چاپ خبر

خبرگزاری بیان گلپایگان

ساخت موقوفه حاج حسن شهریاری با هزینه ۱ میلیارد و ۴۰۰ میلیون تومان توسط حجت الاسلام محمدی گلپایگانی جهت بهره برداری طلاب و حوزه علمیه

به گزارش خبرگزاری بیان؛حجت الاسلام و المسلمین محمدی نماینده ولی فقیه و ریاست اوقاف و امور خیریه کشور در مراسم افتتاح ۱۵ واحد مسکونی حاج حسن شهریاری در گلپایگان با بیان اینکه سازمان اوقاف سه وظیفه مهم برعهده دارد اظهار داشت : این سازمان علاوه بر برگزاری مسابقات قران ، آموزش قرآن ، قرائت و تلاوت و حفظ قرآن و همچنین دانشگاه علوم قرانی که بیش از ۵ هزار دانشجوی در حال تحصیل دارد ،مدیریت امامزادگان و بقاع متبرکه را عهده دار می باشد

وی گفت: درسراسر کشور بیش از ۸ هزار بقعه وجود داردکه برخی از انها از علما و بزرگان و مشاهیر می باشند .

وی افزود: مجموعه سازمان اوقاف و امور خیریه در سراسر کشور یکی از سازمان هایی است که با برنامه تبدیل به یک سازمان پویا و فعال شده است و همه موقوفات صددرصد در اختیار ماست که آنرا بصورت فعال و با قدرت و صلابت مدیریت می کنیم اما با نقطه مطلوب فاصله داریم.

وی با بیان اینکه یکی از سرمایه های مهم کشور موقوفات و بقاع متبرکه هستند تصریح کرد: از اول انقلاب تا پایان سال۸۸ حدود ۴ میلیون و ۴۰۰ متر مربع ساخت و ساز در امامزادگان داشتیم و از سال ۸۹ تا پایان ۹۵ شش میلیون و پانصد هزار متر مربع ساخت و ساز بوده که در مدت حدود ۸ سال به اندازه ۳۰ سال کار شده است که این از عنایات اهل بیت و کمک های مردم و تلاش مسئولین می باشد

 

حجت الاسلام والمسلمین محمدی خاطر نشان کرد: این موقوفه در شهر گلپایگان برای حوزه علمیه و طلاب با حمایت های حجت الاسلام محمدی گلپایگانی رئیس دفتر مقام معظم رهبری ساخته و با حضور ایشان افتتاح گردید.

نماینده ولی فقیه اذعان داشت: این موقوفه مورد بهره برداری حوزه های علمیه و طلاب قرار خواهد گرفت و در خدمت اسلام و قرآن و اهل بیت خواهد بود .

رییس اداره اوقاف و امور خیریه کشور تصریح کرد: موقوفات کشور از اماناتی است که در اختیار همه ما قرار دارد .

وی ضمن تشکر از حمایت مردم و مسئولین گفت: باید دست به دست هم دهیم تا حق این امانت الهی را ادا کنیم.

حجت الاسلام والمسلمین محمدی بیان کرد: واقفین این کار را انجام دادند تا از سرمایه آنها در مملکت خدمت شود .

وی با عنوان اینکه بخشی از این کار صورت گرفته اما هنوز حق بخشی از موقوفات را ادا نمی کنیم ابراز داشت: اینها امانت است و ما در پیشگاه خداوند مسئولیم و باید پاسخگو باشیم

وی گفت: اصحاب رسانه می توانند در این جهت عالمانه و هنرمندانه اطلاع رسانی کنند و افکار عمومی را در این جهت هدایت نمایند .

نماینده ولی فقیه در کشور با بیان اینکه نیت واقف داریم تصریح کرد: ادای نیت واقف و انجام آن شرعا واجب است و وظیفه داریم نسبت به این موضوع توجه و عمل کنیم.

وی خاطرنشان کرد: ساخت و ساز موقوفه حاج حسن شهریاری توسط حجت الاسلام محمدی گلپایگانی با هزینه ۱ میلیارد و ۴۰۰ میلیون تومان انجام شده است.

رییس اوقاف و امور خیریه کشور در خاتمه در خصوص وقف قسمتی از زمین فرودگاه امام خمینی اظهار داشت: در این زمینه حتما کمک خواهیم کرد و این امر یکی از وظایف ما می باشد و در محاکم قضایی در دست اقدام و پیگیری می باشد.

خبرنگار: مریم محمدی

ثبت شده در سایت خبرگزاری بیان گلپایگان
کد خبر : 111901 و در روز جمعه 11 اسفند 1396 ساعت ۱۴:۵۰:۳۹
2024 copyright.