امروز : جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳

تاریخ خبر : ۹۶/۱۲/۱۹
کد خبر : 112516
چاپ خبر :
علی بختیار نماینده مردم گلپایگان و خوانسار خبر داد:

خشک شدن ۱۰ هزار هکتار از اراضی کشاورزی گلپایگان به دلیل انتقال آب به قم و عدم توجه به حق آبه

بختیار اذعان داشت : حدود ده هزار هکتار اراضی کشاورزی به دلیل انتقال آب به قم و به دلیل عدم توجه به حقابه خشک شده است.

‌ به گزارش خبرگزاری بیان؛ علی بختیار نماینده مردم شهرستان گلپایگان و خوانسار در جلسه ای که ظهر امروز در سالن اجتماعات جهاد کشاورزی شهرستان گلپایگان با حضور کشاورزان و دامداران شهرستان و معاونت بهبود تولیدات دامی و کشاورزی برگزار گردید اظهار داشت: شهرستان گلپایگان از دیرباز یکی از تولید کنندگان بزرگ محصولات کشاورزی و دامی بوده است.

وی ابراز داشت : شهرستان گلپایگان به جهت داشتن بیش از ۵۰ هزار راس گاو شیری و بخاطر اینکه یکی از بزرگتریت تولید کنندگان دام بومی است به هلند ایران معروف بوده است.

وی با بیان اینکه گاو گلپایگان یک گاو بومی خوب است و همواره حرفی برای گفتن داشته است ابراز داشت: طی حدود ۱۲ سال گذشته شهرستان گلپایگان با اینکه بیش از صد میلیون متر مکعب ورودی آب داشته و وضعیت مناسبی در حوزه آبریز داشت متاسفانه دچار افول در روستاهای کنار رودخانه و قسمت های پایین دست شده است.

وی افزود: حدود ده هزار هکتار اراضی کشاورزی به دلیل انتقال آب به قم و به دلیل عدم توجه به حقابه خشک شده است.

نماینده مردم گلپایگان و خوانسار در مجلس اظهار داشت: با پیگیری های که طی یکسال و نیم در کمیسیون تخصیص وزارت نیرو انجام شد سند آب دیده، در تخصیص دیده نشده بود و الان سند داریم که بتوانیم با مدیریت این کشاورزی را حفظ و اقدامات جدی داشته باشیم.

وی بیان داشت: همانطور که در سال۹۶ سعی شد منابع کاملی را برای آبخیز داری ببینیم و منابعی را در احکام خاص با اذن مقام معظم رهبری برای آبخیز داری در جدول مشخص بگذاریم سعی کردیم با منافع هدف مند در موضوع کشاورزی آوریم

علی بختیار عنوان کرد:امیدواریم سال ۹۷ سال بهتری برای کشاورزی باشد.

وی اضافه کرد: از منابع صندوق توسعه ملی برای کارآفرینی و اشتغال در روستاها گذاشتیم.

بختیار خاطر نشان کرد :دامداری ها در شهرستان دارای سیستم سنتی هستند و منابعی که از استان آمده ناکافی است انتظار داریم از منابع ملی منابعی برای شهرستان گلپایگان تخصیص داده شود که بتوانیم اشتغال پایدار داشته باشیم.

وی عنوان کرد : مسئله دیگر شیر است که دامداران به قیمت اب معدنی می فروشند و داریم دچار رکود می شویم .

نماینده مردم گلپایگان و خوانسار در مجلس یادآور شد: به دلیل عدم داشتن یارانه برای شیر سعی کردیم بخشی از هدفمندی یارانه ها را به شیر اختصاص دهیم که دامداران با قیمت مناسب شیر را به فروش برسانند .

بختیار در خاتمه گفت : امیدواریم با اقدامات مناسبی که در مجلس شورای اسلامی انجام دادیم بخشی از مشکلات کشاورزی و دامداری را در سال ۹۷ حل کنیم .

خبرنگار بیان : مریم محمدی

Cloob Facenama Facebook Twitter artabaz Digg Stumble Upon
نظرات

دیدگاه شما

تبلیغات