امروز : جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳

تاریخ خبر : ۹۶/۱۱/۱۹
کد خبر : 110816
چاپ خبر :

ائتلاف آمریکا: به مواضع نیروهای حامی دولت سوریه حمله کردیم

ائتلاف تحت رهبری آمریکا بامداد پنجشنبه اعلام کرد به مواضع نیروهای حامی دولت سوریه حمله کرده است.

 

به گزارش خبرگزاری بیان؛ ائتلاف تحت رهبری آمریکا که هدف خود را مبارزه با داعش اعلام کرده بامداد پنجشنبه اعلام کرد مواضع «نیروهای حامی حکومت» سوریه را هدف حملات هوایی قرار داده است.

به نوشته رویترز، ائتلاف آمریکا مدعی شده این حمله را به تلافی تهاجم نیروهای حامی دولت سوریه به مقر «نیروهای دموکراتیک سوریه» در روز ۷ فوریه (چهارشنبه) انجام داده است.

در این بیانیه آمده است: «این ائتلاف به منظور حمایت از نیروهای ائتلاف و شریکان اقدام به حمله به نیروهای مهاجم کرده تا اقدامات تجاوزکارانه علیه شریکانی که در قالب ائتلاف جهانی ضد داعش در حال انجام مأموریت هستند را دفع کند.»

واشنگتن مدعی شده نیروهای متحد دولت سوریه، روز چهارشنبه در هشت کیلومتری ضلع شرقی خطوط کاهش تنش در رود فرات به نیروهای دموکراتیک سوریه حمله کرده‌اند.

ادعاهای آمریکا در حالی مطرح شده که نیروهای ائتلاف قبلاً با هدف قرار دادن مواضع ارتش سوریه در مواقع حساس به پیشروی گروه تروریستی داعش کمک کرده‌اند.

نیروهای ائتلاف شهریورماه سال گذشته به سربازان سوری که در نزدیکی «دیرالزور» در حال مبارزه با گروه تروریستی داعش بودند حمله کرده و دست‌کم ۶۲ نفر از آنها را کشتند. واشنگتن در آن مورد، ادعا کرد که «به اشتباه» به ارتش سوریه حمله کرده است.

روسیه بارها تأکید کرده ائتلاف تحت رهبری آمریکا در واقع قصدی برای مبارزه با داعش ندارد.

Cloob Facenama Facebook Twitter artabaz Digg Stumble Upon
نظرات

دیدگاه شما

تبلیغات