امروز : جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳

تاریخ خبر : ۹۶/۱۱/۳۰
کد خبر : 111259
چاپ خبر :
رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی گلپایگان:

نقد باید منصفانه و مصلحانه باشد / حرمت و شان خبرنگار باید حفظ شود

رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان گلپایگان با بیان اینکه نقد و انتقاد سازنده مفید می باشد ابراز داشت: نقد و انتقاد خوب نقدی است که سازنده باشد و در آن حرمت ها و اصول اخلاقی خبرنگاری رعایت شود.

به گزارش خبرگزاری بیان؛سعید ضابطی رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان گلپایگان در نشست خبری با اصحاب رسانه با هدف بررسی وضعیت فضای مجازی و رسانه های شهرستان و هم اندیشی در این زمینه که صبح امروز در محل این اداره برگزار گردید ؛ با عنوان اینکه رقابت مطبوعاتی باید خوب و سالم و سازنده باشد اظهار داشت : اگر رقابت مطبوعاتی تخریب کننده و غیر سالم باشد همان آب در هاون دشمن کوبیدن است و دیگران بهره خواهند برد.

رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان گلپایگان با بیان اینکه نقد و انتقاد سازنده مفید می باشد ابراز داشت: نقد و انتقاد خوب نقدی است که سازنده باشد و در آن حرمت ها و اصول اخلاقی خبرنگاری رعایت شود.

وی ضمن استقبال از نقد پذیری گفت : در مقام نقد و انتقاد باید متوجه ضعف ها و مشکلات خود شده و در صدد اصلاح آن باشیم.

ضابطی با طرح موضوع برگزاری دوره های آموزشی خبرنگاری رسانه در آینده نزدیک در شهرستان گلپایگان بیان داشت : برگزاری این دوره‌ در تمام رشته ها و در زمینه عکس خبری ، مقاله نویسی ‌، ویراستاری خبر ، صفحه چینی خبر و… علاوه بر ایجاد اشتغال باعث به روز شدن رسانه ها می گردد.

در این مراسم اصحاب رسانه ضمن تشکر از ریاست جدید اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی گلپایگان از فراهم نمودن این جلسه، پیرامون مسائل و مشکلات خبرنگاران هر کدام نظرات خود را ارائه نمودند.

هزینه گران چاپ و عدم وجود چاپخانه مخصوص نشریه در شهرستان، دعوت سلیقه ای مسئولان از خبرنگاران، دادن تبلیغ و آگهی به نشریات خارج از شهرستان توسط برخی از ارگانها، عدم صدور کارت هویت خبرنگاری از سوی برخی از خبرگزاریها برای خبرنگار خود در شهرستان، عدم دعوت خبرنگاران به جلسات مختلف در مرکز استان، بالا بردن سواد رسانه ای مردم و مسئولان ، افزایش روحیه نقد پذیری مسئولان، جلوگیری از فعالیت رسانه ای و تبلیغاتی کانالهای خصوصی و غیر مجاز و….. از دغدغه های خبرنگاران و خبرگزاریها بود.

همچنین در این جلسه مقرر گردید در پایان هر ماه جلسه ای با حضور تمامی اصحاب رسانه به میزبانی اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی برگزار گردد.

Cloob Facenama Facebook Twitter artabaz Digg Stumble Upon
نظرات

دیدگاه شما

تبلیغات