چاپ خبر

خبرگزاری بیان گلپایگان

تحولات سوریه|اسناد حمایت آمریکا از افراد مسلح در غوطه شرقی/اخراج تروریست‌های «جیش‌الاسلام» ادامه دارد

به گزارش خبرگزاری بیان؛ اخراج تروریست‌های باند جیش‌الاسلام و اطرافیانشان از شهر دوما واقع در غوطه شرقی و انتقال آنها به جرابلس در حومه شمال شرقی حلب در حالی همچنان ادامه دارد که سرکردگان نظامی و سیاسی این باند درباره آن دسته از اعضای خود که دوست دارند باقی بمانند و وضعیتشان زیر نظر دولت سوریه ساماندهی شود و کسانی که دوست دارند خارج شوند و همچنین بر سر اینکه چه‌کسی سرکردگی تروریست‌های منتقل‌شده به جرابلس را به‌عهده بگیرند، درگیر شده‌اند.

روز گذشته 24 دستگاه اتوبوس، ‌1198 تروریست جیش‌الاسلام را از دوما و از طریق گذرگاه الوافدین به‌سمت جرابلس منتقل کردند که  دومین گروه بودند و امروز و شاید روزهای آینده روند خروج آنها ادامه داشته باشد تا شهر دوما به‌طور کامل از لوث آنها و هرگونه فعالیت مسلحانه پاک شود، این در حالی است که افسران روس در دوما حضور دارند و بر روند اجرای توافق خروج تروریست‌ها از آن نظارت دارند.

از سوی دیگر تروریست‌های جیش‌الاسلام پیش از خروج از دوما،‌ مقرهای خود و پرونده‌هایی را ‌آتش زدند که ارتباط آنها را با کشورهای خارجی ثابت می‌کند، این اقدام پس از آن صورت گرفته است که ارتش سوریه موفق شد اسناد زیادی را در مناطق آزادکرده کشف کند که ارتباط گروه‌های تروریستی با نهادهای آمریکایی را مورد تأکید قرار می‌دهد.

این در حالی است که خانواده‌های افرادی که در اسارت باند جیش‌الاسلام هستند، در گذرگاه مخیم‌الوافدین منتظر هستند تا سرنوشت فرزندانشان با خروج تروریست‌ها مشخص شود.

از سوی دیگر در پی پاکسازی شهرک‌های غوطه شرقی تا کنون بیش از 40 هزار غیرنظامی به منازلشان بازگشته‌‌اند و دولت سوریه برای تأمین نیازهای غذایی و بهداشتی و دیگر نیازهای مردم فعالیت می‌کند، همچنین بیش از 15 هزار نفر از فرزندان مردم غوطه شرقی توانستند در کلاس‌های درس که در مراکز اسکان آوارگان در حرجله و الدویر تدارک دیده شده است، حضور پیدا کنند و طعم یادگیری و علم‌آموزی را پس از خروج از جهنم غوطه که تروریست‌ها برایشان به‌وجود آورده بودند، بچشند.

این در حالی است که نیروهای ارتش چندین بیمارستان میدانی تروریست‌ها را در شهرک‌های عربین و عین‌ترما پیدا کردند که حاوی مدارک و اسنادی است که همکاری یک سازمان آمریکایی با تروریست‌ها و حمایت مالی از آنها را مورد تأکید قرار می‌دهد.

در شرق سوریه هم نیروهای ارتش در ادامه عملیات جست‌وجو و پاکسازی روستاهای حومه شرقی دیرالزور چندین انبار تسلیحاتی و حاوی مواد شیمیایی و کمربندهای انفجاری متعلق به تروریست‌های داعشی را کشف کردند.

یک منبع میدانی گفت میان مهمات کشف‌شده در این مناطق، گلوله‌های ساخت رژیم صهیونیستی و ناتو به‌چشم می‌خورد.

این در حالی است که ارتش سوریه با پشتیبانی دفاع ملی عملیات خود در حومه المیادین در حومه دیرالزور را علیه بقایای داعش آغاز کرده است.

در شمال سوریه هم نیروهای ارتش توانستند پس از بیرون راندن تروریست‌ها از روستاهای «الحمیضه و المشیاح» وارد آن شوند.

نیروهای سوریه همچنین روز گذشته وارد روستاهای تقسیس، العماره و الجومقلیه در چارچوب توافق آشتی شوند.

خبر دیگر اینکه ارتش آمریکا حدود 200 نظامی دیگر و تعداد زیادی خودرو و تجهیزات نظامی سنگین به شهر منبج در حومه حلب ارسال کرد.

منبع: تسنیم

ثبت شده در سایت خبرگزاری بیان گلپایگان
کد خبر : 113382 و در روز چهارشنبه 15 فروردین 1397 ساعت ۱۴:۲۳:۵۲
2024 copyright.