امروز : جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳

تاریخ خبر : ۹۶/۱۲/۰۹
کد خبر : 111756
چاپ خبر :
در جریان کنفرانس امنیتی مونیخ؛

زوددویچه: شرکت‌های تامین سوخت از بیم تحریم‌ آمریکا به هواپیمای ظریف سوخت‌رسانی نکردند

یک روزنامه آلمانی نوشت که شرکت‌های تامین سوخت در جریان کنفرانس امنیتی مونیخ از بیم پیامدهای اقدامات آمریکا از سوخت‌رسانی به هواپیمای وزیر خارجه ایران خودداری کرده‌اند.

به گزارش خبرگزاری بیان؛ روزنامه آلمانی «زوددویچه» نوشت که در جریان کنفرانس امنیتی مونیخ که اواسط ماه جاری میلادی برگزار شد، هیچکدام از شرکت‌های تامین سوخت حاضر نشدند به هواپیمای حامل «محمد جوادظریف» وزیر خارجه ایران سوخت‌رسانی کنند.

در خبری که این روزنامه منتشر کرد و شماری از رسانه‌های دیگر آلمانی از جمله خبرگزاری آلمان و نشریه اشپیگل هم آن را بازنشر کردند آمده است که شرکت‌های تامین سوخت از این نگران بودند که با سوخت‌رسانی به هواپیمای وزیر خارجه ایران، تحریم‌های واشنگتن علیه تهران را نقض کنند.

بر طبق این گزارش، قرار بود که ظریف پس از مونیخ راهی مسکو شود و به همین دلیل کنسولگری ایران در مونیخ، از فرودگاه خواسته بود که به هواپیمای وزیر خارجه سوخت‌رسانی شود. فرودگاه مونیخ این درخواست را رد کرد چرا که شرکت‌های مسئول در این زمینه، از فروش سوخت به هواپیمای ایرانی خودداری کردند.

«ولفگانگ ایشینگر» رئیس کنفرانس امنیتی مونیخ در مورد این موضوع به رسانه‌ها گفته که با دشواری موفق شده که این مسئله را حل کند و برای سوخت‌رسانی به هواپیمای ظریف از وزارت دفاع و وزارت خارجه کمک گرفته است.

زوددویچه نوشت که سرانجام نیروی هوایی آلمان به ایرباس ظریف سوخت‌رسانی کرده است.

کنفرانس امنیتی مونیخ امسال در فاصله روزهای 16 تا 18 فوریه (27 تا 29 بهمن) برگزار شد.

منبع: فارس

Cloob Facenama Facebook Twitter artabaz Digg Stumble Upon
نظرات

دیدگاه شما

تبلیغات