چاپ خبر

خبرگزاری بیان گلپایگان

با وجود گوشت مرغوب در گلپایگان کباب این شهر یک برند است

‌ به گزارش خبرگزاری بیان؛ دکتر رکنی معاونت بهبود تولیدات دامی و کشاورزی وزارت جهاد کشاورزی در جلسه ای که ظهر امروز در سالن اجتماعات اداره جهاد کشاورزی شهرستان با حضور مسئولین و دامداران و کشاورزان شهرستان برگزار گردید اظهار داشت: هیچ گاه نمی توان گفت مشکلی وجود ندارد ممکن است شکل مشکلات تغییرات داشته باشد که با یک جلسه قابل حل نمی باشد و تعاملات و ارتباطات می تواند اثرات ارزشمندی داشته باشد.

دکتر رکنی ابراز داشت: در شهرستان گلپایگان فعالیت های کشاورزی با فعالیت های شهری عجین هست و در کنار هم قرار گرفتند.

معاون بهبود تولیدات دامی و کشاورزی استان اصفهان ضمن اشاره به موارد مطرح شده در حوزه طیور، خواست مشکلات و موضوعاتی که در حوزه دامپروری هست به صورت مکتوب ارائه دهند.

رکنی عنوان کرد : به بحث زنبورداری در کشور کم توجه شده و فرهنگ پرورش زنبور در کنار محصولات باغی وکشاورزی خوب عجین نشده در حالی که زنبور عسل با تلقیحی که انجام می شود باعث افزایش محصولات کشاورزی خواهد بود.

وی افزود : عایدات زنبور داری به محصولات باغداری و زراعی بر می گردد و بخش اندکی به زنبور دار بر می گردد

معاون بهبود تولیدات دامی و کشاورزی استان گفت: تا کنون موضوع ژل رویال را نداشتیم و امیدواریم در این قسمت دستاوردهای خوبی داشته باشیم.

وی با بیان اینکه تعداد ۲۰ هزار کندو در گلپایگان وجود دارد یاد آور شد: در حوزه دام و طیور چند محصول اصلی وجود دارد که یکی از محصولات آن شیر می باشد که مقدار فوق العاده و سبقه ارزشمندی دارد و باید بازنگری هایی در این زمینه داشته باشیم چرا که شرایط قبل را برای تولید نداریم .

وی عنوان کرد: در تولید جالیزی و صیفی تغییرات ایجاد شده است و باید در دامپروری و غیره بازنگری صورت گیرد.

معاون بهبود تولیدات دامی و کشاورزی وزارت جهاد کشاورزی خاطرنشان کرد: آنچه در حوزه شیر باید دقت کنیم این است که سالها قبل محصولات را از بیرون کشور تهیه می کردیم اما اکنون این محصولات نه تنها از داخل تهیه می شود بلکه صادر محصولات لبنی را نیز داریم.

وی با عنوان اینکه باید از کشاورزان حمایت لازم صورت گیرد اظهار داشت: باید از دوره های آموزشی حاصل تجربیات کشاورزان و دامداران استفاده کرد و باید از زکات علم کسانی که تجربه های موفق داشتند بیشتر استفاده شود.

وی در خصوص رعایت نکات بهداشتی در کشتارگاهها اذعان کرد: اگر در جایی کشتار غیر قانونی انجام می شود قابل انکار نیست و باید برخورد شود.

وی گفت : باید در بحث ظرفیت کشتارگاه تلاش صورت گیرد تا به نقطه مطلوب برسد.

 

وی با بیان اینکه کباب گلپایگان برند می باشد و در جای جای کشور کبابی هایی با این نام وجود دارد گفت: اگر بتوانید ذبح کنید و لاشه را به شهر های دیگر ارسال کنید کار زیبایی خواهد بود.

رکنی بیان کرد: برای غنی تر شدن سبدی که می خواهید بیرون شهرستان بفرستید باید تفکیک لاشه داشته باشید و در این صورت ارزش افزوده بیشتری توام خواهد بود.

وی در پایان با اشاره به درخواست ابراهیمی مدیر عامل کشتارگاه صنعتی گلپایگان در خصوص نقدینگی جدید و تنفس بر وام های قبلی عنوان کرد : ایشان کارشان را انجام دادند ما نیز این قول را داده ایم وظیفه خود را تا جایی که امکان دارد درست انجام دهیم

خبرنگار بیان: مریم محمدی

ثبت شده در سایت خبرگزاری بیان گلپایگان
کد خبر : 112536 و در روز شنبه 19 اسفند 1396 ساعت ۱۶:۳۲:۳۸
2024 copyright.