امروز : چهارشنبه ۵ اردیبهشت ۱۴۰۳

تاریخ خبر : ۹۶/۱۲/۱۰
کد خبر : 111911
چاپ خبر :
امام جمعه موقت تهران در کنگره مجتهد بی نشان و ۳۷۲ شهید شهرستان گلپایگان:

مبادا گرفتار سکوت در برابر ظلم شوید/ با سربازان شیطان و پرچمداران کفر با قدرت مبارزه کنید

ابوترابی فرد افزود : در جامعه دینی مبادا گرفتار سکوت در برابر ظلم شوید و در برابر ظالمان سکوت و پذیرش ستم را راه و روش زندگی خود قرار دهید.

به گزارش خبرگزاری بیان؛حجت الاسلام ابوترابی فرد امام جمعه موقت تهران در کنگره مجتهد بی نشان (شهید آیت الله صدوق گلپایگانی)و ۳۷۲ شهید شهرستان گلپایگان که شامگاه پنجشنبه در محل امامزادگان هفده تن برگزار گردید اظهارداشت: ۳۷۲ شهید برخاسته از شهر علم و مجاهدت و ایثار و از شهری است که چهره های برجسته دینی همچون آیات عظام سید جمال گلپایگانی، حاج سید محمد رضا گلپایگانی، شیخ علی صافی گلپایگانی و حاج شیخ لطف‌الله صافی گلپایگانی از آن برخواستند و مشعل های پر فروغی برای هدایت جامعه اسلامی ما هستند.

وی با اشاره به وجود علمای بلند پایه شهرستان و جایگاه آنها در دنیای اسلام افزود : در سایه قلم این علمای گرانقدر شخصیت برجسته شهدا شکل گرفت و تربیت یافتند.

حجت الاسلام ابوترابی با عنوان اینکه کم نبودند کسانی که گرفتار طغیان و زیاده خواهی گردیدند ابراز داشت: قرآن کریم از پیشگامان این عرصه اشاره می کند که یکی از آنان فرعون بود.

امام جمعه موقت تهران بیان کرد : آموزه های دینی ما را بر حرکتی مبتنی بر تفکر بر آمده از ایمان در برابر این جریان زیاده خواه از تاریخ دعوت نموده است.

وی افزود : در جامعه دینی مبادا گرفتار سکوت در برابر ظلم شوید و در برابر ظالمان سکوت و پذیرش ستم را راه و روش زندگی خود قرار دهید.

ابوترابی ادامه داد : اسلام ما را به ایستادگی در برابر ظالم و دفاع از حقوق خود دعوت می کند این یک اصل دینی و اخلاقی است.

وی عنوان کرد: در برابر کسانی که زیاده خواهند قرآن اولیا و انبیاء را به نصیحت آنان و دعوت به سوی حق دستور می دهد.

ابوترابی ادامه داد: امام در اولین سخن الهی خود با نماد ظلم در ایران، خطاب به شاه فرمود من به تو نصیحت می کنم زیرا این زبان زبان دین است و با مستکبران به گونه ای سخن می گویم شاید در مقابل حق کوتاه آیند.

وی ادامه داد : آنان که دست از ستم خود بر نمی دارند و ستم می کنند و بدان تداوم می بخشند بدانند زبان دین زبان ایستادگی و مقاومت است، زبان دین این است که در مقابل کسانی که سلامت دین را مورد تهدید قرار می دهند باید با صلابت ایستاد.

امام جمعه موقت تهران گفت: با کسانی که سربازان شیطانند با پرچمداران کفر و استکبار با قدرت مبارزه کنید.

حجت الاسلام والمسلمین ابوترابی فرد اذعان داشت: تاریخ انقلاب اسلامی یک پیام روشن بر این پیام مسلم قرآنی است که اگر شما با قدرت در برابر ستمگران بایستید مطمئن باشید پیروزی از آن شماست.

وی با عنوان اینکه شهدای عالیقدر شما ترجمه روشن این کریمه مبارکه اند ابراز داشت: همه قدرت های استکبار آمدند اما این مردان حق تا آخر ایستادند .

وی بیان داشت : مبادا فشارها و تنگناها در عزم و اراده شما خللی ایجاد کند و تسلیم ظلم شوید.

وی با اشاره به اینکه در آغاز انقلاب هشت سال مورد تهدید دشمنان داخلی و خارجی قرار گرفتیم اما ایستادگی کردیم اظهار کرد: دفاع مقدس به نماد عزت، اقتدار و عظمت مبدل شد اگر دفاع مقدس نبود امروز انقلاب اسلامی نماد اقتدار امت اسلام نبود وامروز جبهه مقاومت در بحرین ،فلسطین و در سراسر دنیای اسلام نمی توانست در مقابل دنیای استکبار بایستد.

وی با عنوان اینکه دشمن هر روز دامی جدید می گستراند تصریح کرد : هیچ قدرتی بالاتر از قدرت خدای متعال نیست و با تکیه بر خدای متعال در برابر همه دنیای کفر پیروز خواهیم شد.

ابوترابی خاطر نشان کرد: این پیام دنیای اسلام بر ای مظلومان اسلام است و آنچه این ظرفیت استثنایی را خلق می کند ایمانی است که فرزندان اسلام را به استقبال از شهادت سوق داد .

 

وی اظهارداشت: رهبر معظم انقلاب اسلامی در پیام خود برای کنگره گرامیداشت این ۳۷۲ شهید بزرگوار و این عالم مجاهد و فرهیخته که از این دیار برخواستند و پیشاپیش همه شهدا در سال ۱۳۴۰ دعوت حق را لبیک گفتند بیان نمودند: شهید صدوق عالم و روحانی فرهیخته و مجاهد فی سبیل الله و شاگرد مدرسه امام بود.

 

ابوترابی گفت : خداوند سبحان هر کالایی را نمی‌خرد جانی را می خرد که به نور توحید، وحی ، رسالت ، امامت ، ولایت و محبت خدا و اولیا نورانیست این جان را خدا خریدار است.

امام جمعه موقت تهران ابراز داشت: شهدای عالیقدر شما ، عالم ربانی و مجاهد فی سبیل الله شهید صدوق و ۳۷۲ شهید خونین بال شما، اهل ایمان و تقوا و معرفت بودند لذا خدا آنها را برگزید.

وی اضافه کرد : این راه تداوم انقلاب و مسیر اولیای الهی و راه ایمان و تقوا و عمل صالح است.

وی با بیان اینکه حجاب و چادر های مشکی زنان رمز تداوم راه شهدا ست اظهار داشت: ایمان و دیدگان را حراست کنید ، خانه های خود را به نور ایمان و تقوا و دوستی و رفاقت با فرزندان روشن کنید.

وی افزود: آقایان بازار و محل کار و اداره و صندلی خود را به نور ایمان و تقوا و عمل صالح و خدمت به بندگان خدا نورانی کنید.

وی تصریح کرد : ما سخت نیازمند به نورانیت جامعه خود، نور ایمان و اخلاق و بندگی خدا و خدمت به بندگان خدا هستیم.

ابوترابی در خاتمه اذعان داشت: با هم پیمان ببندیم با صداقت ایمان و عمل صالح و فهم درست، رهبر معظم و عالیقدر انقلاب را با قدم بر داشتن در راه دین خدا یاری کنید.

خبرنگار بیان: مریم محمدی

Cloob Facenama Facebook Twitter artabaz Digg Stumble Upon
نظرات

دیدگاه شما

تبلیغات