چاپ خبر

خبرگزاری بیان گلپایگان

تلگرام در معرض فیلتر شدن در روسیه قرار گرفت

به گزارش خبرگزاری بیان؛ به نقل از فایننشیال تایمز، با گذشت چند هفته از اولتیماتوم دولت روسیه به تلگرام برای تحویل دادن سیستم رمزنگاری پیام‌های این نرم‌افزار پیام‌ رسان تلگرام برای دومین بار درخواست دولت روسیه را رد کرد.

بنا به اعلام روسکومنادزور،‌سازمان نظارت بر ارتباطات روسیه، تلگرام دو هفته وقت داشت تا سیستم رمزنگاری پیام‌های خود را به سازمان اطلاعات این کشور بدهد و در غیر این صورت در معرض فیلتر شدن قرار می‌گیرد.

دیمیتری دینز، وکیل تلگرام گفت تلگرام نمی‌تواند از نظر فنی سیستم رمزنگار پیام‌های این نرم‌افزار را در اختیار دولت روسیه قرار دهد چرا که در گفت‌وگوهای متداول در تلگرام چت‌ها در سرورهای ابری ذخیره شده و در یک جای مشخص قرار ندارند.

این شرکت همچنین چت محرمانه را ارائه می‌دهد که سیستم رمزنگار آنها هر چند دقیقه تغییر کرده و پیام‌ها نیز با گذشت مدت زمان مشخص از بین می‌رود.

تاکنون تلگرام تمام درخواست‌های دولت روسیه برای همکاری در این زمینه را رد کرده است و پاول دوروفبنیانگذار تلگرام نیز ماه گذشته گفت که این شرکت همچنان پایبند آزادی و حریم خصوصی کاربران خود است.

اقدام اخیر تلگرام باعث می‌شود که روسکومنادزور بتواند علیه این شرکت در دادگاه اعلام جرم کرده و احتمالا اقدام به فیلتر این نرم افزار بکند.

ثبت شده در سایت خبرگزاری بیان گلپایگان
کد خبر : 113276 و در روز سه شنبه 14 فروردین 1397 ساعت ۱۲:۵۳:۲۴
2024 copyright.