امروز : سه شنبه ۲۸ فروردین ۱۴۰۳

تاریخ خبر : ۹۷/۰۱/۱۵
کد خبر : 113385
چاپ خبر :

چین پاسخ آمریکا را داد/ وضع تعرفه ۲۵درصدی بر ۱۰۶کالای آمریکایی

چین اعلام کرد، در واکنش به تعرفه‌های جدید اعلام‌شده از سوی دولت آمریکا بر کالاهای صادراتی تکنولوژیک چینی، تعرفه‌های اضافی ۲۵درصدی بر واردات ۱۰۶ قلم محصول آمریکایی از جمله سویا، خودرو، مواد شیمیایی و هواپیما به چین اعمال می‌کند.

به گزارش خبرگزاری بیان؛ به نقل از بلومبرگ، وزارت بازرگانی چین در پاسخ به تعرفه‌های پیشنهادی دولت آمریکا در روز گذشته امروز اعلام کرد که این تغییرات بر حدود 50 میلیارد دلار از صادرات محصولات آمریکایی به چین اعمال خواهد شد. مقامات چینی گفته‌اند اجرای این تعرفه‌ها بستگی به آن دارد که آمریکا چه‌زمانی تعرفه‌های اعلام‌شده‌اش علیه کالاهای چینی را به‌اجرا بگذارد.

این اقدام تنش‌های تجاری بین دو اقتصاد بزرگ جهان را باز هم تشدید می‌کند.

گائو کی، استراتژیست اسکوتیا بانک در سنگاپور در این باره گفت: «واکنش چین شدیدتر از چیزی بود که بازار انتظارش را داشت. سرمایه گذاران پیش‌بینی نمی‌کردند که این کشور تعرفه‌های اضافه بر محصولات حساس و مهمی نظیر سویا و هواپیما اعلام کند». وی افزود: «سرمایه گذاران معتقدند جنگ تجاری در نهایت به هر دو کشور و اقتصادهای آنها لطمه خواهد زد».

کالاهای هدف تعرفه‌های تلافی‌جویانه چین از مهمترین و حساس‌ترین کالاهایی است که بین دو کشور داد و ستد می‌شود، برای مثال، چین بزرگترین واردکننده سویای جهان و بزرگترین خریدار سویای آمریکاست و سال گذشته حدود 14 میلیارد دلار سویا از این کشور وارد کرده است.

آمریکا دیروز اعلام کرده بود که بر بیش از 1300 قلم محصول تکنولوژیک و ماشین‌آلات چینی تعرفه وارداتی اعمال می‌کند. نماینده چین در سازمان تجارت جهانی این اقدام را نقض شدید و عامدانه اصول بنیادین سازمان تجارت جهانی توصیف کرده است.

Cloob Facenama Facebook Twitter artabaz Digg Stumble Upon
نظرات

دیدگاه شما

تبلیغات