امروز : جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳

تاریخ خبر : ۹۷/۰۱/۱۲
کد خبر : 113265
چاپ خبر :
جعفر نکونام مدیر داخلی اعتکاف در سعید آباد گلپایگان:

تعداد معتکفین امسال در سطح شهرستان گلپایگان به دلیل تقارن با تعطیلات عید ۳۹۵ نفر است

نکونام ابراز داشت : امسال تعداد شرکت کنندگان در مراسم معنوی اعتکاف در سطح شهرستان گلپایگان حدود ۳۹۵ نفر بودند و متاسفانه امسال به دلیل تقارن با عید نوروز ریزش زیادی نسبت به سال قبل داشته است

به گزارش خبرگزاری بیان؛ جعفر نکونام خادم و مدیریت داخلی کل اعتکاف و کارهای اجرایی در سعید آباد گلپایگان با اشاره به اینکه امسال تعداد شرکت کنندگان در مراسم معنوی اعتکاف در سطح شهرستان گلپایگان حدود ۳۹۵ نفر بودند و متاسفانه امسال به دلیل تقارن با عید نوروز ریزش زیادی نسبت به سال قبل داشته است اذعان داشت : روند تعداد شرکت کنندگان در اعتکاف هر ساله صعودی است ولی امسال به دلیل تقارن با عید نوروز ریزش قابل توجهی داشته است.

وی گفت : شرکت کنندگان در این مراسم در رده های مختلف سنی هستند و از سن ۱۱ سال تا ۷۵ سال در این مراسم حضور دارند.

نکونام بیان داشت: به دلیل وجود خیرین در خصوص هزینه ها به معتکفین فشار نیاورده و هزینه ای که دریافت می شود جوابگوی هزینه ها نیست.

وی ادامه داد: امسال حق ثبت نام ۴۰ هزار تومان بود و این رقم را ستاد سازمان تبلیغات اسلامی شهرستان تعیین کرده است.

 

خادم افتخاری مراسم معنوی اعتکاف در مسجد جامع روستای سعید آباد عنوان کرد: میانگین هزینه هر معتکف حدود ۶۰ هزار تومان است که شامل بسته های فرهنگی ، سخنرانان و هزینه ها ی جانبی دیگر می گردد.

وی ابراز داشت: با توجه به اینکه امسال تعداد معتکفین زیاد نبودند ، فضای مسجد جامع فضای بزرگی است و یک قسمت بعنوان خوابگاه در نظر گرفته شده است و این مسجد نسبت به جاهای دیگر که دارای فضای محدود تری هستند امتیاز خیلی خوبی دارد .

مدیر کارهای اجرایی مراسم معنوی اعتکاف روستای سعید آباد یادآور شد: معتکفین از روستاهای سعید آباد ، رباط سرخ ، رباط ابوالقاسم ، درب امامزاده و گلپایگان در این مسجد حضور دارند.

 

نکونام در خصوص مشکلات و انتظارات مطرح شده گفت: از سازمان تبلیغات اسلامی انتظار بیشتری داریم که در این گونه مراسمها در خصوص دعوت از سخنران و مسائل فرهنگی حمایت بیشتری داشته باشند.

وی ادامه داد : در سال های گذشته سخنرانان و اساتید مختلفی از قم و تهران در شهرستان حضور می یافتند که متاسفانه امسال در این بعد مقداری ضعیف عمل شده و آن انتظاری که از ستاد برگزاری مراسم داریم برآورده نشده
است.

خبرنگار بیان: مریم محمدی

Cloob Facenama Facebook Twitter artabaz Digg Stumble Upon
نظرات

دیدگاه شما

تبلیغات