امروز : پنجشنبه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳

تاریخ خبر : ۹۶/۱۲/۰۵
کد خبر : 111526
چاپ خبر :
روحانی در اختتامیه جشنواره بین‌المللی خوارزمی:‌

صنعت ناقص ما هوای سالم برای تنفس را ربوده است/ در برخی فناوری‌های نو قابل رقابت با کشورهای پیشرفته‌ایم

رئیس‌جمهور با بیان اینکه در برخی فناوری‌های نو قابل رقابت با کشورهای پیشرفته‌ایم، گفت: محیط مساعد و آزاد برای پژوهش در دانشگاه‌ها، ضرورت پیشرفت علمی است.

به گزارش خبرگزاری بیان؛حسن روحانی رئیس‌جمهور کشورمان صبح امروز (شنبه 5 اسفند) در سی‌ویکمین جشنواره بین‌المللی خوارزمی با بیان اینکه علم اسلامی به این معنا است که در خدمت بشر باشد، اظهار داشت: علم باید با هدف خدمت، شناخت خالق و کمک به بشریت باشد و غم و رنج را از بیمار دور و سرزمین خشک را سیراب کند؛ به این معنا همه علومی که برای خدمت به انسان و فهم بیشتر این عالم بزرگ است؛ البته همه این را می‌دانیم که علم بشر بسیار بسیار محدود است، نه امروز بلکه میلیون‌ها سال بعد هم محدود خواهد بود.

وی با بیان اینکه قرآن می‌گوید ما نمونه‌ای از علم و دانش را در اختیار شما قرار دادیم، افزود: امتیاز انسان هم از دیدگاه قران با علم شروع می‌شود و این آیه شریفه را همه می‌دانید که وقتی فرشته‌ها از خداوند سوال کردند و مثلا با یک لحن اعتراض‌آمیز که چرا اینها را خلق کردی، اینکه خداوند می‌خواهد برای فرشته‌ها روشن شود که خدا می‌شود معلم و آدم می‌شود دانش‌آموز و به او یاد می‌دهد و به آدم می‌گوید آنچه به تو یاد دادم برای فرشته‌ها بگو این قدرت فراگیری انسان است و همه امتیاز بشر در این است.

روحانی با بیان اینکه قران اساس عظمت بشر را علم و دانش می‌داند، اظهار داشت: قرآن امتیاز بشر بر فرشتگان را نیز یادگیری آنها می‌داند، انسان موجودی است که یاد می‌گیرد اما فرشته آنچه را که می‌داند، می‌داند.

وی با بیان اینکه در دورانی که علم امتیاز نبود، اسلام به دانش برتری داد، گفت:‌ ماهیت علم به ایدئولوژی و تحزب وابسته نیست.

رئیس‌جمهور تصریح‌کرد: هم تمدن‌ساز، هم پرورش‌دهنده تمدن‌ها و هم پیشتاز مردم‌سالاری در منطقه بوده‌ایم.

روحانی با بیان اینکه در برخی فناوری‌های نو قابل رقابت با کشورهای پیشرفته‌ایم، گفت: محیط مساعد و آزاد برای پژوهش در دانشگاه‌ها، ضرورت پیشرفت علمی است.

رئیس‌جمهور با تأکید بر اینکه صنعت ناقص ما، هوای سالم برای تنفس را ربوده است، گفت:‌ آلودگی هوا و ترافیک، مشکل اکثر کلانشهرهای دنیاست.

منبع: فارس

Cloob Facenama Facebook Twitter artabaz Digg Stumble Upon
نظرات

دیدگاه شما

تبلیغات