امروز : جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳

تاریخ خبر : ۹۶/۱۲/۱۴
کد خبر : 112239
چاپ خبر :

«نماز در قدس»|نشانه‌های زوال رژیم صهیونیستی از زبان خودشان؛ ضعف جبهه داخلی

جبهه داخلی رژیم صهیونیستی که همان جامعه یهودیان فلسطین اشغالی و زیرساخت‌های این رژیم است نقطه ضعف این رژیم است که امروز در پایین ترین وضعیت آمادگی قرار دارد و در آستانه از هم پاشیدن است.

به گزارش خبرگزاری بیان؛ در شماره گذشته با توجه به سخنان مقام معظم رهبری در خصوص اقامه نماز در قدس که محقق خواهد شد، شواهدی را بیان کردیم که نشان دهنده این مسئله اند که این امر محقق شدنی است. بخش نخست این نوشته به توانمندی جبهه مقاومت پرداخت و نشان داد قدرت مقاومت با روند رو به جلویی که داشته است، ترس را در دل دشمن افکنده و فروپاشی رژیم صهیونیستی را بیش از پیش نزدیک کرده است. در این شماره با توجه به سخنان مسئولان رژیم صهیونیستی و گزارش های معتبری که محافل داخلی این رژیم منتشر کرده اند به پاشنه آشیل این رژیم که از زبان خودشان مطرح شده اشاره می کنیم. مسئله ای که موجب شده، صهیونیست ها بیش از پیش محتاط عمل کنند و حتی رخدادی مثل سرنگونی جنگنده اف16 خود را نادیده بگیرند.

جبهه داخلی؛ پاشنه آشیل رژیم صهیونیستی

آنچه در فوق از آن سخن گفتیم و پاشنه آشیل رژیم صهیونیستی است، بخشی است که صهیونیست ها آن را جبهه داخلی نامیده اند. جبهه داخلی اصطلاحی است که صهیونیست ها آن را در ادبیات سیاسی و نظامی خود اضافه کرده اند و به طور مشخص به جامعه رژیم صهیونیستی اطلاق می شود. مقصود از جبهه داخلی ساکنان رژیم صهیونیستی در فلسطین اشغالی به اضافه تجهیزات و زیرساخت هایی است که در سرزمین های اشغالی قرار دارد. یعنی علاوه بر یهودیان ساکن فلسطین اشغالی تمامی نیروگاه ها، اماکن دولتی و خصوصی، ساختمان ها، خیابان ها و اماکن عمومی را شامل می شود.

تأسیس فرماندهی جبهه داخلی در فلسطین اشغالی

این تعریف از سال 1992، پس از جنگ خلیج فارس که طی آن صدام حسین چهار موشک به تل آویو شلیک کرد، وارد ادبیات سیاسی- نظامی رژیم صهیونیستی شد. چرا که صهیونیست ها در این سال با ایجاد ساختاری در ارتش، مدیریت مشخصی را برای رهبری این بخش ها تعریف کردند. رئیس این بخش با بخش دفاع شهری همکاری  و تعامل دارد. دفاع شهری بخشی است که خدماتی چون آتش نشانی و خدمات ایمنی را در فلسطین اشغالی ارائه می کند.

ساختار فرماندهی جبهه داخلی

این فرماندهی شامل پنج تیپ است که عبارتند از : تیپ شمالی، تیپ دان، تیپ قدس، تیپ مرکز و تیپ جنوب. هر یک از این سه تیپ شامل واحد امداد و نجات، دانشکده امداد و نجات و سه تیم امداد و نجات است. در حال حاضر ژنرال ایال آیزنبرگ، فرمانده جبهه داخلی است. او که از سال 2011 تا کنون در این پست قرار دارد هشتمین فرمانده جبهه داخلی محسوب می شود.

اعلام ضعف از زبان دشمن

وزیر آموزش و پرورش رژیم صهیونیستی

نفتالی بنت، وزیر آموزش و پرورش رژیم صهیونیستی اخیرا طی اظهاراتی در کنفرانس امنیتی مرکز مطالعات امنیت ملی رژیم صهیونیستی اعلام کرد: « جبهه داخلی اسرائیل در جنگ آینده خسارت هایی را شاهد خواهد بود که از جنگ 1948 تا کنون به خود ندیده است. با در نظر گرفتن اینکه دشمنان اسرائیل این توانمندی را پیدا کرده اند که در یک روز هزاران موشک بر سرش بریزند. امری که نیازمند اقدامات و داشتن امکانات کیفی در جبهه داخلی است تا این جبهه را برای مقابله با چنین سناریوهای سختی توانمند سازد.»

