امروز : جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳

تاریخ خبر : ۹۶/۱۱/۱۷
کد خبر : 110695
چاپ خبر :

مقام اسبق آمریکایی: برجام را شکل انعقادش به خطر انداخت نه سیاست‌های ترامپ

یک عضو سابق شورای امنیت ملی آمریکا در یادداشتی مدعی شده توافق هسته‌ای ایران و گروه ۱+۵ به دلیل نحوه انعقادش از نخستین روز در معرض فروپاشی قرار داشت.

به گزارش خبرگزاری بیان؛ یک مقام اسبق آمریکایی تحلیل‌ها درباره اینکه تهدیدهای «دونالد ترامپ»، رئیس‌جمهور آمریکا برای خروج از توافق هسته‌ای ایران و گروه 1+5 (برجام)  را به خطرانداخته را رد کرده و نوشته این توافق به دلیل نحوه انعقاد آن از نخستین روز به خطر افتاده است.

«دونالد ترامپ» روز جمعه 22 دی‌ماه، در جدیدترین اقدام خود ضد برجام علی‌رغم رفع تحریم‌های هسته‌ای علیه ایران تهدید کرد ممکن است این آخرین باری باشد که این کار را انجام می‌دهد. او گفت در صورتی که نمایندگان کنگره و کشورهای اروپایی تا 120 روز دیگر معایب این توافق را اصلاح نکنند، آمریکا از آن خارج خواهد شد.

«مایکل سینگ»، عضو پیشین شورای امنیت ملی آمریکا بین سال‌های 2005 تا 2008 نوشته است: «خواه حامی رویکرد ترامپ به برجام باشیم یا مخالف آن، مهم است که بدانیم که توافق هسته‌ای صرفاً به دلیل تهدیدهای رئیس‌جمهور برای لغو آن نیست که به خطر افتاده است.»

وی اضافه کرد: «این توافق، از روز نخست به دلیل عدم برخورداری از حمایت‌های فراحزبی و منفصل بودتش از سیاست‌های در قبال ایران، در معرض خطر قرار گرفت. پرداختن به این مشکلات در راستای منافع هم مدافعان و هم منتقدان برجام است.»

این مقام اسبق آمریکایی انقضای محدودیت‌های ایران در برجام را مهم‌ترین نقطه ضعف آن خوانده و خواستار مذاکره بر سر یک توافق مکمل برای رفع آن شده است.

Cloob Facenama Facebook Twitter artabaz Digg Stumble Upon
نظرات

دیدگاه شما

تبلیغات