چاپ خبر

خبرگزاری بیان گلپایگان

گروه‌های مسلح مورد حمایت غرب، به آتش بس پایبند نیستند

به گزارش خبرگزاری بیان؛ وزارت دفاع روسیه می‌گوید تروریست‌ها و گروه‌های مسلح مورد حمایت غرب و آمریکا توافق آتش‌بس در سوریه را بارها نقض کرده‌اند.

بنابر اعلام شبکه «راشای تودی»، وزارت دفاع روسیه شامگاه شنبه با انتشار گزارشی درباره توافق آتش بس جدید در سوریه تأکید کرد که گروه‌های مسلح در ریف‌ استان‌های حلب، لاذقیه و غوطه شرقی شهر دمشق این توافق را زیر پا گذاشته‌اند.

در این گزارش آمده است، گروه‌های مسلح در غوطه شرقی مانع از خروج افراد غیر نظامی از این منطقه شده و تک‌تیراندازهای این گروه‌ها گذرگاه‌های انسانی ایجاده شده را مرتب زیر نظر دارند و کسانی را که قصد خروج دارند، هدف قرار می‌دهند.

وزارت دفاع روسیه و ارتش سوریه برای سهولت در خروج افراد غیر نظامی به مناطق امن، 8 گذرگاه انسانی در غوطه شرقی در نظر گرفته‌اند و هر روز به مدت 5 ساعت توافق آتش بس اجرا می‌شود.

براساس گزارش وزارت دفاع روسیه، گروه‌های مسلح و تروریستی در 24 ساعت گذشته 64 گلوله خمپاره به محله‌های شهر دمشق شلیک کرده‌اند.

وزارت دفاع روسیه می‌گوید گروه تروریستی جبهه النصره (شاخه القاعده در سوریه) قصد دارد با هدف قرار دادند کامیون‌های حامل کمک‌های انسان دوستانه، ارتش سوریه را عامل این حملات معرفی کند.

شورای امنیت سازمان ملل متحد شنبه هفته گذشته برای بررسی طرح مشترک کویت و سوئد در خصوص شرایط غوطه تشکیل جلسه داد و اعضای این شورا به اجماع با آتش بس 30 روز در سرتاسر سوریه موافقت کردند.

دولت سوریه بعد از نقض مکرر توافق «مناطق کاهش تنش» از سوی گروه‌های تروریستی و مسلح در غوطه شرقی عملیاتی را برای پایان دادن به حملات خمپاره‌ای و راکتی آن به محلات شهر دمشق شروع کرده است.

ارتش سوریه روز شنبه (امروز) موفق شد از محور شرق «غوطه شرقی» پیشروی کرده و 4 روستا و شهرک را در این منطقه آزاد کند(جزئیات بیشتر).

از سوی دیگر، دولت سوریه و وزارت دفاع روسیه به کرات هشدار داده‌اند که تروریست‌ها قصد دارند در غوطه حمله شیمیایی انجام داده و همانند سال 2013 دولت سوریه را عامل این حمله معرفی کنند.

گروه‌های تروریستی و مسلح در غوطه سال 2013 حمله شیمیایی علیه افراد غیر نظامی انجام دادند و دمشق را مسبب این حملات معرفی کردند که بر اثر فشار غرب و آمریکا، دولت سوریه همه سلاح‌های شیمیایی خود را به طور کامل نابود یا به بیرون منتقل کرد.

ثبت شده در سایت خبرگزاری بیان گلپایگان
کد خبر : 112079 و در روز یکشنبه 13 اسفند 1396 ساعت ۰۵:۱۷:۴۰
2024 copyright.