برخوردار بود به طوری که سن ۴۰ سالگی در زمره مراجع تقلید شیعیان قرار گرفت.

نماینده ولی فقیه در گلپایگان با اشاره به بیستم فروردین ماه روز ملی فناورری هسته‌ای گفت: جمهوری اسلامی ایران در ۲۰ فروردین ۱۳۸۵ از طریق افتتاح پروژه راه اندازی دومین مجموعه جدید سانتریفیوژهای تاسیسات هسته ای نطنز با ورود به مرحله صنعتی غنی سازی اورانیوم به بزرگترین دستاورد تاریخ خود رسید.

وی افزود: بدون شک رسیدن به این مرحله از دانش با وجود تحریم های همه جانبه غرب، نمایانگر اراده ملت همیشه سرافراز ایران اسلامی برای فتح قله‌های پیشرفت علمی و رسیدن استقلال همه جانبه بوده و هست

وی گفت: همزمانی دستیابی کشورمان به چرخه کامل سوخت هسته‌ای با سالروز قطع رابطه ایران با آمریکا حامل این پیام است که تنها راه پیشرفت کشورمان قطع رابطه با امریکا و چشم دوختن به توان داخلی و استعدادهای جوانان عزیز ماست .

آیت الله طهماسبی ضمن گرامیداشت یاد و خاطره شهدای هسته‌ای تأکید کرد: امیدواریم مسؤولان غافلی که هنوز چشم به آمریکا و غرب دوخته ‌اند از خواب غفلت بیدار شوند و به این توجه کنند که ما می توانیم.

خطیب جمعه گلپایگان با اشاره به سالروز شهادت هنرمند متعهد بسیجی شهید سید مرتضی آوینی که به نام روز هنر انقلاب اسلامی نام گذاری شده است گفت: هنر مجموعه ای از آثار یا فرایندهای ساخت انسان است که در جهت اثرگذاری بر عواطف و احساسات یا به منظور انتقال یک معنا یا مفهوم خلق می شود .

وی با بیان اینکه هنر بر دو قسم متعالی و مبتذل می باشد افزود: هنر متعالی انسان را به قله های پیشرفت انسانی و به اوج و عظمت می رساند و هنر مبتذل انسان را به نازلترین مرتبه و پست تر از مرتبه حیوانی می رساند بنابراین همه باید نسبت به مقوله هنر حساس باشیم.

وی ضمن تبریک سالروز تأسیس بنیاد مسکن و افتتاح حساب ۱۰۰ امام(ره) گفت: این بنیاد از بدو تاسیس منشأ برکات زیادی بوده است.

نماینده ولی فقیه با بیان اینکه ۲۳ فروردین ماه روز دندانپزشک نام گذاری شده و هفته آخر فروردین ماه به نام هفته دندانپزشکی نام گذاری شده است بیان کرد: در میان نعمت های الهی دندان نعمت بزرگی است و اهمیت ویژه ای دارد و طبق دستور اسلام باید از انها مراقبت کنیم.

وی ادامه داد : هزینه های دندانپزشکی بسار بالا بوده و متاسفانه خیلی از بیمه ها هزینه های دندانپزشکی را قبول نمی کنند و خیلی از افراد به خاطر وضع مالی بد نمی توانند دندان خود را ترمیم کنند.
امام جمعه گلپایگان با اشاره به سالروز درگذشت آیت‌الله صافی گلپایگانی گفت: رهبرمعظم انقلاب اسلامی در روز اول فروردین ماه در جمع زائران علی بن موسی‌الرضا(ع) با اشاره به ظرفیت های فراوان طبیعی و انسانی کشور همانند جوانان تحصیل کرده و کوشا، موج جمعیتی کشور ؛ مزیت های جغرافیایی و منابع طبیعی ارزشمند فرمودند اگر این ظرفیت های فراوان با اتکا به حضور جوانان و مدیران فعال و کوشا همراه شود اقتصاد ایران جزو ۱۲ قتصاد اول پیشرفته دنیا خواهد شد.

 

خطیب جمعه گلپایگان بیان کرد: رهبر فرزانه انقلاب در ادامه سخنانشان به تبیین علل و موانع استفاده نشدن کامل از این ظرفیت ها پرداختند و فرمودند اولین مانع باور نداشتن و اهمیت ندادن برخی مسئولان در دولت های مختلف به ظرفیت های کشور است.

وی با بیان اینکه دومین مشکل کشور کم کاری و تن پروری برخی مسئولان است اظهارداشت: کشور ما به بهانه عید نوروز یک ماه تمام تعطیل است این یعنی تن پروری، سستی و کاهلی

وی اضافه کرد: با کمال تعصب طبق آمار در ادارات ما در روز یک ربع یا یک ساعت کار مفید انجام می شود که این یکی از موانع پیشرفت کشور است.

امام جمعه گلپایگان ابراز داشت: اعتماد به نسخه بیگانگان؛ عمل کردن به سیاست های بانک جهانی مثل سیاست تعدیل بانک جهانی و برخی معاهدات بین المللی و بی توجهی به اقتصاد مقاومتی ،قبیله گرایی سیاسی و جناحی ؛نبود مبارزه جدی با فساد ؛ متکی بودن کشور به صادرات نفت ؛ دور شدن مسئولان و مردم از سبک زندگی اسلامی و وجود اصراف ؛ مصرف گرایی افراطی و اشرافیگری و مصرف جنس خارجی از علل عدم پیشرفت کشور است.

وی در خاتمه با تأکید بر صرفه جویی در مصرف اب بخصوص در بخش کشاورزی و آشامیدنی بیان کرد: متاسفانه زمین‌های کشاورزی شهرستان در حال تصرف است و در آنها خانه های ویلایی و باغی ساخته می شود که ضروری مسؤولان جهاد کشاورزی تمهیدات لازم را بیاندیشند.

خبرنگار بیان: مریم محمدی

Cloob Facenama Facebook Twitter artabaz Digg Stumble Upon
نظرات

دیدگاه شما

تبلیغات