چاپ خبر

خبرگزاری بیان گلپایگان

در هنر میناکاری استعدادهای خوبی در گلپایگان وجود دارد/ از مسئولین درخواست حمایت از این هنر را دارم

به گزارش خبرگزاری بیان؛وجیهه نیکنامی مربی میناکاری در همایش کارگاهی مینا کاری که صبح امروز در خانه معلم شهرستان گلپایگان برگزار گردید اظهارداشت: حدود شش سال است که به صورت حرفه ای دوره های میناکاری را آموزش می بینم و آموزش می دهم.

وی با بیان اینکه برای آموزش های بیشتر هنوز راه باقی است ابراز داشت: با توجه به اینکه در استان مرکزی مشغول به کار می باشم و در کارگاهی حدود ۲۰ هنرجوی فعال دارم می خواستم که این طرح را در شهرستان گلپایگان نیز پیاده کنم .

نیکنامی با عنوان اینکه حدود سه ماه است که مشغول این فعالیت در شهرستان گلپایگان می باشم اذعان داشت : خدا را شکر در شهرستان گلپایگان استعداد هایی می بینم که چنین استعداد هایی را در استان مرکزی پیدا نکردم.

این مربی میناکاری با بیان اینکه این هنر خیلی شناخته شده نمی باشد تصریح کرد: در تلاش هستیم که این هنر را به مردم بشناسانیم .

وی بیان کرد : در تلاشیم که با شناخته شدن این هنر استقبال خوبی صورت گیرد اما به این حد استقبال راضی هستیم چرا که مردم شهرستان گلپایگان مردمی هنردوست و فهیم هستند

وی گفت : دو روز در هفته این کلاس ها را برگزار می کنیم و آموزش مقدماتی نیز توسط مربی دیگری طی دو روز در هفته انجام می دهند.

وی با بیان اینکه این کلاس ها در هشت جلسه و با هزینه ۲۱۵ هزار تومان برای هر نفر برگزار خواهد شداظهار داشت: از مسئولین شهرستان خواهان حمایت از این هنر هستیم و می خواهیم سلیقه مردم را به سمتی ببرند که بجای ظروفی که بعد از مدتی از مد می افتد ظروف اصیل را حفظ کنند که هم از هنرمند حمایت شود و هم چرخه آن بچرخد.

نیکنامی خاطر نشان کرد: کارهایی که هنرجو برای آن ارزش قائل شود و در آن پشتکار داشته باشد و به خوبی کار کند که مورد تائید باشد قطعا در آمد خوبی خواهند داشت همانطور که بسیاری از هنرجویان در اراک کسب درآمد دارند.

نیکنامی یادآور شد: جنس کارها از فلزهای مختلف مانند مس ، برنج ، طلا و نقره می باشد و به دلیل این که مس دارای هزینه کمتری بوده و دارای ارزش نیز می باشد و اکثر مردم از عهده خرید آن بر می آیند برای این کار مس را انتخاب می کنند .

مربی میناکاری در خاتمه ابراز داشت: افرادی که دارای کار خوبی هستند گزینش شده و سفارش کار به آنها داده می شود و دغدغه فروش نخواهد داشت.

خبرنگار بیان: مریم محمدی

ثبت شده در سایت خبرگزاری بیان گلپایگان
کد خبر : 112010 و در روز شنبه 12 اسفند 1396 ساعت ۱۴:۰۵:۱۸
2024 copyright.