امروز : جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳

تاریخ خبر : ۹۶/۱۲/۱۱
کد خبر : 112007
چاپ خبر :
رئیس دفتر مقام معظم رهبری:

موقوفات و رقبات پشتوانه محکم و قوی مسائل مذهبی است

رئیس دفتر مقام معظم رهبری با بیان اینکه امام موقوفات را احیا کرد ابراز کرد : موقوفات و رقبات پشتوانه محکم و قوی مسائل مذهبی بود و رضاخان که با اصل و اساس دین مخالف بود با هر کس و هر چیزی که از دین سخن می گفت مخالفت می کرد.

به گزارش خبرگزاری بیان؛ حجت الاسلام والمسلمین محمدی گلپایگانی رئیس دفتر رهبر معظم انقلاب در مراسم افتتاح ۱۵ واحد مسکونی موقوفه حاج حسن شهریاری با بیان اینکه سازمان اوقاف و امور خیریه سازمانی زنده و پویا است اظهار داشت : نقشی که رضاخان در نابود کردن موقوفات داشت، هیچ کسی نداشت

وی با بیان اینکه امام موقوفات را احیا کرد ابراز کرد : موقوفات و رقبات پشتوانه محکم و قوی مسائل مذهبی بود و رضاخان که با اصل و اساس دین مخالف بود با هر کس و هر چیزی که از دین سخن می گفت مخالفت می کرد.

رییس دفتر مقام معظم رهبری با اشاره به اینکه در سال های پایانی عمر کثیف رضا خان هیچ کس جرات برگزاری مراسم سینه زنی و روضه خوانی نداشت اظهار کرد: مردم این روضه ها را موقع اذان صبح و در تاریکی برگزار می کردند

حجت الاسلام والمسلمین محمدی گلپایگانی با بیان اینکه یکی از جنایات رضا خان نابودی اوقاف و رقبات بود اظهار داشت: امام خمینی موقوفات را احیاء کردند

وی تصریح کرد: اصلاحات ارضی یکی از اصولی بود که در آن دستور داد رقبات و موقوفات به مالکیت کشاورزان در آید و همین کار حتی در شهر گلپایگان صورت گرفت تا اصل موقوفات نابود شود.

حجت الاسلام والمسلمین محمدی گلپایگانی خاطر نشان کرد: امام دستور داد که تمام اسنادی که دلالت بر مالکیت کشاورزان دارد باطل شود و باید موقوفه ها بازگردد.

وی یادآور شد: نسل جوان باید بداند این سلسله خبیث چه بر سر کشور اورد.

حجت الاسلام والمسلمین محمدی گلپایگانی اضافه کرد: در آن دوران ۴۰ هزار مستشار امریکایی در کشور وجود داشت که حقوق های کلان می گرفتند و استوار های امریکایی بر مقامات عالی رتبه ما فرماندهی می کردند.

وی با بیان اینکه رضاخان می خواست حجاب را نابود کند ولی موفق نشد ابراز داشت: زمانی بود که در شهر خود ما گلپایگان از چادرهای ربوده شده زنان برای خود لحاف برای کرسی درست می کرد تا جایی که عده ای از خانه ها بیرون نمی آمدند .

رئیس دفتر رهبر معظم انقلاب با بیان اینکه اعتقادت مردم در عمق جان مردم است و ریشه در نهاد مردم دارد اظهار داشت: زنان ما هرگز خود را از فاطمه زهرا جدا نمی کنند و الگویشان فاطمه زهرا می باشد چرا که مردم پیرو این مکتب و دین و آیین هستند.

رئیس دفتر مقام معظم رهبری با بیان اینکه سازمان اوقاف، یکی از سازمان های موفق و پویا بوده گفت : موقوفه حاج حسن شهریاری به لطف خداوند و با همکاری اداره اوقاف و امور خیریه و عنایات حجت الاسلام صادقی مدیر کل اوقاف و امور خیریه استان اصفهان ساخته شده است.

 

وی عنوان کرد : اگر دین و مذهب ما تشیع است به برکت امامزادگان است.

 

حجت الاسلام والمسلمین محمدی گلپایگانی ابراز داشت: در طبرستان که شامل سه استان گیلان، مازندران، گلستان است امامزادگان بدون هیچ نظامی گری و تبلیغ مردم را به مذهب تشیع دعوت کردند.

 

رئیس دفتر مقام معظم رهبری در پایان گفت: از اختصاصات مذهب اسلامی این است که مردم با نذورات حاجت می گیرند و مشکلات اساسی آنها با نذورات رفع می گردد و این در هیچ مذهب دیگری وجود ندارد

خبرنگار بیان: مریم محمدی

Cloob Facenama Facebook Twitter artabaz Digg Stumble Upon
نظرات

دیدگاه شما

تبلیغات