امروز : جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳

تاریخ خبر : ۹۶/۱۲/۱۴
کد خبر : 112261
چاپ خبر :

بشار اسد: ائتلاف غرب قدرت هوایی داعش است

رئیس‌جمهوری سوریه با تأکید بر حمایت ائتلاف غربی از گروه‌های تروریستی، اظهار داشت که این ائتلاف قدرت هوایی داعش محسوب می‌شود.

به گزارش خبرگزاری بیان؛ به نقل از سانا، «بشار اسد» رئیس‌جمهوری سوریه، روز گذشته در گفت‌وگو با خبرنگاران، تأکید کرد که اتهام‌های غربی علیه دمشق مبنی بر استفاده از تسلیحات شیمیایی صرفا «باج‌خواهی» است تا از آن برای توجیه حملات به ارتش سوریه استفاده کند.

بشار اسد خاطرنشان کرد: «ائتلاف غربی قدرت هوایی داعش است.» او این ائتلاف را به حمایت «بی‌شرمانه» از گروه‌های جبهه النصره و داعش و دیگر گروه‌های تروریستی متهم کرد.

رئیس‌جمهوری سوریه افزود، کمپین تبلیغاتی و سیاسی علیه سوریه «تحت عناوین انسان‌دوستانه» عمدتا تحریک تروریسم و تروریست‌ها پس از حملات پی در پی علیه آنها را هدف قرار داده است. وی تأکید کرد که سخن گفتن از انسانیت در منطق غربی‌ها تنها یک چیز است که در سوریه خلاصه می‌شود و آن این‌که ارتش سوریه پیشرفت می‌کند.

وی درخصوص عملیات نظامی ارتش سوریه و همپیمانانش در غوطه شرقی تصریح کرد که بیشتر اهالی این منطقه خواهان خروج از سیطره تروریست‌ها هستند و «از این‌رو عملیات علیه تروریسم به موازات گشایش مسیرها برای خروج غیرنظامیان به مناطق تحت کنترل دولت ادامه خواهد داشت.»

از سوی دیگر، رئیس‌جمهوری سوریه به اوضاع در شمال این کشور و به‌ویژه در عفرین اشاره کرد و گفت که ورود نیروهای مردمی وابسته به ارتش به عفرین امری طبیعی است. بشار اسد تصریح کرد: «زمانی‌که آنجا یک تجاوز خارجی وجود دارد طبیعی است که گروه‌های اجتماعی مختلف، در سایه سرگرم شدن ارتش سوریه به مبارزه با تروریست‌ها در مناطق دیگر، با هم متحد شوند.»

Cloob Facenama Facebook Twitter artabaz Digg Stumble Upon
نظرات

دیدگاه شما

تبلیغات