امروز : جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳

تاریخ خبر : ۹۶/۱۲/۰۵
کد خبر : 111535
چاپ خبر :

راه‌اندازی سامانه‌ای برای کاهش طلاق توافقی در ۱۰ استان کشور

معاون اجتماعی سازمان بهزیستی کشور گفت: سامانه الکترونیک مداخله در طلاق را در ۱۰ استان کشور ایجاد خواهیم کرد همچنین برای کاهش طلاق، ساعت آموزش پیش از ازدواج را از ۲ ساعت به ۸ ساعت افزایش داده‌ایم.

به گزارش خبرگزاری بیانحبیب الله فرید گفت: به منظور کاهش آسیبهای اجتماعی سامانه کاهش طلاق توافقی در 10 استان کشور راه اندازی می شود.

وی افزود: ایجاد این سامانه به طور چشمگیری باعث کاهش آمار طلاق خواهد شد چراکه براساس تحقیقات، مداخلات تخصصی موجب سازش 25 درصدی بین زوجین شده است.

معاون اجتماعی سازمان بهزیستی کشور ادامه داد:  194 مرکز مداخله کاهش طلاق در کشور داریم و یک هزار و 500 مرکز مشاوره در موضوع طلاق و 200 کلینیک در زمینه کاهش طلاق در کشور فعال است.

فرید گفت: سامانه الکترونیک مداخله در طلاق نیز که در خراسان رضوی به صورت آزمایشی ایجاد شد پیش از ثبت دعاوی زوجین بوده که در این زمینه دعاوی پیش از طرح در دادگاه بررسی اولیه شده و به کلینیک‌های مشاوره مورد تایید بهزیستی و دادگستری ارجاع داده می‌شود.

معاون امور اجتماعی سازمان بهزیستی گفت: همچنین برای کاهش طلاق، ساعت آموزش پیش از ازدواج را از 2 ساعت به 8 ساعت افزایش داده ایم و آموزش‌های بهداشت جنسی، روانشناسی و غیره به زوجین داده می شود.

وی با اشاره به اینکه 50 درصد طلاق‌ها در پنج سال نخست زندگی اتفاق می‌افتد، گفت: سند کنترل و کاهش طلاق در حال تدوین است.

منبع: فارس

Cloob Facenama Facebook Twitter artabaz Digg Stumble Upon
نظرات

دیدگاه شما

تبلیغات