امروز : پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳

تاریخ خبر : ۹۶/۱۱/۱۹
کد خبر : 110819
چاپ خبر :

۱۴ سناتور آمریکایی در نامه به ترامپ خواستار تشدید تحریم‌ها علیه ایران شدند

چهارده نماینده مجلس سنای آمریکا در نامه‌ای به رئیس‌جمهور آمریکا از وی خواسته‌اند تمامی بخش‌های اقتصاد ایران که با برنامه موشکی این کشور ارتباط دارند را تحریم کند.

به گزارش خبرگزاری بیان؛  14 سناتور آمریکایی در نامه‌ای به «دونالد ترامپ»، رئیس‌جهور این کشور ضمن ضمن تقدیر از اقدامات اخیر او علیه برنامه موشکی ایران، آمادگی خود را برای تشدید تحریم‌ها علیه تهران در این زمینه اعلام کردند.

در این نامه که به ابتکار «مارکو روبیو»، نماینده جمهوری‌خواه مجلس سنا نوشته شده آمده است: «در حالی که شمار زیادی از تهدید‌های جدی و فوری هستند که برای جلب توجه با هم رقابت می‌کنند معتقدیم تمرکز روی تهدید فزاینده‌ای که برنامه موشکی ایران ایجاد می‌کند حائز اهمیت است.»

جمهوری اسلامی ایران برنامه موشکی خود را برای برای صیانت و حفاظت از کشور خود لازم می‌داند و بر هر گونه شرط برای محدود کردن آن تأکید کرده است.

نگارندگان نامه اشتیاق خود را برای همکاری با دولت آمریکا در راستای محافظت از ایالات متحده در برابر «تهدید» برنامه موشکی ایران اعلام کرده‌اند.

آنها ضمن تقدیر از تصمیم دولت ترامپ در روز 4 ژانویه 2018 برای تحریم پنج نهاد مرتبط با برنامه موشکی ایران نوشته‌اند: «با وجود این، ما از دولت می‌خواهیم فوراً از اختیارات خود در فرمان اجرایی 13328 استفاده کرده و تمامی عاملان، وابستگان و شرکت‌های تابعه مرتبط با این شرکت‌های مادر را تحت تحریم قرار دهند.»

سناتورهای آمریکایی از دولت ترامپ خواسته‌اند با همکاری کنگره، تمامی بخش‌های اقتصاد ایران را که به صورت مستقیم یا غیرمستقیم در توسعه یا انتقال اجزاء، قطعات یا فناوری‌های موشک‌های بالستیک دخیلند، تحریم کنند.

منبع: فارس

Cloob Facenama Facebook Twitter artabaz Digg Stumble Upon
نظرات

دیدگاه شما

تبلیغات