چاپ خبر

خبرگزاری بیان گلپایگان

جروزالم پست: درگیری ایران و اسرائیل در سوریه کاملا غیرمحتمل است

به گزارش خبرگزاری بیان؛ روزنامه «جروزالم پست» در یادداشتی به بررسی تخولات اخیر در سوریه و هشدار مقامات اسرائیلی درباره احتمال شروع جنگ پرداخته و تاکید کرد درگیری تمام عیار بین ایران و اسرائیل بسیار غیرمحتمل است.

در ابتدای این یادداشت با اشاره به حوادث چند هفته پیش در مرز سوریه (ورود یک پهپاد به حریم هوایی فلسطین اشغالی، حمله جنگنده‌های رژیم صهیونیستی به سوریه و ساقط شدن یکی از آنها توسط پدافند هوایی) آمده است: «این فقط یکی از چندین واقعه بسیار خطرناک در سوریه طی روزهای اخیر است. اما خطرناک‌ترین تقابل مستقیم ایران و اسرائیل خواهد بود.»

جروزالم پست سپس با بیان اینکه وقوع جنگ بین ایران و اسرائیل در خاک سوریه کاملا غیرمحتمل است، مدعی شد که ایران فعلا مشغول ایجاد خط ارتباطی از عراق تا دریای مدیترانه است.

این روزنامه در ادامه یادآور شد که روسیه هم اجازه وقوع چنین درگیری‌ را نخواهد داد، نه فقط به خاطر رابطه‌ای که با تهران و تل‌آویو دارد بلکه به خاطر اینکه چنین نبردی، پای آمریکا را دوباره به منطقه بازخواهد کرد.

جروزالم پست در پایان با اشاره به نگرانی کشورهای عربی از افزایش قدرت ایران در منطقه، تاکید کرد که اما مسکو خواهان حفظ اتحاد خود با تهران است و پیشنهاد عربستان سعودی برای قطع رابطه با ایران در ازای قراردادهای تجاری هنگفت را رد کرد.

ثبت شده در سایت خبرگزاری بیان گلپایگان
کد خبر : 112084 و در روز یکشنبه 13 اسفند 1396 ساعت ۰۵:۲۱:۱۲
2024 copyright.