امروز : جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳

تاریخ خبر : ۹۶/۱۲/۱۳
کد خبر : 112076
چاپ خبر :
رئیس سازمان بهزیستی کشور خبر داد

تعیین تکلیف نوزادان رها شده در بیمارستان‌ها

رئیس سازمان بهزیستی کشور گفت: هزینه‌های درمانی و نگهداری نوزادان رها شده در بیمارستان تا تعیین تکلیف هویتی و قانونی را وزارت بهداشت باید پرداخت کند.

به گزارش خبرگزاری بیان؛  انوشیروان محسنی‌بندپی گفت: پرجمعیت‌ترین مرکز نگهداری نوزادان رها شده و بدسرپرست در کشور، شیرخوارگاه علی اصغر(ع) در مشهد است که تعداد فرزندان این شیرخوارگاه حتی از شیرخوارگاه آمنه‌ تهران هم بیشتر است که برای این موضوع باید یک تدبیر جدی بیندیشیم.

وی افزود: برای حل این مشکل باید فرایند فرزندخواندگی و واگذاری امین‌موقت را تسهیل و تسریع کنیم؛ لذا باید موانع اجرایی و زمان‌بر را از میان برداریم و با همکاری دادگستری و ثبت‌احوال، زمان را به حداقل برسانیم.

محسنی اعلام کرد: اگر کودک یا فرزندی به خاطر وضعیت اقتصادی خانواده و مادر به بهزیستی واگذار می‌شود باید وضعیت مالی او را اصلاح کنیم تا خودش فرزندش را نگهداری کند؛ اگر مادری با کمک اقتصادی حاضر باشد کودک خود را نگهداری کند و او را واگذار یا رها نکند بهزیستی هزینه‌های لازم را به او پرداخت می‌کند.

وی ادامه داد: البته این شرایط برای خانواده‌ای است که سرپرست نان‌آور نداشته باشد و صلاحیت مادر برای نگهداری از فرزند نیز تأیید شود.

محسنی‌بندپی، گفت: ما تا سقف 400 هزار تومان در ماه برای مادران یا وابستگان فرزندان بدسرپرست که شرایط نگهداری را داشته باشند کمک هزینه پرداخت می‌کنیم که این کودک در خانواده نگهداری شود.

رئیس سازمان بهزیستی کشور از انعقاد تفاهم‌نامه‌ای جدید بین وزارت بهداشت و بهزیستی خبر داد و گفت: بر اساس این توافق، هزینه‌های درمانی و نگهداری نوزادان تا تعیین تکلیف هویتی و قانونی که حدود ۲ ماه است را وزارت بهداشت پرداخت می‌کند.

محسنی‌بندپی گفت: اگر این مدت زمان بیشتری ببرد، وزارت بهداشت بر اساس مدارک و اسناد موجود، هزینه‌های درمانی را می‌پردازد و پس از تعیین تکلیف هویتی و قانونی که واگذاری فرزند به بهزیستی قطعی می‌شود هزینه‌ها با بهزیستی خواهد بود.

منبع: فارس

Cloob Facenama Facebook Twitter artabaz Digg Stumble Upon
نظرات

دیدگاه شما

تبلیغات