امروز : شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳

تاریخ خبر : ۹۶/۱۲/۱۶
کد خبر : 112468
چاپ خبر :
رئیس کمیته امداد امام خمینی گلپایگان خبر داد:

چتر کمیته امداد امام خمینی (ره) شهرستان گلپایگان بالای سر ۳ هزار و ۱۸۲ خانوار تحت پوشش

لچینانی بیان کرد : در شهرستان گلپایگان کل مددجویان،۳۱۸۲ خانوار به طور کامل در خدمت و تعدادی مراجعات موردی و تک خدمتی داریم.

به گزارش خبرگزاری بیان ؛ عباسعلی لچینانی رئیس کمیته امداد شهرستان گلپایگان در نشست خبری با اصحاب رسانه که ظهر امروز در محل این اداره برگزار گردید ضمن تبریک سالروز تاسیس کمیته امداد و هفته احسان و نیکوکاری و میلاد حضرت فاطمه سلام الله علیها و امام خمینی (ره) گفت : هدف کمیته امداد در بحث توانمند سازی مددجویان در کنار پرداخت مستمری می باشد.

لچینانی با عنوان اینکه باید در بحث ایجاد اشتغال و توانمندی مددجویان و در بحث های مختلف تلاش کنیم خاطر نشان کرد : میزان توانمند سازی سال به سال بیشتر می شود و امیدواریم بحث توانمند سازی با جدیت بیشتری دنیال کنیم.

وی در خصوص آموزش مددجویان اظهار داشت: کمیته امداد سال گذشته مددجویان را شناسایی و افرادی که استعداد کار وفعالیت دارند شناسایی شدند.

وی تصریح کرد : تعاملات خوبی با اداره فنی حرفه ای داریم که زمینه اموزش مددجویان را در حرفه اموزی انجام دهیم

وی افزود : استعدادهای خوبی در رشته های مختلف نظیر خیاطی ، ارایشگری و مکانیک شناسایی شدند

 

رئیس کمیته امداد شهرستان گلپایگان با بیان اینکه تلاش کمیته امداد وارد کردن فرزندان مددجویان در بازار کار می باشد خاطر نشان کرد: پس از قرار دادن وام اشتغالزایی در اختیار مددجویان در حال شناسایی مددجویانی هستیم که قابلیت انجام کارهای بزرگتر را دارند و در بحث اشتغال میتوانند تعداد چند مددجو را به کار گیرند.

لچینانی اذعان داشت: بررسی های صورت گرفته توسط اداره کار، کمیته امداد را از نهادهایی برشمرده است که پایداری آن بخاطر بحث نظارتی بیشتر بوده است.

رئیس کمیته امداد امام خمینی شهرستان گلپایگان عنوان کرد : سیاست اصلی این است تا زمانی که مددجو روی پای خودش بایستد از وی حمایت شود.

وی گفت : مدد جو پس از خودکفایی می تواند خدمات مختلف جهیزیه، مسکن و… را دریافت کند.

رئیس کمیته امداد امام خمینی شهرستان گلپایگان بیان داشت : توانمند سازی و ایجاد اشتغال از بحثهایی است که کمیته امداد آن را دنبال می کند.

 

لچینانی با بیان اینکه اولویت اول کمیته امداد امام خمینی افراد تحت حمایت و اولویت دوم فرزندان تحت حمایت هست
در خصوص ضامن مورد نیاز برای وام های اشتغالزایی گفت: وام ها چهار درصد می باشند و ضامن باید مورد اعتماد بانک باشد .

وی با بیان اینکه وام های کارفرمایی تا صد میلیون نیز می باشد ابراز داشت : فرد دریافت کننده وام به اندازه هر ۲۰ میلیون یک نفر را باید زیر پوشش خود قرار دهد.

رئیس کمیته امداد گلپایگان با بیان اینکه در کنار وام های بانکی تسهیلاتی که هیچ‌ سودی ندارد در کمیته امداد پرداخت می کنیم ابراز داشت : این تسهیلات از پنج میلیون تا پنجاه میلیون بدون هیچ سود و دیرکردی می باشد.

لچینانی بحث اشتغالزایی را جزء موفق ترین بحث هایی دانست که در کمیته امداد شروع شده است.

وی با بیان اینکه دو قشر مراجعه کننده به کمیته وجود دارند اظهار داشت: مددجویان و کسانیکه شرایط حمایت از امداد را نداشته باشند وام را در اختیارشان می گذاریم تا از وام اشتغال بهره مند می شوند

 

رئیس کمیته امداد گلپایگان خاطر نشان کرد : حداقل سالانه ۵ درصد از مدد جویان را در بحث خودکفایی از حمایت خود خارج می کنیم و به طبع ان نیز عده ای دیگر را مورد حمایت قرار خواهیم داد.

لچینانی بیان کرد : در شهرستان گلپایگان کل مددجویان،۳۱۸۲ خانوار به طور کامل در خدمت و تعدادی مراجعات موردی و تک خدمتی داریم.
لچینانی با بیان اینکه کمک های مردمی نسبت به سال قبل حدود ۵۰۰ میلیون افزایش داشته است اذعان داشت: این کمک ها از طریق صندوق های صدقات ،کمک های امانی و همچنین مناسبت های مختلف جمع اوری شده است.

رییس کمیته امداد امام خمینی با اشاره به اینکه ۷۰۰ میلیون تومان از این کمک ها از طریق صندوق های صدقات کوچک ، متوسط و بزرگ در سطح شهرستان جمع اوری شده اذعان داشت : کمک های مردمی صورت گرفته نشان از اعتماد و همکاری مردم و مسئولان می باشد .

وی با عنوان اینکه در حال حاضر ۳ هزار و ۱۸۲ خانوار در گلپایگان در بخش های مختلف خدمات بیمه ای ،مسکن، فرهنگی ، اموزشی و خودکفایی تحت پوشش این نهاد هستند بیان داشت : حدود ۱۱۵ یتیم تحت حمایت کمیته امداد هستند که ماهانه به هر کدام از انها ۲۴۳ هزار تومان پرداخت می شود.

لچینانی با اشاره به برگزاری جشن نیکوکاری و به صدا در امدن زنگ نیکوکاری در مدارس گفت: این برنامه از امروز شروع شده و سه روز ادامه دارد

خبرنگار بیان: مریم محمدی

Cloob Facenama Facebook Twitter artabaz Digg Stumble Upon
نظرات

دیدگاه شما

تبلیغات