چاپ خبر

خبرگزاری بیان گلپایگان

سروش هک نشد/ از کاشف باگ سروش قدردانی شد

به گزارش خبرگزاری بیان؛ روز گذشته میلاد نوری؛ یکی از کارشناسان امنیت اطلاعات کشورمان اقدام به تحلیل کد پیام‌رسان بومی سروش و نهایتا باگ مهمی از این سامانه را کشف کرد.

میلاد نوری در کانال تلگرامی خود نوشت: به درخواست دوستان اپلیکیشن پیام‌رسان سروش را بررسی کردم؛ سروش در یک اقدام بسیار غیرحرفه‌ای از شماره موبایل افراد به عنوان آی‌دی استفاده کرده و در پاسخ وب سرویس‌ها، شما می‌توانید شماره موبایل مدیران کانال‌ها و اعضای گروه‌ها را مشاهده کنید.

وی حتی تصویر شماره موبایل ادمین کانال آذری جهرمی؛ وزیر ارتباطات را هم به شرح زیر منتشر کرد:

ساعاتی نگذشت که سیدمیثم سیدصالحی؛ مدیر پیام‌رسان سروش با انتشار توییتی اعلام کرد: مشکل ادمین‌ها حل شد.

وی اینگونه نوشت: اعتماد در خانواده سروش قیمت خودش را دارد؛ و بهای آن فقط و فقط صداقت است؛ نمایش شماره ادمین کانال به معنای هک شدن نیست اما در فرهنگ کاربران عزیز ایرانی یک ایراد مهم است که بابت آن از همه پوزش می‌طلبیم و از میلاد نوری هم سپاسگزاریم.

پس از این بیانیه میلاد نوری بار دیگر در کانالش نوشت: دوستان عزیز، هدف از انتشار باگ هر اپلیکیشنی برطرف شدن آن و ارتقای سطح اپلیکیشن است.

وی افزود: من هم با هدف ارتقای اپلیکیشن‌های ایرانی مدتی است بررسی اپلیکیشن‌ها را شروع کردم؛ هدف از انتشار باگ سروش نیز رفع باگ، ارتقای این اپ و تلنگر به سایر اپ‌های ایرانی بود که حتما حواس‌شان به موارد مشابه باشد.

او همچنین با اشاره به پیام توییتری سیدصالحی خاطر نشان کرد: امیدوارم سایر اپلیکیشن‌های ایرانی نیز با سعه صدر پذیرای خطاها باشند و این روند به ارتقای اپلیکیشن‌های ایرانی منجر شود.

پیش از این سید جعفر خورشاد مدیر پیام‌رسان سروش بود که اخیرا جای خود را به سیدمیثم سیدصالحی که زمانی مدیرعامل شرکت داده پردازی فن آوا بود، داده است.

منبع: تسنیم

ثبت شده در سایت خبرگزاری بیان گلپایگان
کد خبر : 113368 و در روز چهارشنبه 15 فروردین 1397 ساعت ۰۷:۳۲:۲۳
2024 copyright.