چاپ خبر

خبرگزاری بیان گلپایگان

سلطانی‌فر: اینفانتینو موافق عدم‌دخالت سیاست در ورزش است و نظراتش را به AFC می‌دهد

به گزارش خبرگزاری بیان؛، مسعود سلطانی‌فر درباره دیدار با جیانی اینفانتینو رئیس فیفا گفت: با اینفانتینو در خصوص حمایت از اعزام مدرسین مختلف، حضور مربیان، کارشناسان و مدیران ما در همایش‌ها و کنفرانس‌های فیفا و همچنین موفقیت‌های خوب فوتبال ایران و 5ستاره شدن آن صحبت شد. رئیس فیفا از وضعیت فوتبال بانوان ایران و گسترش این رشته بین زنان و دختران کشور ابراز رضایت دارد.

وزیر ورزش و جوانان ادامه دارد: ایران کشوری کاملاً امن از همه جهات است و بسیاری از کشورهای منطقه که گرفتار درگیری‌های داخلی و یا اقدامات تروریستی هستند در ایران بازی می‌کنند. ما این امنیت را زیرساخت اصلی کار خود می‌دانیم.

سلطانی‌فر عنوان کرد: با توجه به نگاه غیرسیاسی فیفا و تأکید بر عدم دخالت ورزش در سیاست خواستیم تا اینفانتینو تأکید کند که AFC نیز این نگاه را داشته باشد تا بتوانیم میزبانی‌ها را به‌صورت عادی داشته باشیم و تیم‌ها ملزم نباشند در کشور ثالث مسابقه دهند. اینفانتینو با این نظر کاملاً موافق است و اشاره کرد که نظرات خود را به کنفدراسیون آسیا می‌دهد تا این مشکل حل شود.

وی تأکید کرد: حضور رئیس فدراسیون جهانی فوتبال در دربی امروز تهران که عشق و علاقه فوتبالی را بین میلیون‌ها نفر از مردم ایران می‌بیند، می‌تواند از دستاوردهای این سفر باشد تا از تعاملی که با هم خواهیم داشت استفاده کنیم.

وزیر ورزش و جوانان درباره حضور بانوان در استادیوم‌ها گفت: در خصوص حضور بانوان در ورزشگاه‌ها با کمی صبر و تحمل و با هماهنگی بیشتر که با دستگاه های مختلف به‌وجود آمده و خواهد آمد، به‌مرور این مشکل حل می‌شود. همان طور که مشاهده کردید در خیلی از مسابقات مشکلی وجود ندارد و شرایط فرهنگی و اخلاقی مناسب و آن چیزی که در شأن بانوان ما باشد باید فراهم شود، چرا که در بحث زیرساخت‌ها مشکلی نداریم.

سلطانی‌فر خاطرنشان کرد: اینفانتینو از رئیس جمهور کشورمان برای تماشای بازی‌های جام جهانی دعوت کرده که این دعوت را امروز حضوری از رئیس جمهور خواهد داشت.

در این دیدار اینفانتینو از سلطانی‌فر سؤال کرد که «آیا رئیس جمهور ایران به فوتبال علاقمند است؟» وزیر ورزش نیز پاسخ داد: آقای روحانی بسیار علاقه‌مند به ورزش و فوتبال هستند و اخبار و نتایج ملی را دنبال می‌کند.

منبع: تسنیم

ثبت شده در سایت خبرگزاری بیان گلپایگان
کد خبر : 111881 و در روز پنجشنبه 10 اسفند 1396 ساعت ۰۸:۰۱:۰۶
2024 copyright.