چاپ خبر

خبرگزاری بیان گلپایگان

حمام سعید آباد در صورت مرمت به موزه شهدا و قطب بوم گردی این منطقه تبدیل خواهد شد.

به گزارش خبرگزاری بیان؛حسین مهراسبی فرمانده پایگاه شهید کلاهدوز سعید آباد در حاشیه مراسم معنوی زیارت عاشورا که عصر امروز در گلزار شهدای سعید آباد برگزار گردید در مصاحبه با خبرنگار بیان در خصوص اقدامات این پایگاه در سال گذشته اظهار داشت: امیدوارم این اطلاع رسانی در راستای اهداف فرهنگی بوده و بتوانیم به عهدی که با شهدا بسته ایم عمل کرده و انجام وظیفه نماییم.

 

مهراسبی با اشاره به برگزاری برنامه های متنوع فرهنگی در روستای سعید آباد و با بیان اینکه در سال ۹۶ یادواره شهدای کنار رودخانه بسیار پر بار برگزار گردید اذعان داشت: در سال ۹۶ برنامه ای با عنوان پدران آسمانی برگزار گردید که از پدران شهدا و خانواده های آنان تقدیر به عمل آمد.

وی اضافه کرد: این کار بسیار خوبی بود که به ثمر نشست.

فرمانده پایگاه شهید کلاهدوز سعید آباد با عنوان اینکه سومین کاری که در سال ۹۶ انجام شد خیمه شهدا بود تصریح کرد: کم کم کار زیارت عاشورا را با کمک حجت‌الاسلام والمسلمین حسینی فخر امام جماعت مسجد جامع سعید آباد شروع کردیم و عصر پنجشنبه هر هفته در گلزار شهدای سعید آباد برنامه زیارت عاشورا را خواهیم داشت.

مهراسبی با اشاره به استقبال بی نظیر مردم از این خیمه گفت : این وضعیت باعث گردید برای ایجاد موزه شهدا مشتاق گردیم و انشاالله بتوانیم آن را تا پایان فروردین ماه به صورت سوله درآورده تا هم موزه شهدا را داشته باشیم و هم برای برگزاری مراسم زیارت عاشورا از آن استفاده کنیم.

فرمانده پایگاه بسیج شهید کلاهدوز روستای سعید آباد خاطر نشان کرد: در اواخر سال ۹۶ به این نتیجه رسیدیم که یک کار فرهنگی در خصوص اشتغالزایی انجام دهیم بنابراین تصمیم به برگزاری نمایشگاه گرفتیم.

وی انجام این فعالیت ها و کارهای فرهنگی را تفکر بسیجی دانست و گفت : به این فکر بودیم که استارت کار را بزنیم و صنایع دستی روستا را نشان دهیم.

 

فرمانده پایگاه شهید کلاهدوز روستای سعید آباد اذعان داشت: در کنار این کارها جشنواره غذای سنتی روستاهای کنار رودخانه بود که برگزار گردید.

وی بیان داشت: استارت این کار در سال ۹۶ خورد و تا هفدهم فروردین ماه ادامه داشته است که متاسفانه به دلیل مشکلات و شرایط مالی نتوانستیم اختتامیه آن را برگزار نماییم.

 

مهراسبی با عنوان اینکه این فعالیت ها به صورت خودجوش و توسط بسیج صورت گرفته است اظهار داشت : در فعالیت‌هایی که طی این دو سال انجام شده از هیچ اداره و ارگانی تامین مالی صورت نگرفته است.

وی اضافه کرد: باعث افتخار است که در خدمت روستاییان هستیم و بتوانیم به روستاییان عزیزمان در این خطه خدمتی داشته باشیم.

مهراسبی گفت : امیدواریم خداوند کمک کند که بتوانیم کارهای فرهنگی که در نظر داریم ادامه دهیم.

فرمانده پایگاه شهید کلاهدوز روستای سعید آباد با اشاره به حمام سعید آباد که مدت زمان طولانی از آن استفاده نشده و مخروبه گردیده است ابراز داشت: صحبت های آن انجام شده که بتوانیم کار صنایع دستی را به عنوان صنایع دستی در این حمام افتتاح کرده و به اجرا بگذاریم

وی افزود : این حمام که به خرابه تبدیل شده و تنها پشت بام آن ایزوگام گردیده ، داخل آن نیاز به مرمت و بازسازی دارد و چند میلیون تومان هزینه دارد .

مهراسبی در پایان خاطر نشان کرد : در صورت مرمت و بازسازی حمام سعید آباد و ایجاد موزه ی شهدا در تلاش هستیم که از آن به عنوان بوم گردی استفاده کنیم
خبرنگار بیان: مریم محمدی

ثبت شده در سایت خبرگزاری بیان گلپایگان
کد خبر : 113445 و در روز پنجشنبه 16 فروردین 1397 ساعت ۱۷:۲۲:۵۲
2024 copyright.