امروز : چهارشنبه ۵ اردیبهشت ۱۴۰۳

تاریخ خبر : ۹۶/۱۲/۱۹
کد خبر : 112533
چاپ خبر :

بزرگترین کشتارگاه غرب استان اصفهان در گلپایگان راه اندازی شد

ابراهیمی گفت: با توجه به اینکه کشتارگاه صنعتی گلپایگان بزرگترین کشتارگاه غرب استان اصفهان است انتظار می رود در خصوص عدم فعالیت کشتارگاه های تابعه شهرستان بخصوص کشتارگاه خوانسار با توجه به رعایت نکردن موارد بهداشتی اقدامات لازم صورت گیرد.

‌ به گزارش خبرگزاری بیان؛در مراسم افتتاح کشتارگاه صنعتی گلپایگان که ظهر امروز با حضور دکتر کشتکار معاون سازمان دامپزشکی استان اصفهان و دکتر رکنی معاون وزیر جهاد کشاورزی و مهندس کریمیان رئیس سازمان جهاد کشاورزی برگزار گردید ابراهیمی مدیر عامل کشتارگاه صنعتی گلپایگان با بیان اینکه مهمترین مسئله برای ما مواد غذایی سالم می باشد اظهار داشت: یکی از اهداف کشتارگاه از بین بردن آلودگی های کشتارگاه سنتی است.

وی اذعان داشت : باید کشاورزی و دامداری ما به بازار اتصال داده شود که ما این امر را میسر کردیم.

وی گفت : نیاز است از ما حمایت شود که بتوانیم شهرستان گلپایگان را که هلند ایران بوده و هست احیا کنیم و در این زمینه صادرات داشته باشیم.

ابراهیمی با بیان اینکه دامهای گلپایگان در کشور نمونه هستند در خصوص کشتارگاه صنعتی گلپایگان اذعان داشت: این کشتارگاه با هزینه ای بالغ بر ۱۰ میلیارد تومان در زمینی به مساحت ۵۰ هزار متر مربع و زیربنای ۱۰ هزار و ۵۰۰ متر مربع به بهره برداری رسید که روزانه ظرفیت کشتار ۵۰۰ راس دام سبک و ۵۰ راس دام سنگین را دارد.

وی با اشاره به اینکه می توانیم حدود هشتصد لاشه نگهداری کنیم اظهار داشت: با هماهنگی اداره دامپزشکی بسته بندی هایی آماده کرده و در شهرستان های تابعه فرستادیم.

ابراهیمی در خصوص مشکلات پیش رو در این زمینه ابراز کرد: هزینه های ما با کشتارگاههای جاهای دیگر فرقی ندارد اما درآمدمان نصف جاهای دیگر است.

وی گفت: با توجه به اینکه کشتارگاه صنعتی گلپایگان بزرگترین کشتارگاه غرب استان اصفهان است انتظار می رود در خصوص عدم فعالیت کشتارگاه های تابعه شهرستان بخصوص کشتارگاه خوانسار با توجه به رعایت نکردن موارد بهداشتی اقدامات لازم صورت گیرد.

ابراهیمی بیان کرد : انتظار این است اگر بحث سلامت و بهداشت اهمیت دارد همه باید برخوردار شوند.

وی در پایان گفت: بحث بسته بندی برایمان حیاتی است است و سعی مان بر این است تا با یک برند روزانه چندین کانتینر گوشت بسته بندی به بازار ارسال کنیم.

تصاویر مرتبط: 





خبرنگار بیان مریم محمدی

Cloob Facenama Facebook Twitter artabaz Digg Stumble Upon
نظرات

دیدگاه شما

تبلیغات