امروز : جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳

تاریخ خبر : ۹۶/۱۲/۲۸
کد خبر : 113063
چاپ خبر :

بازداشت خانگی آیت‌الله عیسی قاسم ۳۰۰ روزه شد

امروز یکشنبه بازداشت خانگی آیت‌الله عیسی قاسم رهبر معنوی انقلاب بحرین وارد ۳۰۰ روز شد در حالی که هیچ نشانه‌ای دال بر تصمیم دولت این کشور برای رفع محاصره منزل وی وجود ندارد.

به گزارش خبرگزاری بیان؛دولت بحرین که از بیش از یک سال و نیم قبل (خرداد ۹۵) منزل آیت‌الله عیسی قاسم را به محاصره امنیتی درآورده بوده خرداد ماه سال جاری پس از حمله به جمع تحصن‌کنندگان در مقابل منزل آیت‌الله که به شهادت تعدادی از هواداران وی منجر شد، او را به بازداشت خانگی محکوم کرد.

بنابر گزارش وبگاه «مرأه البحرین»، فعالان شبکه‌های اجتماعی تصاویری از خودروهای زرهی و خودروهای نظامی را که منزل آیت‌الله عیسی قاسم را به محاصره درآورده‌اند، منتشر کردند.

آیت‌الله عیسی قاسم اخیرا نیز در یکی از بیمارستان‌های بحرین تحت عمل جراحی قرار گرفت و بار دیگر به منزل تحت محاصره‌اش بازگشت.

دولت بحرین از خرداد سال ۹۵ آیت‌الله عیسی قاسم رهبر معنوی انقلاب این کشور را به اتهام جمع‌آوری اموال خمس سلب تابعیت کرده و منزل وی در منطقه «الدراز» را به محاصره درآورده است.

دیوان عالی بحرین نیز اخیرا حکمی درباره آیت‌الله عیسی قاسم صادر کرد که در آن به چهار مورد اشاره شده است:

۱ـ حکم حبس تعلیقی یک ساله آیت‌الله

۲- جریمه نقدی که متهمان پرونده (آیت‌الله و دو کارمند دفتر وی) بدان محکوم شده‌اند . مبلغ این جریمه ٣٠٠ هزار دینار بحرینی (معادل تقریبا ١ میلون دلار) است.

۳- مصادره اموال. این اموال شامل تمامی وجوهات شرعی (خُمس) است که در دو حساب بانکی رسمی موجودند (حدود ٩ ملیون دلار) و همچنین دو ساختمان که در یکی از آنها طلاب حوزه‌های علمیه و در دیگری فقرای سادات ساکن هستند.

۴- تأیید حکم سلب تابعیت آیت‌الله.

Cloob Facenama Facebook Twitter artabaz Digg Stumble Upon
نظرات

دیدگاه شما

تبلیغات