امروز : جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳

تاریخ خبر : ۹۶/۱۱/۲۱
کد خبر : 110898
چاپ خبر :

سرشبکه اصلی آشوب‌های اخیر در قزوین دستگیر شد

دادستان عمومی و انقلاب قزوین گفت: فرد دستگیر شده هماهنگ‌کننده اصلی بی حرمتی و آتش زدن مساجد، حوزه علمیه و پایگاه‌های بسیج در تمام شهرستان‌های استان بوده است.

به گزارش خبرگزاری بیان؛  به نقل از روابط عمومی دادگستری کل استان قزوین، حجت‌الاسلام اسماعیل صادقی‌نیارکی دادستان قزوین اظهار داشت: سرشبکه و یکی از لیدرهای اصلی ناآرامی‌های گذشته که با رسانه‌های ضدانقلاب هم در ارتباط بود با تلاش دستگاه‌های امنیتی طی اقدامات مختلف فنی و اطلاعاتی و با هماهنگی دستگاه قضایی استان دستگیر شد.

وی تصریح کرد: فرد دستگیر شده هماهنگ‌کننده اصلی بی‌حرمتی و آتش زدن مساجد، حوزه علمیه و پایگاه‌های بسیج در تمام شهرستان های استان قزوین بوده است.

دادستان عمومی و انقلاب قزوین به برخی از اقدامات فرد دستگیر شده اشاره و مطرح کرد: متهم مبادرت به جمع‌آوری تصویر از اقدامات تخریب گرانه به منظور ارسال به رسانه‌های بیگانه و ضد انقلاب می‌کرد.

صادقی‌نیارکی برخورد با برهم زنندگان نظم عمومی جامعه را از وظایف دستگاه قضایی برشمرد و افزود: دستگاه قضایی بدون هیچ اغماضی با کسانی که با اقدامات آشوب‌گرانه و تخریبی نظم و امنیت جامعه را برهم می‌زنند با توجه به امر قانونگذار برخورد می‌کند.

این مقام قضایی ادامه داد: امنیت و احساس امنیت در جامعه برای دستگاه قضایی یک اصل است پس در این مسیر کسانی که بخواهند با مقاصد شخصی و با سواستفاده از برخی از مشکلات اقتصادی، صنفی و معیشتی مردم نظم و امنیت جامعه را با اقدامات تخریبی و آشوب گرانه مختل نمایند بدانند که با برخورد قاطع دستگاه قضایی مواجه می‌شوند.

دادستان عمومی و انقلاب قزوین به گسترش استفاده از فضای مجازی در بین جوانان اشاره کرد و گفت: استفاده از فضای مجازی در بین جوانان بسیار افزایش یافته است و دشمن هم در این مسیر در صدد است تا با استفاده از همین فضای مجازی بسیاری از جوانان را در دام شیطانی خود بیاندازد و از آنان برای رسیدن به مقاصد شخصی خود سواستفاده کند که لازم است خانواده‌ها به خصوص پدران و مادران نظارت بیشتری نسبت به فرزندان خود و فعالیت آنان در فضای مجازی داشته باشند.

صادقی‌نیارکی در پایان یادآرو شد: پرونده فرد دستگیر شده با عناوین مختلف مجرمانه در دادسرای قزوین و در مرحله تحقیقات است که پس از تکمیل و صدور کیفرخواست جهت صدور حکم به دادگاه ارسال می‌شود.

منبع: تسنیم

Cloob Facenama Facebook Twitter artabaz Digg Stumble Upon
نظرات

دیدگاه شما

تبلیغات