امروز : پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳

تاریخ خبر : ۹۶/۱۱/۱۹
کد خبر : 110797
چاپ خبر :

شمخانی: آمریکا از بکارگیری هر ابزاری برای ضربه زدن به منافع ملی ایران ابایی ندارد

دبیرخانه شورای عالی امنیت ملی گفت که آمریکا به صراحت در راهبرد امنیتیِ پرخاشگرانه خود ایران را مانعی برای پیشبرد سیاست‌های نامشروع منطقه‌ای خود عنوان نموده و به همین سبب از بکارگیری هر ابزاری علیه ایران ابایی ندارد.

به گزارش خبرگزاری بیان؛ و به نقل از دبیرخانه شورای عالی امنیت ملی، علی شمخانی نماینده مقام معظم رهبری و دبیر شورای عالی امنیت ملی هم زمان با ایام الله دهه فجر انقلاب اسلامی با حضور در وزارت اطلاعات در جمع مدیران و کارکنان این وزارتخانه سخنرانی کرد.

دبیر شورای عالی امنیت ملی با اشاره به آغاز چهلمین سال انقلاب اسلامی و عبور قهرمانانه مردم ایران بحران‌های متعددی چون جنگ تحمیلی، تحریم‌های اقتصادی و فتنه ها و توطئه‌های گوناگون دشمنان و رسیدن به نقطه بلوغ و دستیابی به اقتدار مثال زدنی گفت؛ پویایی، زمان شناسی و توجه به اولویت‌های رمز موفقیت و استمرار انقلاب اسلامی بوده و می بایست متناسب با شرایط بعد از چهل سالگی انقلاب مدیریت چالش‌های  پیش رو و ایجاد جهش در بخشهای مختلف ارزش‌ها و دستاوردهای ارزنده نظام اسلامی را باز آفرینی کنیم.

امیر دریابان شمخانی با بیان اینکه دستگاه های اطلاعاتی و امنیتی در جمهوری اسلامی ایران مولود انقلاب بوده و از این حیث با سایر دستگاه های عمومی و کشوری متفاوت هستند خاطر نشان کرد؛ موفقیت چشم گیر دستگاه‌های اطلاعاتی و امنیتی در حوزه های مختلف نشان دهنده کارامدی الگو، فناوری، ساختار و نیروی انسانی برامده از تفکر و ارزشهای انقلابی است.

وی افزود: در حالی که بسیاری از کشورهای جهان در بحران های تروریستی دچار غافلگیری شده و یا برای مدیریت مسایل امنیتی پیش پاافتاده در سراسر کشور حالت فوق العاده اعلام کردند، جمهوری اسلامی ایران به پشتوانه نهادهای اطلاعاتی امنیتی و انتظامی کارآمد از بحران‌های بزرگ چهل سال گذشته با کمترین هزینه عبور کرده است.

دبیر شورای عالی امنیت ملی احساس امنیت را از اصل امنیت  فیزیکی مهمتر و اثر گذارتر توصیف کرد و گفت: در طی سالیان گذشته در نظرسنجی های مختلف، افکار عمومی همواره بالاترین امتیاز را به وجود امنیت پایدار در کشور داده اند و این مهم مبین این واقعیت است که تلاش پرهزینه و سازمان یافته دشمنان برای القاء وجود ناامنی در کشور ما ناکام بوده است.

شمخانی یکی از اولویت‌های امروز کشور را تبیین دستاوردهای واقعی و امیدافرین نظام اسلامی برای نسل جوان و آینده ساز کشور عنوان نمود تصریح کرد؛ وزارت اطلاعات باید پشت صحنه جریانهای غوغاسالاری که درصدد القای ناامنی، احساس ناکارآمدی و پرده اندازی بر دستاوردها و مخدوش سازی تصویر و آینده کشور است را شناسایی و با عوامل و زمینه های آن مقابله نماید.

وی با اشاره به گسترش و تفوق تهدیدات در حوزه های نرم بر تهدیدات نیمه سخت در عصر جدید عنوان داشت؛ دشمنان به دنبال شکست های مکرر در عرصه های رویارویی مستقیم به ویژه در منطقه درصدد کشاندن تهدیدات به داخل کشور و متاثر سازی حوزه های قدرت ساز جمهوری اسلامی ایران  هستند.

وی سه مولفه ایدئولوژی و انقلاب اسلامی، موقعیت ژئوپولیتیک و فرهنگ و تمدن ایرانی را پایه های اصلی تولید قدرت در ابعاد سیاسی، اقتصادی، فرهنگی و اجتماعی عنوان کرد و افزود: امروز دشمنان نظام اسلامی پس از تحمل شکست در عرصه های مختلف با استفاده از ابزارهای تحریم، ایجاد دو قطبی های کاذب و اختلاف افکنی در داخل،القاء ناکارامدی، سیاه نمایی و از میان بردن روحیه امید در جامعه بدنبال خارج شدن از انفعال و محدود سازی جمهوری اسلامی در داخل مرزها هستند.

این مقام عالی امنیتی کشورمان افزود؛ آمریکا به صراحت در راهبرد امنیتیِ پرخاشگرانه خود ایران را مانعی برای پیشبرد سیاست های نامشروع منطقه‌ای خود عنوان نموده و به همین سبب از بکارگیری هر ابزاری از اجاره تروریست و جنگ تبلیغاتی تا تحریم اقتصادی برای ضربه زدن به منافع ملی ایران ابایی ندارد.

شمخانی با بیان اینکه هیئت حاکمه جدید آمریکا در جهت ویران کردن نظام توافقات جهانی و نابودی بشریت حرکت می کنند خاطر نشان ساخت؛ افزایش هوشیاری و آمادگی برای مقابله با اقدامات و طرح های دشمنی که تمام منابع و سرمایه های خود را صرف نفرت پراکنی و خشونت در جهان می کند یک ضرورت است.

نماینده مقام معظم رهبری گفت؛ حجم دستاوردهای انقلاب اسلامی در عرصه های مختلف بسیار گسترده است و مبتنی بر این پیشرفت های واقعی و نقاط درخشان به آینده خود به عنوان کشوری پیشتاز و برتر در منطقه بسیار امیدوار و خوشبین هستیم.

همچنین امیر دریابان شمخانی در این دیدار از اقدامات شایسته و زحمات مجموعه کارکنان وزارت اطلاعات و به ویژه مدیریت هوشمندانه و عالمانه  حجت الاسلام و المسلمین دکتر علوی به عنوان وزیر اطلاعات و همکاری های خوبی که با دبیرخانه شورای عالی امنیت ملی صورت گرفته است تشکر کرد.

منبع: تسنیم

Cloob Facenama Facebook Twitter artabaz Digg Stumble Upon
نظرات

دیدگاه شما

تبلیغات