امروز : جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳

تاریخ خبر : ۹۶/۱۱/۱۹
کد خبر : 110835
چاپ خبر :
م.ولایتی خبرگزاری بیان

فضا مجاز نیست واقع است .

در این روزگار به مدد همین فضای سایبر که به قول علامه جوادی آملی(حفظه الله) فضای واقع است نه مجاز می توان با مراجعه به سوابق که به سهولت در دسترس افراد است با مشاهده آرشیو مطالب، چهره واقعی را تمیز داد .

به گزارش خبرگزاری بیان؛ چندی پیش حضرت امام خامنه ای در باب دین داری برخی سیاسیون فرمودند برخی دینشان سیاسی است نه سیاستشان دینی هرگاه دین متامع سیاسیشان را تامین کرد کاتولیک ترازپاپ وهرگاه دین مزاحمشان، مردم وخواسته های حداکثری را مقابل آن قرار می دهند .درواقع : 《….نُؤْمِنُ بِبَعْضٍ وَنَکْفُرُ بِبَعْض…》
ﺑﻲ ﺗﺮﺩﻳﺪ ﻛﺴﺎﻧﻲ ﻛﻪ ﺑﻪ ﺧﺪﺍ ﻭ ﭘﻴﺎﻣﺒﺮﺍﻧﺶ ﻛﺎﻓﺮ ﻣﻰ ﺷﻮﻧﺪ ﻭ ﻣﻰ ﺧﻮﺍﻫﻨﺪ ﻣﻴﺎﻥ ﺧﺪﺍ ﻭ ﭘﻴﺎﻣﺒﺮﺍﻧﺶ [ ﺑﺎ ﺍﻳﻤﺎﻥ ﺁﻭﺭﺩﻥ ﺑﻪ ﺧﺪﺍ ﻭ ﻛﻔﺮﻭﺭﺯﻱ ﺑﻪ ﭘﻴﺎﻣﺒﺮﺍﻥ ] ﺟﺪﺍﻳﻲ ﺍﻧﺪﺍﺯﻧﺪ ، ﻭ ﻣﻰ ﮔﻮﻳﻨﺪ : ﺑﻪ ﺑﻌﻀﻲ ﺍﻳﻤﺎﻥ ﻣﻰ ﺁﻭﺭﻳﻢ ﻭ ﺑﻪ ﺑﺮﺧﻲ ﻛﺎﻓﺮ ﻣﻰ ﺷﻮﻳﻢ ﻭ ﻣﻰ ﺧﻮﺍﻫﻨﺪ ﻣﻴﺎﻥ ﻛﻔﺮ ﻭ ﺍﻳﻤﺎﻥ ﺭﺍﻫﻲ [ ﺧﺎﺹ ] ﺑﺮﮔﺰﻳﻨﻨﺪ ، [ ﺳﺒﻚ ﻣﻐﺰ ﻭ ﺑﻲ ﺷﻌﻮﺭﻧﺪ . ](٠۵١)
♦️برخی مواقع وقتی رفتار سراسر آلوده گی که تهمت و افتراء وبی تقوایی در قلم فرسائیهاو شبکه های اجتماعی وابسته به طیف سیاسی آنها آنقدر نمایان است دم از انسانیت و وا اسلاما می زنند بی اختیار انسان را بیادمثال معروف شتر مرغ می اندازد. ولی بگذریم بهترین تحلیل، کلامی است از مقام معظم رهبری (مدظله) در وصف اینگونه افراد.

?[صف‌آرایی سه جریان قاسطین و ناکثین و مارقین در مقابل امیرالمؤمنین(ع):] جبهه‌ی سوم، جبهه‌ی مارقین بود. مارق، یعنی گریزان. در تسمیه‌ی اینها به مارق، این‌گونه گفته‌اند که اینها آن‌چنان از دین‌گریزان بودند که یک تیر از کمان گریزان می‌شود! وقتی شما تیر را در چلّه‌ی کمان می‌گذارید و پرتاب می‌کنید، چطور آن تیر می‌گریزد، عبور می‌کند و دور می‌شود! اینها همین‌گونه از دین دور شدند. البته اینها متمسّک به ظواهر دین هم بودند و اسم دین را هم می‌آوردند. اینها همان خوارج بودند؛ گروهی که مبنای کار خود را بر فهمها و درکهای انحرافی – که چیز خطرناکی است – قرار داده بودند. دین را از علی‌بن‌ابی‌طالب که مفسّر قرآن و عالم به علم کتاب بود یاد نمی‌گرفتند؛ اما گروه شدنشان، متشکّل شدنشان و به اصطلاح امروز، گروهک تشکیل دادنشان سیاست لازم داشت. این سیاست از جای دیگری هدایت می‌شد. نکته‌ی مهم این‌جاست که این گروهکی که اعضای آن تا کلمه‌ای می‌گفتی، یک آیه‌ی قرآن برایت می‌خواندند؛ در وسط نماز جماعت امیرالمؤمنین می‌آمدند و آیه‌ای را می‌خواندند که تعریضی به امیرالمؤمنین داشته باشد؛ پای منبر امیرالمؤمنین بلند می‌شدند آیه‌ای می‌خواندند که تعریضی داشته باشد؛ شعارشان «لاحکم الا للَّه» (۱)بود؛ یعنی ما حکومت شما را قبول نداریم، ما اهل حکومت اللَّه هستیم؛ این آدمهایی که ظواهر کارشان این‌گونه بود، سازماندهی و تشکّل سیاسی‌شان، با هدایت و رایزنی بزرگان دستگاه قاسطین و بزرگان شام – یعنی عمروعاص و معاویه – انجام می‌گرفت! اینها با آنها ارتباط داشتند. اشعث بن قیس، آن‌گونه که قرائن زیادی بر آن دلالت می‌کند، فرد ناخالصی بود. یک عدّه مردمان بیچاره‌ی ضعیف از لحاظ فکری هم دنبال اینها راه افتادند و حرکت کردند. بنابراین، گروه سومی که امیرالمؤمنین با آنها مواجه شد و البته بر آنها هم پیروز گردید، مارقین بودند. در جنگ نهروان ضربه‌ی قاطعی به اینها زد؛ منتها اینها در جامعه بودند، که بالاخره هم حضورشان به شهادت آن بزرگوار منتهی شد.۱۳۷۷/۱۰/۱۸

♦️ ولی باید این نکته را هم اضافه کرد که الحق کارشان را بلدند و نمایان کردن چهره منافق سخت است ولی در این روزگار به مدد همین فضای سایبر که به قول علامه جوادی آملی(حفظه الله) فضای واقع است نه مجاز می توان با مراجعه به سوابق که به سهولت در دسترس افراد است با مشاهده آرشیو مطالب، چهره واقعی را تمیز داد . بله مؤمن واقعی یعنی کسیکه رفتار وکردارش انسان را به یاد خدا می اندازد وخود نیز به فکرآبروی خود باشد و برای استقرار حکم خدا تلاش کند نه حزب وباندش .
محمد ولایتی

Cloob Facenama Facebook Twitter artabaz Digg Stumble Upon
نظرات

دیدگاه شما

تبلیغات