امروز : جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳

تاریخ خبر : ۹۶/۱۱/۱۷
کد خبر : 110698
چاپ خبر :

تحولات سوریه | آزادسازی ۱۶ روستا در شمال سوریه؛ ادامه عملیات ارتش در محور حرستا

منابع سوری از ادامه عملیات ارتش در محور حومه دمشق و آزادسازی ۱۶ روستا در شمال سوریه از اشغال گروه‌های تروریستی تکفیری خبر دادند.

به گزارش خبرگزاری بیان؛ ارتش سوریه و همپیمانان آن به عملیات نظامی خود در منطقه امتداد یافته بین حومه حماه، حومه ادلب و حلب در شمال این کشور ادامه می‌دهند به طوری که توانستند 16 روستا را پس از درگیری با تروریست‌های باقی‌مانده داعشی در این مناطق آزاد کنند.

بر اساس این گزارش، نیروهای ارتش و متحدان روستاهای « البطوشیه، ابو دریخه، تل ابو دریخه، غزیله، ام عج ، ام ابه، خربه ام رجوم ، مویلح شمالی، ابو هلال، رسم الطوال، رسم الطوال الشرقیه،- طوال الدباغین، المصلحه، تلیجه، مریجب تلیجه و الهرش» را آزاد کردند.

همچنین روستاهای «قرى الضبیعیه، النقروش، طلال الجنوبی، رجم العبیل الشرقی و رجم العبیل الغربی» در حومه شمال شرقی حماه آزاد شد که در نتیجه آن خسارت‌ها و تلفات سنگین به بقای داعش وارد شد.

در ادلب هم ارتش سوریه با حمایت نیروهای همپیمان، روستاها و شهرک‌های «غیطل، خربه مرادیش، مالحه کبیره، مالحه صغیره، تل الشور، رسم المفکر، أبو الخنادق، خربه أم رجوم، رسم مشعل، البطوشیه و غزیله» واقع در حومه جنوبی ادلب را پس از درگیری‌های شدید با گروه‌های تروریستی آزاد کردند، جبهه تروریستی النصره سرکردگی این گروه‌ها را برعهده دارد.

خبر دیگر اینکه نیروهای ارتش و متحدان دومین حمله گروه‌های تروریستی الترکستانی و جبهه النصره به مواضع ارتش در محور تل‌السلطان در حومه جنوب شرقی ادلب را دفع کردند و یک خودروی بمب‌گذاری شده پیش از ورود به هدف آن منهدم شد.

در حومه دمشق هم ارتش سوریه میدان غبیر در محور حرستا-عربین در غوطه شرقی را در تیررس آتش خود قرار داد و ساختمان النفوس هم آزاد شد که یکی از مهمترین نقاط و دژهای تروریست‌های فعال در این منطقه به شمال می‌رفت.

این در حالی است که گروه‌های تروریستی تکفیری به حملات خمپاره‌ای خود به محله‌های مختلف دمشق ادامه می‌دهند.

منبع: تسنیم

Cloob Facenama Facebook Twitter artabaz Digg Stumble Upon
نظرات

دیدگاه شما

تبلیغات