چاپ خبر

خبرگزاری بیان گلپایگان

پرواز پهپادها برای یافتن لاشه هواپیمای سانحه‌دیده/ رصد ۳ نقطه در منطقه به عنوان نقاط احتمالی وقوع حادثه

به گزارش خبرگزاری بیان؛ محمدسعید شرفی در تشریح آخرین جزئیات جست‌وجویلاشه هواپیمای سانحه‌دیده آسمان در کوه‌های دنا،‌ اظهار داشت:‌ از شب گذشته در 10 منطقه مستقر شده‌ایم و 3 تیم جست‌وجوی «سازمان هواپیمایی کشوری»، «شرکت فرودگاه‌ها» و «شرکت آسمان» عملیات جست‌وجو را انجام می‌دهند.

وی که در منطقه وقوع حادثه مستقر ‌است، افزود: تا ساعت 5 صبح امروز منطقه را رصد کردیم و به 3 گزینه رسیدیم؛ از ساعت 6 صبح با حرکت پهپادها و همچنین جست‌وجوی 200 نفر از  کوهنوردان در مناطق اطراف عملیات جست‌وجو آغاز شده است.

شرفی ادامه داد: همچنین از یاسوج و شیراز هلی‌کوپترهای جست‌وجو حرکت کردند و در حال حاضر در حال رصد هوایی منطقه هستند.

مدیرکل دفتر نظارت بر عملیات هوانوردی سازمان هواپیمایی بیان کرد:‌ طبق اطلاعات هواشناسی تا ساعت 12 امروز هوا در منطقه مناسب است و امکان جست‌وجو وجود دارد و از ساعت 12 مجدداً به علت بارش‌ها و مه امکان جست‌وجو کمتر می‌شود.

وی اظهار داشت: در شرایط نامساعد جوی اگر امکان جست‌وجو از طریق کوهنوردان و هلی‌کوپترها فراهم نبود فقط پهپادها عملیات جست‌وجو را انجام می‌دهند؛ اما هنوز هیچ یک از تیم‌های زمینی، هلی‌کوپتری و پهپادی در ارتباط با اینکه اثری از لاشه هواپیما یافته باشند به ما اعلام نکرده‌اند.

شرفی اظهار داشت: عملیات جست‌وجو از ساعت 5 صبح آغاز شده است و تا همین الان پهپادها در ارتفاعات پایین و بالا و تیم هوانوردی و هلی‌کوپتری در حال جست‌وجو هستند.

بنابر این گزارش، هواپیمای ATR72 شرکت هواپیمایی آسمان ساعت 8 صبح روز گذشته مهرآباد را به مقصد یاسوج ترک کرد اما 50 دقیقه پس از پرواز و در 15 مایلی فرودگاه یاسوج پس از درخواست طرح تقرب و  کاهش ارتفاع، ارتباط خلبان با برج و ارتباطات رادیویی هواپیما قطع شد.

این حادثه در حوالی روستای بیده بخش دناکوه حاشیه ارتفاعات دنا در 14 مایلی یاسوج رخ داد.

منبع: فارس

ثبت شده در سایت خبرگزاری بیان گلپایگان
کد خبر : 111278 و در روز دوشنبه 30 بهمن 1396 ساعت ۰۵:۴۹:۴۱
2024 copyright.