نیروی هوایی رژیم صهیونیستی

جملات بنت در حالی مطرح شد که با فاصله کمی از آن، سیستم دفاع هوایی رژیم صهیونیستی اعلام کرد راه حل کامل و نهایی برای مقابله با هزاران موشکی که در صورت بروز جنگ بر سر غاصبان سرزمین فلسطین فرود خواهد آمد نیافته است به ویژه که بودجه هایی که به این بخش داده شده، اهداف مطلوب در جبهه داخلی را تأمین نمی کند.

تأیید گزارش بازرس کل

آخرین گزارش بازرس کل رژیم صهیونیستی از جبهه داخلی که در سال 2016 ارائه شده است اعلام می کند بیش از 2 میلیون نفر از یهودیان سرزمین های اشغالی در صورت بروز جنگ از پناهگاه مناسب برخوردار نیستند. این گزارش می افزاید دلیل این امر اختلافات دیدگاهی است که بین وزارت خانه های مختلف در این خصوص وجود دارد. در حالی که مصون سازی جبهه داخلی به 3تا6 میلیارد شِکِل (872010000 تا 1744020000 دلار) بودجه نیاز دارد در حال حاضر 150 میلیون شکل (43600500 دلار) به آن اختصاص داده شده است.

مروری بر ضعف های جبهه داخلی رژیم صهیونیستی

نداشتن عمق استراتژیک

فلسطین اشغالی از حیث سرزمین و جغرافیا به دلیل آنکه بیشتر مساحت از شمال به جنوب کشیده شده است، فاقد عمق استراتژیک است. بیشترین عرض سرزمینی فلسطین اشغالی 17 کیلومتر و کمترین آن 7 کیلومتر است که این یک ضعف عمده به حساب می آید. با وجود اینکه مقاومت اسلامی لبنان در شمال و مقاومت فلسطین تقریبا در مرکز سرزمین های اشغالی قرار گرفته اند، می توان گفت هیچ منطقه ای از فلسطین اشغالی از موشک های مقاومت در امان نخواهند بود. ضمن آنکه براساس اظهارات مقامات رژیم صهیونیستی، موشک های مقاومت اسلامی لبنان خود به تنهایی می تواند حتی جنوبی ترین نقاط فلسطین اشغالی را نیز هدف قرار دهد. لذا با شلیک اولین موشک دیگر هیچ نقطه امنی در فلسطین اشغالی وجود نخواهد داشت و تنها راه برای در امان ماندن فرار از این سرزمین است.

زیر ساخت های آسیب پذیر

به دلیل کوچکی سرزمین تمامی زیرساخت های رژیم صهیونیستی در گستره عمودی جغرافیای فلسطین اشغالی گسترده شده اند. روزنامه عبری معاریو اخیرا طی گزارشی نوشت از بین 150 زیر ساخت اصلی و بنیادین رژیم صهیونیستی آنها توانسته اند حدود 10 درصد آن را از حملات جنگ محتمل آینده مصون سازند و حدود 90 درصد زیر ساخت های این رژیم در صورت بروز جنگ در معرض نابودی قرار می گیرند.

جمع بندی

با وجود مشکلات ژئوپولیتیک و مسائل داخلی در رژیم صهیونیستی به گفته خود صهیونیست ها جبهه داخلی این رژیم به هیچ وجه آماده یک جنگ نیست. بر همین اساس باید گفت در صورتی که جنگی صورت گیرد دو اتفاق برای ساکنان موجود در فلسطین اشغالی خواهد افتاد: نخست، عده ای به سرعت فلسطین اشغالی را ترک می کنند دوم، عده ای دیگر به دلیل هدف قرار گرفتن فرودگاه ها و آغاز جنگ در فلسطین باقی می مانند و زیر موشک های مقاومت دفن می شوند.

اما سؤال دیگری در این جا مطرح است با وجود این وضعیت در جبهه داخلی رژیم صهیونیستی اگر جنگی در نگیرد چه بر سر جامعه صهیونیستی می آید. با وجود میزان بالای دنیا دوستی یهودیان و اهتمام آنها به حفظ جان شان آیا یکی از احتمالات این نیست که با ادامه رعب و وحشت موجود مهاجرت معکوس آغاز شود و چیزی از جبهه داخلی باقی نماند؟

حال با این داده ها باید پرسید « أ لیس الصبح بقریب » ؟ برپایی نماز جماعت در قدس نزدیک نیست؟

منبع: تسنیم

Cloob Facenama Facebook Twitter artabaz Digg Stumble Upon
نظرات

دیدگاه شما

تبلیغات